Hoge bergen in NL; waar blijven ze?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

nielsvk schreef: do 27 februari 2020, 21:58 Hoge bergen, een aantal feiten.

Er wordt op het forum van alles geroepen over hoge bergen, waarbij veel onzin voorbij komt.

Hoge bergen nodig om een trailbike of endurobike te kunnen verantwoorden. Keer op keer is bewezen dat je ook in Nederland een trailbike nodig hebt, dit geldt niet alleen voor hoge bergen. Wellicht uitgezonderd boswielrenners en/of aurelius, maar dit is volgens deskundigen vooral onwetendheid of eigenwijsheid. Over het algemeen is een trailbike sowieso beter, hoge bergen of niet.

Hoge bergen nodig om echt te mountainbiken. Mountainbiken in Nederland zou niet echt mountainbiken zijn. Dit is perceptie, puur een gevoel! Alle skills kun je op een parkeerplaats leren! OK, misschien dat het in de praktijk brengen van die skills op een hoge berg nog iets anders is, maar dit is in Nederland eigenlijk nooit nodig. Bovendien zul je in Nederland niet snel iemand de lift omhoog zien nemen, dat zijn dus de echte bikkels!

Hoge bergen nodig voor downhill. Absolute onzin, de vele topics op het forum waarin geklaagd wordt over de nieuwe mtb-routes bewijzen dat het sowieso bergafwaarts gaat met het mountainbiken in Nederland.

Blijft over klimmen. Hiervoor zijn hoge bergen bij uitstek geschikt en zonder wordt dit moeilijk. Klim je echter nooit, dan heb je dus ook geen hoge bergen nodig!

:bier:
:lol: :lol:
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Om hier even op in te haken, een andere vorm van urban downhill die we ook in NL kunnen uitrollen...

Copenhill, Kopenhagen.
Afbeelding
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Niet te vergeten gulbergen aka het dak van Brabant in regio Eindhoven-Helmond. :D
Toch wel zeker 60m boven zeeniveau en een goed uitzicht als je boven bent. En niet te vergeten er loopt een mtb route overheen. :-q
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Langs de A1 bij Barneveld ligt een heerlijke berg waar een weggetje omhoog loopt die ik oh zo graag eens op zou willen fietsen:

https://www.google.com/maps/uv?hl=nl&pb ... CnoECBYQCw
Plaats reactie