Welke MTB bij onbeperkt budget?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Onbeperkt budget ?, cube'tje van 1299 euro's , de rest emigratie naar gemiddeld 20C gehele jaar land ..., kan me die fiets gestolen worden ...... :P
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tja, onbeperkt budget....

Nou doe mij dan maar een Pivot Mach 5.5 carbon in de Team XTR w/ Fox Live Valve versie. Dan zit je al aan zo'n 12.200 euro :winkie:

Beetje overkill voor NL maar ach, als je dan toch bezig bent... erg vette bike sowieso. :bier:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jammer dat dromen bedrog zijn...
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

sama schreef: wo 12 februari 2020, 14:13 Jammer dat dromen bedrog zijn...
Ja, en zelfs Borsato merkt nu dat een droomhuwelijk niet bestaat. :wink:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef: wo 12 februari 2020, 10:07

Omdat je niet van blauw houdt?
Juist wel, ik zou dan zoiets willen. En dan geen skulls maar dobbelstenen als decals.

Afbeelding






suravida schreef: wo 12 februari 2020, 09:40

Enne, Dice, voor die Vertigo heb je echt geen onbeperkt budget nodig. :-q
Mijn budget is iig te beperkt om een Vertigo frame dan ook nog eens netjes aan te kleden......

Maar goed, je moet iets te wensen blijven houden natuurlijk. Wat niet is kan ooit nog komen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tja, met "voor Nederland" legt Ad er wel een serieuze beperking op.

Ook in mijn geval kan ik niet helemaal verzinnen waar ik nu helemaal wild van wordt voor een NL-fiets. Ik heb natuurlijk al een Project12 als bike voor Nederland. Die benadert het idee droomfiets aardig. Maar als je zo een ding hebt, dan droom je weer verder... .

Een andere optie zou voor mij dan een Banshee Phantom zijn, maar dat wordt dan net zo iets als de P12. Schiet ik niet mee op dus.

Misschien dan toch maar eens een knalbak waar de nadruk op snelheid ligt en niet op lol. Dus iets van carbon met aan de achterkant 100 mm veerweg. Yeti spreekt me meer aan dan een Specialized Epic of Canyon LUX. Een Pivot heeft ook zo een soortgelijk race-gebakkie. Trek heeft de Top Fuel, paar centimeter meer veerweg, zelfde ragbak idee.

Mooie vork er in. Geen lichtgewicht spul als een SID of 32. Werkt gewoon niet, sowieso te slap, afstelling ook niet optimaal. Een Lefty Ocho is dan wel weer een heel mooi vorkje. Maar bestaat die in 120 mm? Doe dan maar een Intend Hero met 120 mm.

Daarna is de inspiratie een beetje weg. Mooi titanium crankje, maar misschien staat carbon beter. Een Race Face dan maar. SRAM AXS schakelspul, lekker makkelijk, geen kabels. Trickstuff remmetjes. USE stuurpen (omdat 'ie mooi is), USE stuur, Vecnum zadelpen droppert.

Royce naven. Niet vanwege het gewicht. Gewoon erg mooi spul. Bouwmeester velgjes, als hij een xc-versie gaat maken... . Anders een Beast velg. iets van pakweg 27 mm en 300 gram of zo.

Veel Europees spul dus, dus bij nader inzien misschien ook een Europees frame om het af te maken dan? Orbea? Of als geld inderdaad geen rol speelt: Pole een xc-frame laten frezen! Of Hope een xc-frame laten maken. Of een 11Ants hoofdframe met een carbon achtervork, made in NL!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Bij onbeperkt budget zou ik verhuizen naar Limburg en op zoek gaan naar een stuk grond met veel hellingen. Fiets hebben al.
Lekker fietsen!
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Ook Peter schreef: wo 12 februari 2020, 21:01 Bij onbeperkt budget zou ik verhuizen naar Limburg en op zoek gaan naar een stuk grond met veel hellingen. Fiets hebben al.
die hellingen liggen er wel waar je onbeperkt gratis tegen aan kunt fietsen.
ik heb eerder een probleem met mijn ander 2 hobby werken en een gezin die ook heel leuk zijn maar verdomd veel tijd kosten :wink:
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In Z-Limburg woon ik al, welke bike voor hier? Scott Spark RC 1800gr frame, geheel XTR afgemonteerd, wielset van ongeveer 1200gr erin, handgespaakt, lichte dropper, 100-110mm 34 Fox vork, 9,5-10kg?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Onbeperkt budget zeg je? Dan weet ik het wel!

Eerst een mooie Sprinter ombouwen, en daarin gooi ik vervolgens een dikke Atherton downhill bak met speclist 1 (Fox 40, Sram XO1, etc, etc...) maar dan Shimano remmetjes ipv Sram, en m'n huidige Spectral daarnaast! :bier:

Oh wacht, voor in NL zei je? Pff, lastig... Een Spectral CFR 9.0? Neh, te overkill :(
Dan toch maar de SC Blur, wat een ding man! :o
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Afbeelding

Mijn duit in het zakje. Een Geometron. Gelukkig zijn de lagers die ze gebruiken wel ‘cheap and readily available’.

Edit: link gerepareerd
Laatst gewijzigd door Oli4k op do 13 februari 2020, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Afbeelding

Frame zou nog gewisseld kunnen worden voor een zelfgemaakt frame in ti maar kwa onderdelen zou ik dit wel ultiem vinden..
:bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind de Pace RC295 wel een hele mooie. Jammer dat ze díe niet in staal wisten te maken. Maar: sowieso een fully.

Om eerlijk te zijn vind ik het veel leuker om te dromen van fietsen die mogelijkerwijs wèl binnen financieel bereik liggen. Fietsen tot een 3.000,- in plaats van 10k of meer. Daar kan ik mezelf dan ook echt op zien fietsen, en de zoektocht is dan veel leuker!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Oli4k schreef: wo 12 februari 2020, 23:18 Afbeelding

Mijn duit in het zakje. Een Geometron. Gelukkig zijn de lagers die ze gebruiken wel ‘cheap and readily available’.
Tja da's toch een bummer want die link werkt niet en dan moet je zelf weer het net af gaan struinen... :winkie:
Kapitein Iglo schreef: do 13 februari 2020, 08:14 Ik vind de Pace RC295 wel een hele mooie. Jammer dat ze díe niet in staal wisten te maken. Maar: sowieso een fully.

Om eerlijk te zijn vind ik het veel leuker om te dromen van fietsen die mogelijkerwijs wèl binnen financieel bereik liggen. Fietsen tot een 3.000,- in plaats van 10k of meer. Daar kan ik mezelf dan ook echt op zien fietsen, en de zoektocht is dan veel leuker!
Ja daar heb je wel een punt. Dan blijft de droom toch enigszins realiseerbaar ipv zoiets wat je je toch nooit zal kunnen veroorloven.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: do 13 februari 2020, 10:06
Tja da's toch een bummer want die link werkt niet en dan moet je zelf weer het net af gaan struinen... :winkie:
Ik heb hem werkend gemaakt voor uw gemak.
Oli4k schreef: wo 12 februari 2020, 23:18 Afbeelding

Mijn duit in het zakje. Een Geometron. Gelukkig zijn de lagers die ze gebruiken wel ‘cheap and readily available’.
Plaats reactie