Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik vertrouw alleen nog maar op Peter R de Vries.
Onze schetenwapper des vaderlands!
Ja, doei !
Knakworstkweker

Modbreak: vanwege zinloze en onnodig kwetsende verwijzing verwijderd!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

MVMVML schreef: vr 26 februari 2021, 16:29 Buiten dat, ik heb al veels te veel meegemaakt om 'experts' per definitie te geloven alsof ze onfeilbaar zijn. Hou op schei uit.
Niemand is onfeilbaar. Voortschrijdend inzicht en zo. Een echte expert past meningen aan op basis van betere en courantere info, lijkt me. En zelfs hier op het forum schijnen mensen soms een beetje van mening te veranderen, mettertijd. :winkie:

Verder dit heugelijke nieuws @NOS.nl. Die zag je natuurlijk in het voorjaar al aankomen. Leuk stukje omkadering voor alle maatregelen die ook negatieve neveneffecten blijken te hebben...................
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

achteraf is het makkelijk praten :-{ dat is altijd zo :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

aurelius schreef: vr 26 februari 2021, 15:42 Huidige aantallen Coronabesmettingen en opnames lopen langzaam alweer op.
Gek hè als je het test beleid keer op keer wijzigt en zorgt dat er meer en meer mensen gaan testen. Je moet het aantal positieve testen delen door het totaal aantal getesten. Dan zie je al ruim 1,5 maand een afname van het percentage positief getesten. Inmiddels zitten we op zo'n 8,5% positief getesten. Tegenover 13% in december/januari ...

Ook de ziekenhuis opnames lopen al weken terug. IC blijft al geruime tijd stabiel. (geen afname kan ook andere oorzaken hebben ..)

Tov de eerste golf testen er wel een factor 10 meer mensen. Dan vind je uiteraard meer positieve testen. Inmiddels ook kinderen die voor 10% positief testen. Of ze besmettelijk zijn is nog steeds onbekend. Of je überhaupt besmettelijk bent wanneer je nauwelijks tot geen klachten hebt is ook onbekend. Maar we gaan maar door met meer testen. Nu ook bij hoofdpijn en vermoeidheid. Nou dat is lekker dan .. na een pittige training voel ik me ook best wel vermoeid. Of na een slechte nacht heb ik wel eens hoofdpijn. Testen dan maar weer? We moeten gewoon weer reëel gaan nadenken.

Hadden we hetzelfde testbeleid gevoerd als in oktober-november hadden we nu waarschijnlijk heel lage aantallen gevonden. Percentage positief getesten was dan weer hoger geweest waarschijnlijk.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

hanjovdberg schreef: za 27 februari 2021, 13:15
Gek hè als je het test beleid keer op keer wijzigt en zorgt dat er meer en meer mensen gaan testen. Je moet het aantal positieve testen delen door het totaal aantal getesten. Dan zie je al ruim 1,5 maand een afname van het percentage positief getesten. Inmiddels zitten we op zo'n 8,5% positief getesten. Tegenover 13% in december/januari ...

Ook de ziekenhuis opnames lopen al weken terug. IC blijft al geruime tijd stabiel. (geen afname kan ook andere oorzaken hebben ..)

Tov de eerste golf testen er wel een factor 10 meer mensen. Dan vind je uiteraard meer positieve testen. Inmiddels ook kinderen die voor 10% positief testen. Of ze besmettelijk zijn is nog steeds onbekend. Of je überhaupt besmettelijk bent wanneer je nauwelijks tot geen klachten hebt is ook onbekend. Maar we gaan maar door met meer testen. Nu ook bij hoofdpijn en vermoeidheid. Nou dat is lekker dan .. na een pittige training voel ik me ook best wel vermoeid. Of na een slechte nacht heb ik wel eens hoofdpijn. Testen dan maar weer? We moeten gewoon weer reëel gaan nadenken.

Hadden we hetzelfde testbeleid gevoerd als in oktober-november hadden we nu waarschijnlijk heel lage aantallen gevonden. Percentage positief getesten was dan weer hoger geweest waarschijnlijk.
:-q
Knakworstkweker

Knakworstkweker schreef: vr 26 februari 2021, 23:50 Modbreak: vanwege zinloze en onnodig kwetsende verwijzing verwijderd!
Goed, ik herformuleer deze even.

Ik voel me zo langzamerhand als een uitgezonderd deel van de bevolking, dat zich binnen aanzienlijke tijd verplicht moet laten behandelen en kenmerken om deel te mogen nemen aan de reguliere samenleving.

Hierbij zal ik waarschijnlijk op basis van andere eigenschappen, die ik al dan niet deel met anderen, nog steeds afwijkende rechten, plichten en mogelijkheden hebben ten opzichte van andere delen van de bevolking.

Ik heb hier een heel naar gevoel bij omdat de situatie er steeds meer op begint te lijken dat ik simpelweg geen keuze heb of anders nog meer in mijn beperkte vrijheid wordt beperkt.

Ik meen dat er een jaar of 75 geleden afgesproken was, dat dit onder geen enkel beding in gevaar mocht komen, maar blijkbaar heb ik me vergist.

Door dit soort dingen ga ik mezelf steeds een stukje verder boven de wet verheffen, simpelweg omdat de wetgever dat zelf ook meent te mogen.

Ik doe niet meer mee met die onzin, ik kom op veel plekken dan ook niet meer binnen of kan sommige mensen niet helpen omdat ze zich drukker maken over de wet dan over hun leven.

Als ik corona heb laat ik het wel even weten :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als je maar geen anderen aansteekt :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Knakworstkweker

Ik denk dat ik me daar nagenoeg exact een jaar geleden al schuldig aan heb gemaakt.

Veel vrienden en bekenden gehad die vrij ziek zijn geweest rond deze periode vorig jaar, zelf nagenoeg klachtenvrij (4-5 dagen licht zeurende hoofdpijn) doorgekomen, maar waarschijnlijk onbewust mensen besmet en zo ook besmet geraakt.

En toch denk ik, omdat ik vrijwel continue bloot ben gesteld aan mogelijk besmette mensen, dat ik er daarom met vrij milde klachten vanaf gekomen ben.

Maar, toen was corona nog niet (officieel) in Nederland, dua wat het wel was is niet met zekerheid te zeggen.

Bovenstaande meegenomen is de reden waarom ik me niet druk maak over besmet worden of anderen te besmetten, ik ben er van overtuigd dat ik resistent ben en gezien de meeste mensen zich aan de regels houden, ik geen anderen zal gaan besmetten.

Mag ik daarom regels negeren?

Nee, maar zoals eerder gezegd, doet de wetgever dat ook.

Ik ga me ook niet laten testen of controleren op anti-stoffen daar worden alleen maar dingen van afhankelijk gemaakt door mezelf of anderen.

Het is wat het is, niet forceren.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hoezeer ik de geldende maatregelen ook steeds moeilijker vind na te leven ik vind dat ik nog steeds wel een morele verplichting heb tegenover mijn omgeving en werkgever om bij klachten mij te laten testen
En dat heb ik dan nu ook voor de 2e keer gedaan.

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hier zitten we inmiddels al anderhalve week in isolatie. Een dag nadat de corona-symptomen (hoge koorts, 1 dag ziek) over waren werd ik snotverkouden, dus dat zal ook wel van de corona zijn. Vriendin heeft nu anderhalve week op- en aan koorts en blijft hoesten. Zoontje was het snelst beter. Jammer genoeg al het lekkere fietsweer precies gemist.
Waar woke is, is vuur
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

@makkelijk Sterkte :(( ik weet er alles van. Toen mijn vrouw positief testte was het net in de sneeuw en ijs week. En ik ben gek op echte winterpret. Wij hadden geen van allen verder klachten en moesten toch binnen blijven. 5 dagen later weer testen en toen weer de vrijheid terug.

wat is het dan in zo'n periode ideaal dat je de Veluwe en de bossen goed kent :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bedoel je dat je ondanks de positieve test van je vrouw toch naar buiten bent gegaan? :-?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dice Oldskool schreef: za 27 februari 2021, 18:11 Hoezeer ik de geldende maatregelen ook steeds moeilijker vind na te leven ik vind dat ik nog steeds wel een morele verplichting heb tegenover mijn omgeving en werkgever om bij klachten mij te laten testen
En dat heb ik dan nu ook voor de 2e keer gedaan.

Afbeelding
Ik ben inmiddels 6 x getest en herken wel een beetje het verhaal van Knakworst. Ik denk ook dat ik het mild gehad heb in een vroeg stadium en nu geen corona meer krijg. Hoe is het anders te verklaren dat ik zowel bij mijn vrouw en collega's (allen positief) langdurig binnen 1,5m ben geweest en het niet heb gekregen. :~

Dus ik kan dan eindeloos blijven testen maar beter dan een antistoffen onderzoek ofzo. Als dat dan ook maar gaat gelden als bewijs want ik voel me kerngezond. Sport 4-6x per week en heb absoluut geen behoefte aan een experimenteel vaccin wat ik niet eens nodig zou hebben.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

awinkel schreef: za 27 februari 2021, 18:31 Bedoel je dat je ondanks de positieve test van je vrouw toch naar buiten bent gegaan? :-?
Ja en met een eigen negatieve test. Geen klachten ... Niemand tegengekomen in de buitenlucht. Problemen mee??
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gesloten