De garage van de MTB-er (met veel zooi)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik ben wel eens benieuwd naar hoe de biker z'n garage indeelt, het liefst de biker met N+veel en ook nog de fietsjes van de rest van het gezin. Ik weet dat er allerlei manieren zijn om je bike op te hangen, verticaal tegen de muur etc. maar dat neemt nog steeds veel ruimte in.

Ik heb een garage van ongeveer 3x6 en heb zelf niet heel erg N+1 maar toch staat het altijd vol. Volgens mij is de minimale zooi van een biker met gezin en een normaal eengezinshuis:
- MTB
- Racer
- Stadsfiets 1
- Stadsfiets 2
- kinderfiets 1 20"
- Kinderfiets 2 16"
- skelter+stepjes+waar ze zich ook maar allemaal op willen voortbewegen
- werkbank
- kastruimte voor gereedschap/tuinkussens etc
- tuingereedschap
- setje winterwielen
- kratje pils etc

Heeft iemand wat foto's van een vergelijkbare inventaris in een vergelijkbare garage?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik kan er ook wat van:
  • 8 meter stelling 50cm diep (we hebben geen zolder)
    1 grote motor (africa twin)
    Werkbank
    Vrijstaande kolomboor
    Kompressor
    Heel veel gereedschap
    Stalen kast met olie/verf/chemicalien
    Wasmachine
    Wasdroger
    Winterbanden op velg
    Grote zakken houtskool voor de Eggs
    Grote sous vide bak
    4 camping stoelen + 2 tafels + grote koelbox
    Tuinstoelkussens
    Parasol
    Lange ladder
    3 "gewone" fietsen
    2 mtb's
Net weg:
  • 26" mtb
    Studentenfiets
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Even volgen ;)

Ik heb inderdaad ook een garage die een grote bende is op dit moment.
Stuk of 6 fietsen met stadsfietsen erbij, tuingereedschap, werkbank, halterbank en squatrek en bult aan overige zooi :O

Op Pinterest kan je nog wel wat inspiratie vinden, zelf moet ik binnenkort ook aan de slag om het wat orderlijker in te gaan delen en zit te denken om een aantal stellingkasten te bestellen bij Lidl: https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Stell ... gKGqvD_BwE

En wat opbergboxen bij de Action te gaan halen. Een keer een trip naar de stort met spullen die al 3 jaar onaangeraakt staan is ook geen stom idee.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Ik heb ook in mijn schuur van die opberboxen van de action staan. Volgens mij is het bij opbergboxen in de schuur voornamelijk belangrijk dat ze een beetje stevig zijn. Als je ze wilt pakken staan ze meestal net niet lekker voor de hand en bij het opbergen van je spul leg je het er ook niet altijd met de fluwelen handschoen erin (gooien is het andere uiterste, maar ik hoop dat je snap wat ik bedoel).
Dus in het begin zag het er heel mooi uit, maar er zijn er inmiddels al een paar gesneuveld en anderen hebben gaten. Dus ik ga voor mijn volgende schuur (als het goed is na de zomer) voor iets stevigers.....
"Righty tighty, lefty loosey."
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ophangen werkt erg goed. Ik had vroeger in een kleine bijkeuken 4 fietsen tegen de muur hangen. Twee aan het vierwiel, een derde aan het achterwiel in het midden en nog een derde naast de deur van de ketel.

Afbeelding

Op dit moment hangen er drie fiets aan hun zadel in de schuur, dat bespaart ook veel ruimte omdat de dagelijkse kinderfietsen er dan nog onder passen. Er hangt ook nog een aanhangfiets bij en dan kan de fietskar er ook nog staan. Even een beetje puzzelen en verschillende systemen combineren, dan kan je veel kwijt op een paar vierkante meter.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. :lol:

Afbeelding

Garage van 5,5 x 4,5 meter. Gelukkig ook nog een schuur waar de normale fietsen staan en tuinspullen in liggen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

wow ik wil ook een garage. Aardige speeltjes bij elkaar zo. Maar daar in die achterwand een fikje aangestoken :D
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

3.2m bij 1.8m

2.4m stelling van 0.5m diep
3 mountainbikes aan de muur
Eén racefiets en 2 stadsfietsen op de vloer

Toen ik het huis kocht hebben we gelijk een zwevende vloer (de oude vloer bestond uit verzakte betontegels op zand) en een grote houten stellingkast gemaakt. De berging was eerder klaar dan de slaapkamer :lol: Maar aangezien de gemiddelde berging één grote opgestapelde pleuriszooi is wilde ik graag met een goeie basis beginnen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het opbergen van alle fietsen/spullen is één ding, maar er dan nog een beetje handig bij kunnen is twee...
Sinds kort ook een garage ter beschikking. Er hangen twee fietsen aan de muur, maar daar staan er ook weer vier onder. Dus als ik een van de twee achterste fietsen op de grond, of een van de bikes aan de muur wil gebruiken moet er altijd eerst wat aan de kant.

Ach ja, luxeprobleem.
Voor de verhuizing moest ik altijd van alles aan de kant zetten als ik niet toevallig met de voorste fiets wilde rijden... :D

Bovendien zou alles opgelost zijn als ik maar één fiets zou hebben.
Maar dat is natuurlijk ondenkbaar... :-{ :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Victor1977 schreef: vr 15 mei 2020, 13:48

wow ik wil ook een garage. Aardige speeltjes bij elkaar zo. Maar daar in die achterwand een fikje aangestoken :D
Haha, exact wat ik ook dacht. Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal achter die zwarte plek tegen de muur :)
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

idd wat Kermit zegt, alles kwijt kunnen is één maar er dan ook bij kunnen is twee.

ik heb helaas geen garage, maar een veel te kleine schuur van 2x4 meter.
1x 27,5" mtb, 1x 26" mtb en 1x ligfiets die aan het voorwiel aan de muur hangen.
1x 26" mtb frame in opbouw + 1x 26" oud mtb frame aan de muur
2x 28" gewone fiets
1x 26" + 1x 20" transportfiets
1x16" oud kinderfietsje
diverse stepjes en speelgoed voor de kids.
werkbank die helemaal vol staat met mijn gereedschap.
2x kleine stelling tegen wand, 3-voudige ladder + fietsdrager aan de muur,
en dan aan het plafond nog de dakdragers en (dak) fietsdragers en 2 extra tuinstoeltjes.
er staat ook nog een (tafelmodel) vriezer en sinds kort nog een mini kicker ramp.
dus wat ik ook nodig heb er moet altijd eerst iets aan de kant of uit de schuur gehaald worden voor je er bij kunt :evil:

ik heb echt een serieus gebrek aan ruimte in de schuur, maar ach de deur kan nog dicht en dan zie je er niets meer van :D
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Ik herken het probleem, alleen (nog) geen garage.
Mijn schuur van 2x4 bevat het volgende:
2x mtb
1x racefiets
3x kinderfiets
1 loopfiets
1 elektrische stadsfiets
kinderzitjes
grasmaaier
tuingereedschap
stellingkast met bakken, gereedschap, onderdelen etc
werkbank

Je hoeft geen ruimtelijk inzicht talent te hebben om in te zien dat het een tikkie vol staat.
Mijn oplossing is om het zoveel mogelijk op te hangen, en inderdaad; ontruimen wanneer ik iets nodig heb.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Rene.urbex schreef: vr 15 mei 2020, 15:57 idd wat Kermit zegt, alles kwijt kunnen is één maar er dan ook bij kunnen is twee.

ik heb helaas geen garage, maar een veel te kleine schuur van 2x4 meter.
1x 27,5" mtb, 1x 26" mtb en 1x ligfiets die aan het voorwiel aan de muur hangen.
1x 26" mtb frame in opbouw + 1x 26" oud mtb frame aan de muur
2x 28" gewone fiets
1x 26" + 1x 20" transportfiets
1x16" oud kinderfietsje
diverse stepjes en speelgoed voor de kids.
werkbank die helemaal vol staat met mijn gereedschap.
2x kleine stelling tegen wand, 3-voudige ladder + fietsdrager aan de muur,
en dan aan het plafond nog de dakdragers en (dak) fietsdragers en 2 extra tuinstoeltjes.
er staat ook nog een (tafelmodel) vriezer en sinds kort nog een mini kicker ramp.
dus wat ik ook nodig heb er moet altijd eerst iets aan de kant of uit de schuur gehaald worden voor je er bij kunt :evil:

ik heb echt een serieus gebrek aan ruimte in de schuur, maar ach de deur kan nog dicht en dan zie je er niets meer van :D
Haha, had een dubbelpost kunnen zijn van mijn situatie :D
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

kermit schreef: vr 15 mei 2020, 15:11 Bovendien zou alles opgelost zijn als ik maar één fiets zou hebben.
Maar dat is natuurlijk ondenkbaar... :-{ :D
Dan had je waarschijnlijk één fiets met veel te veel wielsets.. :bier:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn oude situatie was ook een schuurtje van ongeveer 4 x 2,5m. Maar los van de beperkte afmetingen was dat ook nog eens een tochtig en vochtig hok, dus ik kon er niet sleutelen. In de zomer deed ik dat buiten, dat is op zich nog wel leuk. Maar in de winter onderhoud plegen betekende ook buiten werken en een nieuwe fiets bouwde ik in de huiskamer op (die ook klein was, maar ik heb een lieve vriendin :)).

De onderdelen en mijn gereedschap bewaarde ik vanwege het vocht en de ruimte niet in de schuur maar in de bijkeuken (gereedschap) en op zolder (onderdelen). Hoe vaak ik niet in de tuin aan het sleutelen ben geweest en dan nog tig keer op en neer naar boven moest omdat ik wéér iets nodig had wat nog daar lag... :evil:

Dus ik ben als een kind zo blij met de nieuwe situatie.
Alleen zie ik nog niet voor me dat ik mijn motor naar m'n eigen huis terug haal, die staat al zowat tien jaar bij familie 45km verderop. Maar als ik die in de garage erbij zet kan ik opnieuw m'n kont niet meer keren en ben ik terug bij af... :-{ :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie