Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

awinkel schreef: za 27 februari 2021, 18:39 En het dan gek vinden dat de maatregelen strenger worden... Ik zie zo snel al 2 forumleden die hiervoor medeverantwoordelijk zijn. En dan maar zeiken over de maatregelen... Wat een rotmentaliteit!
Geen idee of ik bij die twee zit omdat ik nog niet daadwerkelijk in een covid situatie ben geweest, maar zet mij er maar bij hoor.
Zonder symptomen een rustig buiten-moment opzoeken kan totaal geen kwaad. Dat is iets anders dan even lekker door de Jumbo heen banjeren of de trein naar Anywhere nemen.
En ja, ik neem Covid serieus en houd mij overwegend aan de maatregelen (al is het met tegenzin).
Bicycle, bicycle, bicycle
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Amen!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

JoopO schreef: vr 26 februari 2021, 12:08Van pandemie naar endemie? Dat is niet de boodschap hoor!
https://nos.nl/l/2370489
Vorsprung durch Pedantik.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik begrijp echt niet waar we met z'n allen mee bezig zijn. De besmettingen gaan weer omhoog dus er zullen wel nóg strengere maatregelen komen. Een jaar geleden was het niet voor te stellen.

In december werd na veel overleg en met veel tegenzin besloten de winkels dicht te gooien. Eigenlijk als een soort straf voor het gedrag met black friday. In januari komt er een avondklok, dat zou er "het eerst weer af gaan". De horeca heeft geen enkel uitzicht meer. Dalende cijfers zijn geen reden voor verlichting, wetenschappelijke onderbouwing voor de effectiviteit van de maatregelen is nihil dus het kan eigenlijk alleen maar strenger. Intelligente mensen verdedigen dit beleid. Intelligente mensen zeggen dat de maatregelen liggen aan het gedrag van andere mensen. Intelligente mensen accepteren binnen een week als lemmings een nieuw normaal. Diezelfde intelligente mensen accepteren straks dat we overdag binnen moeten blijven. Diezelfde intelligente mensen accepteren het overal moeten tonen van medische gegevens en of je gevaccineerd bent. Ik wil een vaccin maar ik wil niet dat dat in een systeem vastgelegd wordt en ik hoef er ook geen bewijs van te ontvangen.

Kijk, ik snap best dat je wat moet doen, maar er is een soort gezapige acceptatie dat dat dus een harde hand moet zijn. En niemand weet waarom. Je kunt nooit bewijzen dat een avondklok of het dichthouden van terrassen en het dichthouden van winkels en sportscholen of in mijn geval boulder hallen MEER oplevert dan de testbereidheid en de snelheid waarmee mensen zich laten testen met X% verhogen. Er zijn gewoon twee wegen en de weg van het samen oplossen door gedragsverandering in plaats van repressie wordt bijna nergens gekozen (Zweden lijkt aardig stand te houden als leuke uitzondering).

Waar ik ooit dacht dat corona iets zou kunnen zijn wat verbind lijdt het tot een bijna burger-oorlog-achtig meningsverschil waarbij ik moet zeggen dat ik zelf ook best snel aan het radicaliseren ben in mijn haat jegens de gütmensch en de overheid. We zijn helemaal gek geworden, dan was ik er op z'n minst graag écht ziek van geworden i.p.v een hooguit mild griepje. De depressieve gedachten die zich bij mij sinds met name het sluiten van sporthallen bij mij sterk zijn ingeslopen en het ongeveer vervijfvoudigen van alcoholconsumptie doen me een stuk meer kwaad dan die corona.

Dit is allemaal al 1000x gezegd, maar het helpt toch weer om het op te schrijven.
Waar woke is, is vuur
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik ben heel lang ok geweest met de maatregelen omdat ik graag weer vrij wilde leven en niemand dood wens. Dan maar tijdelijk aanpassen. Maar dit gaat mij echt te ver.

https://mobile.twitter.com/hugodejonge/ ... 8738584582

Dit is niet de wereld waar prettig in te leven is. Voor hoeveel procent vd bevolking ook alweer? Ik bereik het punt dat ik mijn eigen geluk en die van mijn kinderen inmiddels belangrijker vind dan degene beschermen voor dit virus ten koste van alles... Of heel veel. Heel heel heel veel inmiddels.

:-{
Knakworstkweker

Iets met controlestaat, 1984, enz.

Intelligente mensen volgen hun eigen regels
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat gaat mij ook te ver, maar als ik dan lees dat een knakworst en Hanjo willens en wetens elke regel en advies aan hun laars lappen kijk ik ook niet gek op dat het bijzonder lastig is om de tot een meer gecontroleerde situatie te komen.

Ik geloof dat ik maar weer ff ga struisvogelen en dit topic ga mijden want het is erg slecht voor mijn mensbeeld.
Negeerlijstje bijwerken...heerlijk
Laatst gewijzigd door Jurf op za 27 februari 2021, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Knakworstkweker schreef: za 27 februari 2021, 22:09Intelligente mensen volgen hun eigen regels
Dat is op zich al een wankele bewering, maar het invers is zeker geen gegeven.
Vorsprung durch Pedantik.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurf schreef: za 27 februari 2021, 22:13 Dat gaat mij ook te ver, maar als ik dan lees dat een knakworst en Hanjo willens en wetens elke regel en advies aan hun laars lappen kijk ik ook niet gek op dat het bijzonder lastig is om de tot een meer gecontroleerde situatie te komen.

Ik geloof dat ik maar weer ff ga struisvogelen en dit topic ga mijden want het is erg slecht voor mijn mensbeeld.
Klets toch niet zo dom en lees goed. Ik doe niets anders dan oa Daniel1975 en Makkelijk en nog vele anderen zeggen. Zonder klachten gewoon af en toe naar buiten gaan en contact vermijden. Dat is het enige wat ik tot nu toe anders heb gedaan dan de adviezen en maatregelen. Maar voel je vooral gutmensch :-q

En @makkelijk ik herken ook wat jij zegt. Depressieve gevoelens en bijbehorende negatieve gedachten. Daarom was ik zo blij met die week sneeuw en nu de afgelopen week lente. Dat zijn gelukkig zaken die niemand ons af kan nemen. Hoewel er dus mensen zijn die beweren dat je dan achter het glas moet blijven staren naar al dat moois :(( :~

Echt we zijn helemaal van het padje geraakt. Gezonde fitte mensen worden gezien als potentiële levensgevaarlijke superspreaders ...
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op za 27 februari 2021, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zonder te gaan moddergooien, ik ben het niet eens met je beslissingen en hoop dat je geen ander benadeeld met jouw keuzes.
Ik ga maar eens de negeerknop gebruiken.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Joepie de, die momenteel op je negeerlijst staat, heeft dit bericht geschreven.
Dit bericht weergeven.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Jurf schreef: za 27 februari 2021, 22:54 Zonder te gaan moddergooien, ik ben het niet eens met je beslissingen en hoop dat je geen ander benadeeld met jouw keuzes.
Ik ga maar eens de negeerknop gebruiken.
Het is veel te droog voor modder dus dat wordt zand gooien :winkie:

De negeer knop heeft geen zin , dat heb ik ook al gedaan maar dan gaan mensen hun posts quoten en lees je het nog .

Je zult gewoon moeten accepteren dat er een aantal mensen anders over zaken denken .

Worden de uitspraken te erg voor woorden dan grijpen de mods in of je meldt het gewoon middels het uitroepteken.

de rest van de onderwerpen die over fietsen gaan zijn trouwens veel leuker om te lezen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Hilco schreef: za 27 februari 2021, 23:22.

de rest van de onderwerpen die over fietsen gaan zijn trouwens veel leuker om te lezen :-q
En daarmee komt ook een einde aan dit topic. Het gaat er niet zozeer om om het met elkaar eens te zijn of niet. Iedereen is vrij om zijn en haar mening te hebben en te delen zolang het niet kwetsend gebracht wordt. Ik heb zelf de waarheid absoluut niet in pacht en zal dat ook nooit beweren. Het zijn buitengewoon vervelende tijden. We kiezen er hier op dit mountainbike forum voor om ons te richten op wat ons verbindt in de plaats van te discussiëren over een onderwerp vér van mountainbiken af én dat ons klaarblijkelijk niet verbindt. Daar mag iedereen iets van vinden maar dit is nu eenmaal een keuze waarvan gehoopt wordt dat de sfeer hierdoor er in ieder geval niet minder op wordt.

Om af te sluiten met de wijze woorden “het is wat het is”!
Gesloten