Natuurlijke uitdagingen; waar blijven ze?
Vroeger in dn ouwe diek schepten we gewoon het ganze jaar alle mest op een berg. Als het dan een keer 10 graden vroor, dat hejje ook niet meer tegenwoordig, gingen we daar lekker op crossen. Gewoon op de racefiets, prachtig mooi!
Waar woke is, is vuur
- RobBoZ
- Extreme Biker
- Berichten: 617
- Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
- Mijn mountainbike: is smerig.
Dat is wel een punt.
De fietsen zijn over het algemeen ook behoorlijk overbemeten voor Nederlands gebruik.
Beetje het zelfde als met je Ferrari in de file staan en klagen dat je geen optimaal gebruik van je wagen kan maken...
De fietsen zijn over het algemeen ook behoorlijk overbemeten voor Nederlands gebruik.
Beetje het zelfde als met je Ferrari in de file staan en klagen dat je geen optimaal gebruik van je wagen kan maken...
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
We zijn gewoon een stelletje jankende watjes geworden, het lijkt wel voetbal...RobBoZ schreef: ↑do 27 februari 2020, 22:57Ook dat is deel van de claim cultuur geworden, als ik iets verkeerd doe moet een ander het maar betalen.
Uiteraard is het dan ook weer niet je schuld, maar is het een oorzaak van buitenaf...
Je gaat natuurlijk niet tegen je verzekeraar bekennen dat je zelf lomp ben geweest.
Merk overigens hetzelfde bij garantieclaims, "ja dat stuk staal van 30mm dik brak zomaar ineens af..."
Don`t race what you can`t replace and harden the f**k up
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- RobBoZ
- Extreme Biker
- Berichten: 617
- Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
- Mijn mountainbike: is smerig.
Merk het in mijn beroep (allround industrieel monteur) ook steeds meer.
Moet 4 verschillende certificaten bezitten, een instructie video kijken, vragenlijst invullen en formulier invullen om alleen nog maar binnen te mogen komen.
Komt nog wel een tijd dat dat in het bos ook zo is.
Die Amerikaanse claim mentaliteit komt hier ook steeds meer en helpt heel die Nederlandse nuchterheid waar wij zo groot mee zijn geworden om zeep.
Moet 4 verschillende certificaten bezitten, een instructie video kijken, vragenlijst invullen en formulier invullen om alleen nog maar binnen te mogen komen.
Komt nog wel een tijd dat dat in het bos ook zo is.
Die Amerikaanse claim mentaliteit komt hier ook steeds meer en helpt heel die Nederlandse nuchterheid waar wij zo groot mee zijn geworden om zeep.
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Schei uit, ik zit in de maritieme sector incl offshore...safety is prima maar common sense is af en toe ver te zoeken. Sommige takken zijn echt finaal doorgeschoten in de amerikaanse stijl en lijkt het voornamelijk over papierwerk, protocollen en indekken te gaan. Werkbaarheid is soms ver te zoeken...RobBoZ schreef: ↑vr 28 februari 2020, 13:58 Merk het in mijn beroep (allround industrieel monteur) ook steeds meer.
Moet 4 verschillende certificaten bezitten, een instructie video kijken, vragenlijst invullen en formulier invullen om alleen nog maar binnen te mogen komen.
Komt nog wel een tijd dat dat in het bos ook zo is.
Die Amerikaanse claim mentaliteit komt hier ook steeds meer en helpt heel die Nederlandse nuchterheid waar wij zo groot mee zijn geworden om zeep.
Maar goed, nu gaan we wel heel erg OT
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Haha Snotneus , ik zit nu aan me 5e veiligheid paspoort ivm de stempels en certificaten stempels !..
Maar het slaat wel erg door op sommige vlakken
De rest van de discussie is zinloos , maarja er zijn mensen die niet te vrede zijn met hun hobby en allerlei excuses zoeken ipv oplossingen !!!
Goed weekend !
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Binnen 2 uur rijden van elk huis in NL kun je ruim voldoende natuurlijke uitdaging vinden om een middag lol te hebben, maak er 4 uur van en je vindt trails waarvan 90% van de NL-se bikers voor af zal stappen.
Rij dolgraag en vaak in het buitenland maar als ik zie wat er op de heuvelrug ligt dan kan je met een beetje fantasie ook hier prima aan je skills werken. Hulde voor eenieder die af en toe aan de bak gaat als vrijwilliger ( myself included... ) en dit mogelijk maakt.
Ik zou persoonlijk wel meer onnatuurlijke features willen; switchbacks, drop offs, rockgardens... maar misschien beter voor een ander topic
Rij dolgraag en vaak in het buitenland maar als ik zie wat er op de heuvelrug ligt dan kan je met een beetje fantasie ook hier prima aan je skills werken. Hulde voor eenieder die af en toe aan de bak gaat als vrijwilliger ( myself included... ) en dit mogelijk maakt.
Ik zou persoonlijk wel meer onnatuurlijke features willen; switchbacks, drop offs, rockgardens... maar misschien beter voor een ander topic
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Hier kijk ik al 1,5u als een berg op tegen m`n grootste natuurlijke uitdaging...Zeikweer
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- RobBoZ
- Extreme Biker
- Berichten: 617
- Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
- Mijn mountainbike: is smerig.
Is hem hier ook niet geworden.
Wel zeiknat thuis.
Morgen maar weer 1.0 op de crossfiets.
Wel nog even de route waar we aan bezig zijn bekeken, maar is weer aardig kapot gereden.
Begin te snappen dat ze de paden een stevige toplaag geven.
Evenals dat trail respect.
Wel zeiknat thuis.
Morgen maar weer 1.0 op de crossfiets.
Wel nog even de route waar we aan bezig zijn bekeken, maar is weer aardig kapot gereden.
Begin te snappen dat ze de paden een stevige toplaag geven.
Evenals dat trail respect.
Met dit topic in gedachten ben ik gisteren even op bezoek geweest bij Route Dorst met de street trials bike.
Voor diegene die dit type fiets niet kent: een op een BMX lijkende 24" bike zonder demping, een stel hele goede remmen en een vertanding van 22/16 (op 24 inch).
Het gebruik van een ander type bike was al een uitdaging op zich, en daarnaast heb ik de hele route gereden om de leuke stukjes er uit te zoeken en deze soms op een iets andere manier te gebruiken.
Resultaat was een goede workout met wat leuke technische uitdagingen. Vooral de spekgladde boomstam was een leuke challenge!
Hier een compilatie van het beeldmateriaal, wie weet kan ik iemand nog op goede ideeen brengen
https://www.instagram.com/tv/B9ITlrFHNO ... _copy_link
De eerste biker ben ik niet, maar was toevallig een passant die een alternatieve oplossing voor die feature koos
P.s. voordat er een hoop commentaar komt, op een rustig moment in een kaal bos kun je op veel plekken prima veilig kleine stukjes tegenovergesteld rijden, aangezien dit zeer overzichtelijk is. Ik heb hier dus wel op gelet
Voor diegene die dit type fiets niet kent: een op een BMX lijkende 24" bike zonder demping, een stel hele goede remmen en een vertanding van 22/16 (op 24 inch).
Het gebruik van een ander type bike was al een uitdaging op zich, en daarnaast heb ik de hele route gereden om de leuke stukjes er uit te zoeken en deze soms op een iets andere manier te gebruiken.
Resultaat was een goede workout met wat leuke technische uitdagingen. Vooral de spekgladde boomstam was een leuke challenge!
Hier een compilatie van het beeldmateriaal, wie weet kan ik iemand nog op goede ideeen brengen
https://www.instagram.com/tv/B9ITlrFHNO ... _copy_link
De eerste biker ben ik niet, maar was toevallig een passant die een alternatieve oplossing voor die feature koos
P.s. voordat er een hoop commentaar komt, op een rustig moment in een kaal bos kun je op veel plekken prima veilig kleine stukjes tegenovergesteld rijden, aangezien dit zeer overzichtelijk is. Ik heb hier dus wel op gelet
- Canard
- Mountainbike Junk
- Berichten: 269
- Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
- Contacteer:
Goed bezig! Ik heb ook je eerdere filmpjes op instagram gezien. Echt leuk!
Vroegah, ging ik met vrienden en onze mtb's een beetje trial rijden voor de fun (dan heb ik het over jaren 90).
Een vriend van mij deed aan trial rijden op de motor en van hem heb ik wat basic trial skills geleerd.
Toevallig ben ik net terug van een rondje skatepark hier in de wijk met mijn XC 29er , erg handig om je skills te verbeteren.
On topic, ik probeer ook altijd leuke features te zoeken op de reguliere mtb routes hier in regio Tilburg maar vind er te weinig. Denk dat je dan toch meer van de route moet afwijken.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Tegen de richting in !!!
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Precies dat.bert l. schreef: ↑do 27 februari 2020, 21:10Hoe harder je over de UHR routes scheurt, hoe uitdagender ze worden. Je moet flink werken om je G-forces onder controle te houden als je er vol in vliegt en voor een rondje Amerongen onder de 60 minuten gaat. Als je dat onder de knie hebt, probeer het dan eens op een crosser of een gravelaar met smalle banden. Minder noppen scheelt ook een bak. Of je verlaat de ideale (makkelijke) lijn en gaat eens hoog of laag door de bocht en dan probeer je er aan de andere kant goed uit te komen.George schreef: ↑wo 26 februari 2020, 18:06 Ik rijdt qua vaste routes vooral veel op LV/HV en de UHR en naar mijn mening zijn deze vaste routes de laatste jaren alleen maar technischer, uitdagender en uitgebreider geworden. De voornaamste natuurlijk uitdagingen die er voorheen waren bestonden uit modderstroken en diepe plassen en ik kan niet echt zeggen dat ik die mis. Ik herken de trend uit de startpost dus niet maar ben wel een beetje nieuwsgierig op welke routes Venom eigenlijk doelt.
En volgens mij zijn bochten nog wel de allergrootste technische uitdaging die er is, zeker als ik zie hoe 95% door de bocht gaat. En als je bij die laatste 5% hoort, dan ga je niet hard genoeg als de uitdaging er niet is.
En van die bochten lijken er wekelijks meer te komen! Dus het wordt in hoog tempo steeds technischer.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"