Positieve reacties gevraagd!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Mijn bijdrage, in de hoop dat deze als positief wordt opgevat;

Zonlicht dat door de aardatmosfeer reist, wordt verstrooid. De lichtdeeltjes (fotonen) voelen de (gebonden) elektronen die in de moleculen van de atmosfeer aanwezig zijn, zoals stikstof, zuurstof, water, et cetera, en worden hierdoor van koers veranderd (zonder dat hun golflengte verandert). Dit verschijnsel staat bekend als Rayleigh-verstrooiing.

In het licht van de Zon zitten alle kleuren, van lange naar korte golflengte: rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo, violet. (De laatste drie zal ik in de rest van het verhaal 'blauw' noemen, maar dit is dus een mix.) De mate van Rayleigh-verstrooiing is sterk afhankelijk van de golflengte van het licht, blauw licht wordt veel sterker verstrooid dan rood licht. Daardoor is de daghemel (wanneer de Zon hoog aan de hemel staat) blauw: het is blauw zonlicht, dat sterk verstrooid wordt en alle richtingen op gestuurd wordt. Daar wordt het licht vervolgens opnieuw verstrooid, zodat het uiteindelijk, via een flinke omweg, ons oog bereikt. Daardoor zien we het blauwe licht uit alle richtingen komen.

Afstand die zonlicht aflegt, hoog aan de hemel en laag boven de horizon. Wanneer de Zon laag aan de hemel staat vallen de zonnestralen scherend in de atmosfeer om ons te bereiken. Ze leggen daardoor een langere weg door de atmosfeer af (situatie 2 in de afbeelding hiernaast). De mate van verstrooiing is dan dus sterker, zo sterk dat niet alleen blauw licht wordt verstrooid, maar bijna alle kleuren, van violet tot, zeg, geel. Alleen oranje en rood licht blijven dus over, en die kleuren de Zon rood. Het is ergens wel logisch dat het blauwe licht dan niet meer in het zonlicht aanwezig is. Voor het licht van de laagstaande Zon ons bereikt, heeft het immers eerst door de atmosfeer boven een ander gebied van de Aarde gereisd, waar het blauwe licht 'opgebruikt' is om de hemel daar blauw te kleuren.

Op precies dezelfde manier ontstaat het avondrood.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind het bijzonder positief (denk ik) :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

naze1975 schreef: wo 8 april 2020, 14:00 Van links naar recht.

vIrbkaijgdisneutandre.f.n.a.h.ite..et..t.

Mbateuaen... nu duurt het te lang om uit te zoeken, maar ik snap er niks van.
Ik snap hier ook niets van! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Chemtrails zijn vervangen door een door mensenhanden gemaakt virus dat ontwikkeld is in een Chinees laboratorium en wat verspreid wordt door het Amerikaanse leger met als doel........ dat wij onze handen meer gaan wassen want een Chinees/Amerikaans concern heeft een internationaal monopolie op handreinigingsproducten weten te vast te leggen, hiertoe welwillend gefaciliteerd door ........ Bayer die daarbij wel als eis stelde dat, gezien de dalende verkoopcijfers van hun product Roundup, dit middel eveneens ingezet zal worden ter bestrijding van het Coranavirus. Hoewel er geen wetenschappelijk bewijs is dat Roundup dit virus kan vernietigen is er volgens Trump niets te verliezen...... ondertussen is het westen koortsachtig bezig met Coronabrandjes blussen en proberen de Russen ons, westerlingen, met nepnieuws in diepe slaap te sussen, geduldig wachtend op het moment dat na Boris ook Angela, Emmanuel en Donald vanaf de IC hun thuiswerk moeten doen zodat Vladimier de weg vrij heeft om zijn droomvrouw Truus de Mier het hof te kunnen maken. Alleen zal hij dan nog wel moeten afrekenen met Manfred de Mol en Mejufrouw Ooievaar. Heel het dierenbos staat letterlijk op zijn kop, lieve kijkbuiskindertjes. Maar Ed en Willem Bever zijn al druk bezig met de waterpomptang om een oplossing te vinden zodat Lowieke de Vos met een gerust hart zijn beukenootjes kan eten in de bar van Bor de Wolf. En zo zal de rust wederkeren in het dierenbos, waar altijd wel wat te beleven is, omdat... .. <hier raak ik de draad kwijt...wie volgt ?>
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

U wordt allen verzocht hedenavond om 22:00u buiten te gaan staan. Van Rijkswege komt er enkele malen een satelliet over ons land gevlogen. Deze zal van elk van U met een betrouwbaarheid van 0,1 graad Uw temperatuur meten.
Aangezien de overheid van elk van U over de combinatie BSN, Postcode en huisnummer beschikt, krijgt u de uitslag binnen enkele dagen per post thuis. In bijzondere gevallen kunt U door mannen in gele pakken thuis worden opgehaald. Gaat U in dat geval bij hun aankomst plat op de grond liggen met de neus omhoog. Voor Uw nabestaanden zal worden gezorgd
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat Niner Ros 9 gevoel..... 8)

Afbeelding
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:winkie: :lol: :D
Of een Specialized enduro ofzo hoe dan ook brilliant
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, een pagina terug staan er nog meer.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Leuk, zelf memes verzinnen en maken:

Afbeelding
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Plaats reactie