Vakantiegeld nu over?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

chaser schreef: ma 13 april 2020, 14:38 Was van plan wel een paar keer in belgie of duitsland te fietsen maar als alles dicht is (slapen) moet het geld ergens naar toe

Zat zelf te denken om een goedkoop hardtaill frame te kopen en dan zelf op bouwen met 27,5 wielen
Hele uitdaging voor mij aangezien ik nog nooit een fiets helemaal zelf heb opgebouwd

een dartmoor primal of een on-one scandal (eind van de maand weer in oranje leverbaar)

Klinkt als een goed plan! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Was het maar zo'n feest dat ik het geld wat normaal gesproken de Franse en Spaanse economie ingepompt werd vrij kon gaan besteden aan een nieuwe fiets.

Komt ook nog eens bij dat mijn werkgever het vakantiegeld niet in de maand mei maar verspreid over juni, juli en augustus wil uitbetalen. En dan nog de onzekerheid of ik in januari nog wel een baan heb.

Nee, het geld blijft gewoon op de spaarrekening staan voor wellicht zwaardere tijden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: ma 13 april 2020, 15:04 Was het maar zo'n feest dat ik het geld wat normaal gesproken de Franse en Spaanse economie ingepompt werd vrij kon gaan besteden aan een nieuwe fiets.

Komt ook nog eens bij dat mijn werkgever het vakantiegeld niet in de maand mei maar verspreid over juni, juli en augustus wil uitbetalen. En dan nog de onzekerheid of ik in januari nog wel een baan heb.

Nee, het geld blijft gewoon op de spaarrekening staan voor wellicht zwaardere tijden.
lang leve fijne beloftes over een fabriek in hongarije toch?
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Tegen beter weten in wellicht blijf ik hopen mijn vakantiegeld deze zomer in Noorwegen te besteden. MTB gaat mee dan uiteraard.

@Dice: da's mooi kl#te. Hopelijk valt het mee..
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Aangezien wij momenteel niet meer gebruik mogen maken van het OV voor 'plezierritjes' moet de auto er toch echt maar komen. Daar gaat helaas al mijn vakantiegeld (en groot gedeelte spaargeld) wel aan op. Is ook een indirecte investering in het mtben :-q
Juh!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Tja wij zouden 8 weken naar Europa gaan maar onze vlucht naar Nederland is (uiteraard) geannuleerd en in plaats van geld terug hebben wij nu ongewild een vrij forse rentevrije lening van een jaar verstrekt aan de KLM dmv de beruchte 'voucher'.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

chaser schreef: ma 13 april 2020, 14:38 Was van plan wel een paar keer in belgie of duitsland te fietsen maar als alles dicht is (slapen) moet het geld ergens naar toe

Zat zelf te denken om een goedkoop hardtaill frame te kopen en dan zelf op bouwen met 27,5 wielen
Hele uitdaging voor mij aangezien ik nog nooit een fiets helemaal zelf heb opgebouwd

een dartmoor primal of een on-one scandal (eind van de maand weer in oranje leverbaar)
Laat ik nou net 27,5 wielen en een vork over hebben :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

chaser schreef: ma 13 april 2020, 14:38 Was van plan wel een paar keer in belgie of duitsland te fietsen maar als alles dicht is (slapen) moet het geld ergens naar toe

Zat zelf te denken om een goedkoop hardtaill frame te kopen en dan zelf op bouwen met 27,5 wielen
Hele uitdaging voor mij aangezien ik nog nooit een fiets helemaal zelf heb opgebouwd

een dartmoor primal of een on-one scandal (eind van de maand weer in oranje leverbaar)
Een fietsje opbouwen is vrij simpel alleen met sommige dingen is een specifieke tool wel wenselijk. Leuk plan in ieder geval..
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

novaterra schreef: ma 13 april 2020, 15:35

lang leve fijne beloftes over een fabriek in hongarije toch?
Precies.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net de knoop eindelijk doorgehakt. Factory vork besteld!

Nu begint het gevecht tussen hart, portemonnee en hoofd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Gelukkig duurt die interne struggle maar tot het moment dat je het spul binnen hebt :D :bier:
Juh!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb zelf een Hightower die van origine 140/135 veerweg heeft.
Met xc banden bevalt ie mij uitstekend in nl, maar snelle tijden boeit mij niet zoveel meer.

Hier ook even de hand op de knip, voornamelijk doordat ik het voor de evenementen dit jaar somber in zie.

Kreeg nog wel het frame van m'n gravelracer binnen, dus toch nog een nieuwe fiets.
De timing was wat dat betreft goed.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5247
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maverick76 schreef: ma 13 april 2020, 19:18 Net de knoop eindelijk doorgehakt. Factory vork besteld!
Hebben die nu zwarte knoppen? (BTW goede keuze :-q ).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5247
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ad58 schreef: ma 13 april 2020, 13:45 Met mijn fiets ben ik tevreden en zo langzamerhand is hij wel zoals ik mij wens...

Afbeelding

Een Niner carbon stuur (740mm) met een Niner RDO stem (70mm) en ESI Chunky grips, een Fox
34 (Float 130 Grip Rhythm Boost), een Selle Italia SLR Superflow zadel, een LEV dropperpost (150 mm), Ryde Trace Trail velgen (de oude, intern 25 mm) DT 350 naven, Wolfpack Race/Speed in 2.25, Shimano SPD pedalen en er ligt een nieuwe Shimano SLX cassette klaar (11-46) met twee nieuwe kettingen.
Die is inderdaad bijna perfect. Nu nog het perfecte wielsetje :lol: :wink: .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kaasopjepannenkoek schreef: ma 13 april 2020, 19:24 Gelukkig duurt die interne struggle maar tot het moment dat je het spul binnen hebt :D :bier:
True, dus hopelijk deze week nog. Al is mijn geduld tegenwoordig beter dan 10 jaar geleden. Ouder worden heeft ook zeker z'n voordelen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie