Coronavirus, feitelijke info

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

bouwpakket schreef: zo 1 maart 2020, 10:39
RobBoZ schreef: zo 1 maart 2020, 06:24 Dit is gewoon de natuur z'n manier van de voorjaarsschoonmaak.
Even een filter over de wereldbevolking heen.
:lol:
Totdat het om je ouders gaat of een ander familielid met een zwakkere gezondheid. MIjn zus heeft een donornier en daar maak ik mij dus wel zorgen over.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 maart 2020, 11:55 Dit is best zorgwekkend.
In Duitsland is enigzins hetzelfde aan de hand. Ik heb je gelinkte artikel niet helemaal gelezen, maar het CDC had al gezegd dat ze er geen grip op gaan krijgen. Ik vind het wel prettig transparant eigenlijk. Het moment om richting damage control mode te gaan is wel redelijk aangebroken, je kunt de wereld niet stil leggen. Het meest zorgwekkend is alleen de president daar. Die heeft corona al een hoax genoemd én heeft gezegd dat het wel overwaait als het voorjaar aanbreekt. Dat zou fijn zijn, maar gezien het gebrek aan weerstand onder de bevolking is het twijfelachtig te noemen.
RobBoZ schreef: zo 1 maart 2020, 06:24 Dit is gewoon de natuur z'n manier van de voorjaarsschoonmaak.
Even een filter over de wereldbevolking heen.
Op zich is het niet per se ongunstig nee. Alleen zijn wij mensen van nature vrij sociaal en behulpzaam. Een significant percentage van, met name de zieken en ouderen, uit laten roeien door een virus willen we op een of andere manier toch voorkomen. Maar ja, het is wellicht ook wel een stukje "de staat van de wereld", we vergrijzen. Wat dat betreft ironisch dat zo'n virus uit China komt, waar de vergrijzing zo'n beetje het ergst is op de hele aarde.

Als je nu corona toejuicht vanwege de "voorjaarsschoonmaak", is dat dan moreel juist? Als dat zo is, waarom zouden we dan niet stoppen met griepvaccins? Dat zou ongeveer hetzelfde effect hebben...

Waar ik mij het meest zorgen om maak is hoe ziekenhuizen dit gaan aan kunnen, de staat van bezetting is al beroerd te noemen. Er zullen een hoop mensen in ziekenhuizen gaan belanden, nog een stuk meer dan met de zware griepepidemie van 2 jaar terug.
Waar woke is, is vuur
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

De grote vraag blijft altijd hoe lang bestond het virus al voordat het ontdekt werd. Nu er een stempeltje op staat van Corona heeft het virus een gezicht gekregen maar misschien bestond het al jaren en werd het verwart met het griep virus. (Hoeveel mensen gaan er naar de dokter met milde verschijnselen waarmee het grootste gedeelte van de besmette mensen te maken krijgt?)

Hetzelfde met Ebola. Is in 1976 ontdekt eigenlijk omdat toen pas de eerste blanken (missie werkers.) ermee besmet werden in Afrika.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik behoor al tot de ouderen en heb MS. Dus ik zit in een dubbel gevaarlijke groep. Ik zou het bijzonder waarderen als mensen hier zich ietwat genuanceerder zouden kunnen uitdrukken.

Dit soort uitspraken vind ik nogal onnadenkend: ”Is toch gewoon een griepje? Waar voornamelijk zieken en oude mensen aan overlijden? Oftewel een gewone griep?". Alsof het niet erg is dat iemand die toevallig ziek of wat ouder is overlijdt....
Het is eigenlijk nét of je zegt"De kans dat ik er aan overlijd is nihil. Jammer voor die anderen dan...".
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

+1 Ad58


RobBoZ schreef: zo 1 maart 2020, 06:24 Dit is gewoon de natuur z'n manier van de voorjaarsschoonmaak.
Even een filter over de wereldbevolking heen.
:~ Gezien jouw post , hoop ik dat jij als eerste wordt getroffen en het dodelijk wordt voor je , dan zal je mening wel bijschaven , en het overleven ...
De ironie of spot kan ik er niet in ontdekken !!!

En ja ik behoor tot een " risico" groep gezien mijn werkzaamheden in het AMC ! Dus het laatste wat ik wil is mn gezin eventueel aan " bloot stellen ",iets wat jij je blijkbaar niet kan voorstellen .....
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 1 maart 2020, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 1 maart 2020, 11:55Dit is best zorgwekkend.
Of juist niet; het kan namelijk betekenen dat de besmettingsgraad een klap hoger dan verondersteld is, en daarmee het mortaliteitspercentage beduidend lager.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als je zo weinig test als in de VS, kan het ook zijn dat het mortaliteitspercentage gelijk is, maar niet wordt opgemerkt en onder een normale griep wordt verklaard.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat bedoelde ik in een eerdere post al te zeggen.
Als je niet met 100% zekerheid iedere besmetting kunt identificeren, dan kunnen de cijfers alle kanten op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

We staan voor een keuze. Dit is een beladen en veel besproken onderwerp waarbij het lastig is om de zin van de onzin te scheiden. De gemoederen lopen al snel een beetje op en de nuance is soms ver te zoeken. We kunnen dat natuurlijk intensief gaan begeleiden maar het blijft een feit dat dit een mountainbike forum is en geen algemeen 'geefjemeningengaoverdezeik' forum. Er zijn meer dan genoeg plekken op het www. waar je naar hartelust informatie over dit onderwerp kunt delen en/of je druk kunt maken over de (on)juistheid van die informatie. Wij vinden het niet nodig om dat hier (ook) te doen. De bike-gerelateerde corona topics blijven nog open (zo lang er sprake is van een relatie met biken) maar dit topic gaat op slot omdat het niet bike gerelateerd is. Wij hebben het liever over zaken die ons binden dan die ons verdelen als mountainbikers.

Mede namens de crew,

Thx.
Gesloten