Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Knakworstkweker

Voor ik het vergeet!

Als je betrapt wordt op het overtreden van de corona-regels, gewoon sorry zeggen én publique dan is het allemaal goed schijnbaar.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

daniel1975 schreef: za 20 februari 2021, 13:46 Ik had er inderdaad bij moeten zeggen “in vergelijking met het huidige rampzalige beleid”
En 2 maart nog geen hoop voor de middenstand zoals het er nu uit ziet. Schandelijk.
Het lijkt mij toch wel vrij duidelijk dat het openen van de zogenaamde niet essentiele winkels geen extra besmettingen tot gevolg heeft.
Hier in België zijn de winkels al weer weken open en het heeft niet tot de derde golf geleidt.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dat zou je denken. Geen idee welke gedachten er door de hoofden gaan in Den Haag.
Bicycle, bicycle, bicycle
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

MVMVML schreef: za 20 februari 2021, 17:01 Hoe lang gaan we dit nog volhouden voor een ziekte die (volgens de WHO) 23 HONDERDSTE procent mortaliteit heeft? Hoeveel mag er nog kapot daarvoor? Ik heb slecht nieuws geloof ik voor een hoop mensen: u gaat dood. En iedereen om u heen. Van jong tot oud. Allemaal.
Vergeet alleen niet in de tussentijd te leven.
Ik dacht dat het sterftecijfer voor NL wat hoger is, dat van de WHO is wereldwijd, in NL hebben we relatief wat meer ouderen waardoor het cijfer wat hoger zou zijn. Dat kan ik zo niet vinden. Blijft dat het sterftecijfer niet heel hoog is.

Mijn beeld was altijd dat de maatregelen zijn om de zorg in de ziekenhuizen behapbaar te houden, veel minder om de sterfte laag te houden.
Cru gezegd: dat de helft van de bewoners in een bejaardenhuis overlijdt is niet erg, het probleem is dat de IC vol ligt.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Knakworstkweker schreef: za 20 februari 2021, 18:36 Stom voorbeeld maar als je je stront te lang ophoudt krijg je er vanzelf last van, soms moet je maar in je broek schijten om iets over te laten gaan.
Ik was gelukkig net op tijd.
Ik spoel u nu door.
Ja, doei !
Knakworstkweker

modderfietser schreef: za 20 februari 2021, 20:49
MVMVML schreef: za 20 februari 2021, 17:01 Hoe lang gaan we dit nog volhouden voor een ziekte die (volgens de WHO) 23 HONDERDSTE procent mortaliteit heeft? Hoeveel mag er nog kapot daarvoor? Ik heb slecht nieuws geloof ik voor een hoop mensen: u gaat dood. En iedereen om u heen. Van jong tot oud. Allemaal.
Vergeet alleen niet in de tussentijd te leven.
Ik dacht dat het sterftecijfer voor NL wat hoger is, dat van de WHO is wereldwijd, in NL hebben we relatief wat meer ouderen waardoor het cijfer wat hoger zou zijn. Dat kan ik zo niet vinden. Blijft dat het sterftecijfer niet heel hoog is.

Mijn beeld was altijd dat de maatregelen zijn om de zorg in de ziekenhuizen behapbaar te houden, veel minder om de sterfte laag te houden.
Cru gezegd: dat de helft van de bewoners in een bejaardenhuis overlijdt is niet erg, het probleem is dat de IC vol ligt.
Triage, Triage, Triage!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

En hoe zit het nu in en om het Drielandenpunt eigenlijk? Je fietst meer in Duitsland eigenlijk, je komt daar geen 🐔 tegen, maar......?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In Nederland parkeren en gaan fietsen.
Je komt geen grens bordjes tegen, dus je hebt geen flauw idee dat je in Duitsland zit :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

MVMVML schreef: za 20 februari 2021, 17:01
aurelius schreef: za 20 februari 2021, 16:32

Wat heb je er tijdens de eerste golf van meegekregen? De zieken en doden van dichterbij meegemaakt? Ik hoop van niet, maar als je uit Uden komt zul je vast genoeg meegekregen hebben, helaas?
Die situatie is een prima voorbeeld van hoe het weer wordt als je alles ineens weer los zou laten namelijk.

Feit dat het nu beter gaat komt juist doordat zovelen zich redelijk goed aan die vervelende maatregelen houden. Omdat zovelen eea dus serieus nemen merk jij er momentel weinig van... Maar jij concludeert vervolgens 'dat je de maatregelen dus niet serieus hoeft te nemen, omdat er niets aan de hand is, omdat ik er bar weinig van merk'?
Ik hoop dat je zelf in de gaten hebt dat er geen snars klopt van die redeneertrant?
Er is een belachelijke hyperfocus op corona. Iedere dag gaan er gemiddeld 420 mensen dood. 120 aan kanker, 140 aan hart en vaatziekten. Nul aandacht daarvoor in het nieuws. Wel iedere dag als opening dat er 20 mensen van 80+ van 150 kg met kanker, suiker etc aan corona zijn overleden.

Het is wmb wel klaar nu. Mijn dochter haar vorige schooljaar is verneukt en dit jaar ook al weer. In vormende jaren. Terwijl haar leeftijdscategorie letterlijk 1 tienduizendste kans heeft om kapot eraan te gaan. De fietstrip naar school is gevaarlijker.

Hoe lang gaan we dit nog volhouden voor een ziekte die (volgens de WHO) 23 HONDERDSTE procent mortaliteit heeft? Hoeveel mag er nog kapot daarvoor? Ik heb slecht nieuws geloof ik voor een hoop mensen: u gaat dood. En iedereen om u heen. Van jong tot oud. Allemaal.
Vergeet alleen niet in de tussentijd te leven.

Hey 0,23% maar dat zei ik in maart al :)
(Zie mn berichtje van 22 maart2020). Toen voorspelde ik ook de 2 golf in het najaar en de opkomst van mutanten. Misschien moet ik minister van volksverlakkerij worden.

Anyway.
Ik zie het alweer gebeuren dan we zo in de situatie komen waar volledig gevaccineerde zich nig steeds aan alle maatregelen moeten houden. En waar in verpleeghuizen nog steeds een strenge lockdown geïmplementeerd gaat worden omdat er corona besmettingen zijn, (en die blijven er zijn) ondanks dat alle bewoners en personeel gevaccineerd zijn. Want ja die 85+ ers aan het einde van hun leven mogen namelijk niet dood aan corona ook niet als het na vaccinatie maar 10% cfr is, ipv 40%. Dat 10% ook dood gaat na een infectie met een gewone seasonal humane corona bv oc43 is opeens niet
Relevant meer. Je mag wel een pneumococ een verpleeghuis in loodsen, testen we niet op en gaat 35% van dood bij infectie.
Zelfde voor middelbare scholieren. Worden nauwelijks ziek, en 20% hadden in september al antistoffen, 4* zoveel als gemiddeld. Als de scholen open waren gebleven was dat nu wel 80% geweest en had je al groeps immuniteit gehad in die groep. Ook meten geen noodzaak meer om die groep te vaccineren, scheelt ook weer. Binnenkort weten we op hoeveel we nu zitten, maar als dat bv 50% is moet je dat natuurlijk laten meewegen in de beslissing om scholen te open. Die sowieso volledig open moeten wat mij betreft. Er wordt nu net gedaan of iedereen nog steeds volledig vatbaar is
Ik denk dat er maar weinig besmettingen op scholen gaat zijn, de meeste kinderen hebben inmiddels dat virus wel opgesnoven.

In Israel heb je nu een greenpass als je volledig gevaccineerd bent of een geverifieerde infectie heb doorgemaakt
Mag je bijna alles weer. Over paar weken als 70-80% dubbel gevaccineerd is, gaat alles open voor iedereen.

Hier beginnen bange poeperts al dingen te roepen over beperkingen tot in 2022.. alsof we naar 0 besmettingen en 0 doden toemoeten.
Gelukkig geven we morbide obese mensen vaccin voorrang (let op vaccin effectiviteit gaat hier minstens een factor 2 slechter zijn) en pakken we tegelijkertijd de sport af van mensen die wel gezond en fit willen zijn. (Dan lijkt mij dit een gezondheidsparadox) Verder moet de regering misschien lekker klm failliet latenngaan en die miljarden spenderen aan bv schoon drinkwater voorzieningen in centraal africa. Met 7 miljard redt je er structureel ongeveer 200.000per jaar. Want we vinden mensen levens toch zo belangrijk.. of toch alleen maar die hier binnen de landsgrenzen wonen. Of elk huis van zonnepanelen voorzien ofzo. En als je de scholen open had gehouden. Had je ook geen miljarden hoeven investeren en er wederom iets nuttigs mee kunnen doen die optermijn gezondheids winst oplevert.

Er is idd een hyperfocus op corona. Al het andere is een probleem voor later blijkbaar, alleen al in de onderzoeks wereld waar geld altijd wen probleem was is het nu 80% corona. Bijna ieder land in de wereld doet ongeveer hetzelfde onderzoek ipv gecoördineerde samenwerking Komende jaren droogt wrs alle funding voor ander onderzoek op, wordt veel belovend onderzoek stil gelegd. Hopelijk levert de opgedane kennis nu nog wat op mbt andere infectieziekten. Want die bezuinigingen gaan komen
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Robertdj schreef: vr 19 februari 2021, 13:23 Dat het loslaten van een virus niet juist mutaties in de hand werkt, iedere deling biedt immers kans op een mutatie.
Meer laten rondgaan in de populatie = sneller groepsimmuniteit = minder "voedingsbodem" voor mutaties? Maar mss bedoelen we wel deels hetzelfde
Maar nogmaals, Rutger zit in het vakgebied, ik niet, dus hij zal wel gelijk hebben.
Alsof mensen in hetzelfde vakgebied het altijd met elkaar eens zijn. Vaker niet dan wel hoor! :winkie:



Ik was niet geheel duidelijk.
De mutatie rate is variabel, afhankelijk vh individu als van de immuniteit in de populatie.
Uiteraard heb je ook (net zoveel) mutaties (per replicatie) die dominant worden als je het virus vrij rond laat gaan. Overal in de wereld zie je andere mutaties onstaan die "viable" zijn. Echter soms zie je ook tegelijkertijd dezelfde mutaties ontstaan.

Anyway als je helemaal niks doet gaat verspreiding heel snel. In ons geval begon de epidemie met de originele wuhan stam en een mutant 614G. De mutant had rond mei/juni de wuhan stam bijna volledig verdrongen in Europa.
Als deze vrij was rond gegaan was deze stam ook weer vervangen door laten we zeggen de britse variant. Het duurt dan wel even voor deE stam dominant is maar ondertussen neemt de groepsimmuniteit ook snel toe.. deze snelle spreiding zorgt ervoor dat bv een mutant die gelijktijdig aan de andere kant vd wereld ontstaat moeilijker geïntroduceerd kan worden, zeker als ze een vergelijkbare r waarde hebben. Nu creër je een soort level playing field. Je remt de britse variant af. Als de Zuid-Afrikaanse variant een fractie hogere r heeft geef je die nu een voordeel en de stam zit volgens mij al in 2% vd sampels?). En tegen die variant lijken sommige vaccins slechter te werken. Wat ik al eerder zei je moet mensen die gevaccineerd zijn lekkernin contact laten komen met geïnfecteerde, worden ze geboosterd met virus en als er dan vaccin escape mutant komt (op basis van s eiwit) ben je beter beschermd 😏. Das wat ik iig zou doen. En dat is toch het hele principe van vaccineren?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Als je de lek uit het Catshuis mag geloven, alleen maar weer aandacht voor de corona cijfertjes en niet voor alle andere ellende.
Geen verruiming voor jongeren, niet met meer dan 2 buiten sporten, geen winkel opening onder voorwaarden.
Avondklok blijft, als compensatie paar kruimels.
Diep diep triest.
Bicycle, bicycle, bicycle
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Grrr ik dacht ik ga lekker met mijn dochters naar de camping. Die dingen zijn allemaal dicht. Echt ik ben zo #coronamoe.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3836
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

"Eventjes" nog jongens! Even een korte strenge lockdown en avondklok.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: ma 22 februari 2021, 04:05 "Eventjes"
Nog eventjes en ik sta ook op het Museumplein. :-?
Gesloten