Wegen zijn veel drukker (vooral filerijden, weinig snelheid maken) verkeersveiligheid is beter (mini-rotondes, 60km zones etc)yo-eddy schreef: ↑wo 19 februari 2020, 17:35Je vergeet dat ook de wegen veiliger/makkelijker zijn geworden dus je vergelijk gaat niet op .....MVMVML schreef: ↑wo 19 februari 2020, 17:00 Het ligt ook wel aan wat voor fully lijkt mij, maar beter materieel straft fouten minder snel af, da's waar.
Maarrrrr.... onze auto's zijn ook veel veiliger en kunnen veel meer hebben dan vroeger, toch is het een stuk veiliger op de weg geworden de afgelopen 30 jaar
Oneens met de stelling dus!
Sterker die MVMVML - ers zijn hét bewijs van mijn stelling
En vooral natuurlijk wat je zelf al schrijft: “de auto’s zijn veel veiliger geworden”. De kans dat je een zware crash krijgt is sterk afgenomen vanwege alle intelligentie in de auto en de kans dat je het overleeft is enorm toegenomen.
Bij een val van een fiets maakt de soort fiets niks uit. Een val is een val. Het enige verschil is de snelheid en het terrein en eventuele bescherming die je draagt.
Als je met een fully met hogere snelheid door uitdagender terrein rijd dan zullen de gevolgen ernstiger zijn.