MTB Gejat!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Mensen, graag oren en ogen openhouden: vannacht is uit onze schuur in Groningen mijn felrode "Cube Reaction C62 race" gestolen.
Het was een gerichte inbraak, die puur om de MTB te doen was. Overige fietsen zijn namelijk keurig aan de kant / buiten de schuur gezet.
Tips zijn uiteraard welkom.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dat is mooi #$%%ˆ%@#!! :-{ :-{ Onvoorstelbaar dat er mensen zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Heb je frame nummers etc. Wellicht verstandig om deze er ook bij te vermelden?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Zo dat is zuur! Iemand uit de omgeving? Hij moet geweten hebben dat die fiets er was.
Geen gezeik, mountainbike!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Is die een dure fiets?
Ik kan uit eigen ervaring je de volgende tips geven. Aangifte doen. Als je geen aankooprekening met framenr. hebt dan doet ook al wordt je fiets achterhaald de politie niets omdat je dan niet kunt aantonen dat het jouw fiets is. Het is dan jouw bewering tegen die van de dief c.q. heler.
Was je schuur afgesloten? Heb je een inboedel verzekering? Zo ja dan keert de verzekering uit (Als je tenminste niet iemand bent die regelmatig een beroep doet op die verzekering) en als je wel aangifte hebt gedaan. En dan gewoon een nieuwe kopen. Daarna is het aan de verzekeringsmaatschappij om de opgespoorde fiets te bemachtigen omdat die op na het uitkeren van de schade de eventueel terug gevonden fiets eigendom van de verzekering is.
In mijn geval kwam ik ruim een maand later de gestolen fiets op Marktplaats tegen. Heb dat gemeld bij de politie en de verzekering. Die hebben er toen niets mee gedaan. Maakte mij niet uit want ik had al lang een nieuw exemplaar.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Ik denk niet dat een fiets uit Groningen hier opeens in Brabant op gaat duiken maar ik zal mijn ogen open houden.
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Tsjibiti schreef: ma 4 mei 2020, 12:32 Is die een dure fiets?
Ik kan uit eigen ervaring je de volgende tips geven. Aangifte doen. Als je geen aankooprekening met framenr. hebt dan doet ook al wordt je fiets achterhaald de politie niets omdat je dan niet kunt aantonen dat het jouw fiets is. Het is dan jouw bewering tegen die van de dief c.q. heler.
Was je schuur afgesloten? Heb je een inboedel verzekering? Zo ja dan keert de verzekering uit (Als je tenminste niet iemand bent die regelmatig een beroep doet op die verzekering) en als je wel aangifte hebt gedaan. En dan gewoon een nieuwe kopen. Daarna is het aan de verzekeringsmaatschappij om de opgespoorde fiets te bemachtigen omdat die op na het uitkeren van de schade de eventueel terug gevonden fiets eigendom van de verzekering is.
In mijn geval kwam ik ruim een maand later de gestolen fiets op Marktplaats tegen. Heb dat gemeld bij de politie en de verzekering. Die hebben er toen niets mee gedaan. Maakte mij niet uit want ik had al lang een nieuw exemplaar.
Ik vind €2000,- best een hoop geld. Ik heb nog geen framenummer helaas. Dacht dat dit op de bon stond maar helaas (ook bij LBS niet). Gelukkig heeft de fiets enkele kenmerken die ik alleen weet (van het poetsen).
Aangifte is gedaan, wat overigens alleen online kon helaas. Verder kan ik een beroep doen op mijn inboedelverzekering inderdaad. Dat loopt nu ook. Zeker omdat er grote en overduidelijke sporen van braak zijn.

Er op gaan fietsen in het Noorden zou nog dommer zijn, aangezien er van dit model / type / kleur niet veel rijden, dus je valt zo op.
Maar ik blijf hopen, dat hij wordt gevonden. Voor mensen met FB, zoek op mijn naam en je ziet het bericht ook zodat je hem kunt delen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Pascal Rijzinga schreef: ma 4 mei 2020, 14:41
Tsjibiti schreef: ma 4 mei 2020, 12:32 Is die een dure fiets?
Ik kan uit eigen ervaring je de volgende tips geven. Aangifte doen. Als je geen aankooprekening met framenr. hebt dan doet ook al wordt je fiets achterhaald de politie niets omdat je dan niet kunt aantonen dat het jouw fiets is. Het is dan jouw bewering tegen die van de dief c.q. heler.
Was je schuur afgesloten? Heb je een inboedel verzekering? Zo ja dan keert de verzekering uit (Als je tenminste niet iemand bent die regelmatig een beroep doet op die verzekering) en als je wel aangifte hebt gedaan. En dan gewoon een nieuwe kopen. Daarna is het aan de verzekeringsmaatschappij om de opgespoorde fiets te bemachtigen omdat die op na het uitkeren van de schade de eventueel terug gevonden fiets eigendom van de verzekering is.
In mijn geval kwam ik ruim een maand later de gestolen fiets op Marktplaats tegen. Heb dat gemeld bij de politie en de verzekering. Die hebben er toen niets mee gedaan. Maakte mij niet uit want ik had al lang een nieuw exemplaar.
Ik vind €2000,- best een hoop geld. Ik heb nog geen framenummer helaas. Dacht dat dit op de bon stond maar helaas (ook bij LBS niet). Gelukkig heeft de fiets enkele kenmerken die ik alleen weet (van het poetsen).
Aangifte is gedaan, wat overigens alleen online kon helaas. Verder kan ik een beroep doen op mijn inboedelverzekering inderdaad. Dat loopt nu ook. Zeker omdat er grote en overduidelijke sporen van braak zijn.

Er op gaan fietsen in het Noorden zou nog dommer zijn, aangezien er van dit model / type / kleur niet veel rijden, dus je valt zo op.
Maar ik blijf hopen, dat hij wordt gevonden. Voor mensen met FB, zoek op mijn naam en je ziet het bericht ook zodat je hem kunt delen.
Hoe vervelend het ook is , je kan niet gelijk iedereen die op dezelfde fiets voorbij komt als " dief" bestempelen, zeker als jij geen framenummer hebt , en je af moet gaan op " jouw" kenmerken , ik hoop dat hij weer terecht komt ...,, suc6
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Snelle Buffer schreef: ma 4 mei 2020, 17:11 Hoe vervelend het ook is , je kan niet gelijk iedereen die op dezelfde fiets voorbij komt als " dief" bestempelen, zeker als jij geen framenummer hebt , en je af moet gaan op " jouw" kenmerken , ik hoop dat hij weer terecht komt ...,, suc6
Zoals ik al aangaf dat al weet je zeker dat het jouw fiets is heb je geen poot om op te staan want je moet bewijzen dat die van jou is. Een foto van je fiets voldoet dan echt niet. Die enkele persoonlijk kenmerken halen de slimmerikken verwijderen die lieden echt wel. Bij mij indertijd waren zadeltasje , kilometriekske en fietsbel eraf toen die op marktplaats verscheen. Ik zag aan de bandjes die erop lagen (voor en achterband waren van verschillend merk en een andere kleur) dat het mijn verdwenen fiets was. Maar ook dat volstaat niet als bewijs.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Vervelend voor je,
Tip hou marktplaats goed in de gaten. Het kan goed zijn dat over twee weken de fiets wordt aangeboden. En dan doe je gewoon voor als koper en ga je m ophalen ;)

Mn maatje heeft dit ook zo gedaan, wel de politie laten weten wat ie van plan was. En hij bleef relatief rustig t8jdens het "bezichtigen"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat een k#tstreek !!!
Hopelijk komt je fiets terug of is je verzekering je goed gezind.

En een gerichte actie, dan hadden ze dus informatie.
Tenzij de dief jou je huis of schuur binnen heeft zien gaan, hadden ze dus andere info.

Beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien nog op tijd voor anderen:
Stel je privacy zone op Strava goed af, verwijder alle gps data uit foto's voordat je ze plaatst. Beter nog, stel je phone zo in dat deze de locatie helemaal niet in de foto opslaat.
Verwijder alle thuis foto's waar wel locatiedata in staat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Mooi kl#te...hoop dat ie boven water komt.
( maarre...geen framenummer op factuur of in de administratie van je lbs ??? Heel bijzonder...)
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Ik kan je helaas niet helpen, maar mocht ik zo'n fiets zien ben ik extra alert.
Mag ik je vragen wat voor soort schuurtje het was en of hier een goed slot op zat? Ofwel, was het moeilijk binnen komen en wat hebben ze hier voor moeten doen? Ik heb zelf een redelijk goed beveiligde schuur, maar dit blijft wel mijn nachtmerrie!

Geen idee of het juridisch enige waarde heeft, maar ik plak bij al mijn fietsen een gelamineerd kaartje met mijn naam en telefoonnummer in de zadelpen en in mijn stuur. Een vriend van mij heeft op die manier ooit een fiets terug gevonden/gekregen via een winkel waar de dief hem aan had proberen te verkopen. En mocht je dan iemand op jou fiets zien fietsen en jou naam staat erop als je die zadelpen eruit haalt heeft die gast niet echt een goed verhaal.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tomboo schreef: di 5 mei 2020, 14:05 Ik kan je helaas niet helpen, maar mocht ik zo'n fiets zien ben ik extra alert.
Mag ik je vragen wat voor soort schuurtje het was en of hier een goed slot op zat? Ofwel, was het moeilijk binnen komen en wat hebben ze hier voor moeten doen? Ik heb zelf een redelijk goed beveiligde schuur, maar dit blijft wel mijn nachtmerrie!

Geen idee of het juridisch enige waarde heeft, maar ik plak bij al mijn fietsen een gelamineerd kaartje met mijn naam en telefoonnummer in de zadelpen en in mijn stuur. Een vriend van mij heeft op die manier ooit een fiets terug gevonden/gekregen via een winkel waar de dief hem aan had proberen te verkopen. En mocht je dan iemand op jou fiets zien fietsen en jou naam staat erop als je die zadelpen eruit haalt heeft die gast niet echt een goed verhaal.
Het bewaren van een aankooprekening met framenr. is toch echt meer praktisch. Ook als hij niet terug gevonden wordt want voor de verzekering kan dat van pas komen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Tsjibiti schreef: di 5 mei 2020, 20:35 Het bewaren van een aankooprekening met framenr. is toch echt meer praktisch. Ook als hij niet terug gevonden wordt want voor de verzekering kan dat van pas komen.
Mee eens, moet je uiteraard niet zoals ik je fiets tweedehands kopen aangezien de meeste dit na een aantal jaar niet meer hebben. (Doe wel altijd netjes de RDW diefstal register check)
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
Gebruikersavatar
DrLivingstone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: di 16 september 2003, 08:23
Mijn mountainbike: ..heeft maar 1 been!

Omdat ik onder mijn eigen naam post geef ik niet te veel info over het hoe en wat van de diefstal, maar kan alleen zeggen dat het gericht was en met gereedschap. Verder heeft de fiets een kenmerk waarbij een evt verkoper direct door de mand valt. Aankoopbon en aanvullende info is uiteraard aanwezig.

Ben bang dat de MTB inmiddels de provincie (dat kan snel) uit is en mogelijk al elders in het (buiten)land vertoeft.
Maar tips blijven welkom :-q . Je ziet deze niet veel namelijk.
Plaats reactie