Natuurlijke uitdagingen; waar blijven ze?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Na een week Spanje ga ik er weer even lekker van genieten dat ik wel kan rijden en een overbemeten fiets heb :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: zo 1 maart 2020, 22:22
bert l. schreef: do 27 februari 2020, 21:10

Hoe harder je over de UHR routes scheurt, hoe uitdagender ze worden. Je moet flink werken om je G-forces onder controle te houden als je er vol in vliegt en voor een rondje Amerongen onder de 60 minuten gaat. Als je dat onder de knie hebt, probeer het dan eens op een crosser of een gravelaar met smalle banden. Minder noppen scheelt ook een bak. Of je verlaat de ideale (makkelijke) lijn en gaat eens hoog of laag door de bocht en dan probeer je er aan de andere kant goed uit te komen.
Precies dat.

En volgens mij zijn bochten nog wel de allergrootste technische uitdaging die er is, zeker als ik zie hoe 95% door de bocht gaat. En als je bij die laatste 5% hoort, dan ga je niet hard genoeg als de uitdaging er niet is.

En van die bochten lijken er wekelijks meer te komen! Dus het wordt in hoog tempo steeds technischer. :-q
Bochten de allergrootste uitdaging :winkie: :winkie: :winkie:
Le-vens-ge-vaar-lijk :wink: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

RobBoZ schreef: zo 1 maart 2020, 22:50 De natuur kan soms ook een beetje overdrijven hoor... :tong

Afbeelding
Ja met die fiets word het knap over die stam maar met de mtb kan je toch prima via die wal eroverheen komen? Leuke uitdaging, zoiets moeten ze nou laten liggen 😊
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie