Ciara, Dennis en nu Ellen.....

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik zit trouwens niet in de storm......maar voluit in de zon met 23° :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

daniel1975 schreef: zo 23 februari 2020, 14:46 Het feit dan vorig jaar de winter droog en relatief zonnig was en dit jaar nat en grauw is geen klimaat, dat is weer. De straalstroom staat pal op west europa gericht, dat brengt alle ellende deze kant op.
Ja, er gebeurt absoluut iets in het klimaat en ja daar hebben we invloed op. Echter de huidige winter daar volledig op afschuiven is te kort door de bocht.
Kort samengevat: we leven in een k*tklimaat (want zeeklimaat is gewoon saai en onprettig) en het is nu kloteweer. :winkie:
Ho ho ho dat is allemaal beleving he.
Voor de surfers en kiters is het een van de beste winters in lange tijd. Afgelopen week 6 uit 7 dagen kunnen windsurfen :winkie: 8)
Na heel wat jaren koude klote winters die iedereen het liefst direct zou doorspoelen naar het voorjaar hebben we eindelijk weer eens een El Nino achtige winter. De laatste winter met zoveel top vaardagen was voor mij 1998.
Als dit de klimaatverschuiving is ben ik fan!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

'98 ja! Toen mijn brommertje warm liep tegen de wind in... :roll: . En ja zonder rijbewijs. Gewoon opstappen, n paar keer half op je plaat en door. Net als fietsen. Straks komen ze nog met een mountainbike rijbewijs bij het cbr... Donders wat zeg ik nou weer.. :o
life starts @ 150bpm...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: zo 23 februari 2020, 16:42 man ,man wat een moraal ridders , wat een beetje storm niet teweeg brengt...
Moraalridders? Het probleem is de olielobby die probeert iedereen in slaap te sussen. Je zou je best wat meer zorgen kunnen maken. Gewoon feiten.

Maar zoals met al het slechte nieuws (veranderingen!) is de mens eerder geneigd dit de negeren... .




En deze storm zou best onder 'weer' kunnen vallen. Maar de kans bestaat dat we gedurende een bepaalde transitie er stukken meer van gaan krijgen. Het probleem met de klimaatverandering is dat niet te voorspellen valt wat het precies gaat worden. Maar ga er vanuit dat het allemaal tegen gaat vallen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Natuurlijk is het weer moeilijk te voorspellen.....als de regenwolken uit de stoompijp van de kolencentrales komen :-{ en ook daardoor de natuurlijke luchtstromen worden beïnvloed :( ons aardbolleke heeft het maar zwaar..... te voortduren :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Daarom, stoppen met voortplanten, beetje netjes proberen te leven en bij dan nog aanhoudende schuldgevoelens stoppen met ademhalen en jezelf composteren (Hoewel je as laten verwerken in een kunstrif voor visjes schijnt ook wel weer hip schijnt te zijn).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dus klaar met al die carbon fietsjes hier, niet meer paar x per jaar naar mooie landschappen reizen en elke 1/2/3 jaar een nieuwe fiets is ook een no-go.

Maar alles goed en wel; mijn vlucht naar Nice vanavond is geannuleerd*. Dus ongewild draag ik mijn steentje bij aan het verminderen van de uitstoot vandaag :winkie:

*kansloos, want het waait nu al lang niet meer hard. Benieuwd wat de echte reden is.
Bicycle, bicycle, bicycle
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dat klopt dan wel, de windverwachting. Zag dat vanmiddag op de app dat het rond deze tijd af zou nemen.

Over carbon. Heb de mijne 2e hands gekocht in 2014 en was toen 4 jaar afgeragd. Breuk laten maken bij carbon reparatie en knallen maarrrrr :-q . Maat als iedereen dat gaat doen word de 2e hands markt ook klein natuurlijk. Heeft het wel een hogere restwaarde..
life starts @ 150bpm...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2650
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

daniel1975 schreef: zo 23 februari 2020, 19:22 Dus klaar met al die carbon fietsjes hier, niet meer paar x per jaar naar mooie landschappen reizen en elke 1/2/3 jaar een nieuwe fiets is ook een no-go.

Maar alles goed en wel; mijn vlucht naar Nice vanavond is geannuleerd*. Dus ongewild draag ik mijn steentje bij aan het verminderen van de uitstoot vandaag :winkie:

*kansloos, want het waait nu al lang niet meer hard. Benieuwd wat de echte reden is.
Carbon is juist goed voor het milieu! Een manier om koolstof op te slaan. Komt het niet als CO2 vrij in de lucht🤣
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ook weer gehad , welke storm krijgen we nu ?

Ik denk plaatselijk storm Lars :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Nog 7 stormen te gaan en dan mag Lars :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jamis Diablo schreef: ma 24 februari 2020, 13:55 Nog 7 stormen te gaan en dan mag Lars :-q
Zul je net zien, komen ze bij de L wordt het Leo...
Kunnen alle tshirts met "Lars blew me away" weer de prullenbak in van de consumptiemaatschappij.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja kan altijd dat 'away' nog wegstrepen :tong
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Meegs schreef: ma 24 februari 2020, 15:19
Jamis Diablo schreef: ma 24 februari 2020, 13:55 Nog 7 stormen te gaan en dan mag Lars :-q
Zul je net zien, komen ze bij de L wordt het Leo...
Kunnen alle tshirts met "Lars blew me away" weer de prullenbak in van de consumptiemaatschappij.
:lol: :lol: :-q
life starts @ 150bpm...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mario070 schreef: zo 23 februari 2020, 16:45 Ik zit trouwens niet in de storm......maar voluit in de zon met 23° :-D :wink:
Toevallig een zandstorm :winkie: :winkie:
Plaats reactie