Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Oli4k schreef: do 22 april 2021, 17:10
bert l. schreef: do 22 april 2021, 13:11 Ik zie nu dat ik het juiste verhaal bij het verkeerde plaatje verteld hebt. Dus geen discussie over een schaapdrift of een landschapselement dat de Graaf van Athlone heeft laten aanleggen om mee te pronken.
Dit is naar verluid een stukje hobbywerk van een boswachter die met goede moed aan een plan is begonnen, daarvoor een aarden ringwal heeft aangelegd, waarna het plan in schoonheid is gestorven
Wel een mooi verhaal zo.
Precies. Het hoeft niet waar te zijn om een mooi verhaal te zijn.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

De oude schietbaan bij de pyramide was ook leuk.


Afbeelding
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Was en is nog steeds leuk :wink:
Vooral een de jump die er halverwege in zit.
Geloof dat ik daar tijdens een vrijwilliger social ride met 30 km/h een behoorlijk flinke sprong wist te maken. Het aantal meters moet ik even op de garmin opzoeken
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lang (te lang) stil geweest in dit topic, dus maar even een bijdrage. Als je al je foto's op OneDrive hebt staan, krijg je "op deze dag" te zien.
Vandaag was het precies 20 jaar geleden dat de 2e marathontraining op Amerongen vanuit MTB-SPORT.NL werd georganiseerd. In 2003 via het forum op die site en zo'n succes dat nog vele versies volgen.
In die tijd geen vergunning, want je mag toch met 50 vrienden 6 rondjes Amerongen rijden of niets soms?
Paar plaatjes van die dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Oh my….als ik die fietsen zie: wat ben ik blij dat ik pas serieus op de mtb ben gaan rijden toen de 29ers en full-suspension gemeen goed waren 😂
carbon bike, titanium collarbone...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Geweldig!
Waar is de tijd.
Om zoiets hoeven we nu niet meer te komen :wink:

Ben zelf even kwijt welke editie ik mee gedaan euh nou geharkt heb.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Hahaha, ik zit zelf ook al te kijken of ik ergens op die foto's sta, maar ik weet niet meer precies aan welke editie ik heb meegedaan.

Volgens mij is uiteindelijk uit de 6x Amerongen het initiatief gekomen om de Amerongen MTB marathon op te zetten toch ?

Maar die smalle stuurtjes en 26" wieltjes, hoe heb ik daar ooit op kunnen fietsen, wat een wiebeldingen waren dat :lol:

Ze zeggen wel eens vroeger was alles beter..., maar dat gaat echt niet op voor mountainbikes !!! Wat een genot is het toch om op een moderne geo fiets te rijden :tong
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Wij reden vroeger met de 75km van DTC mee, een veldtoertocht deels over bestaande paden maar ook hele lappen singletrail/voetpad.
Doen ze dat nog steeds ?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ironhorse Erik schreef: do 14 maart 2024, 16:34 Wij reden vroeger met de 75km van DTC mee, een veldtoertocht deels over bestaande paden maar ook hele lappen singletrail/voetpad.
Doen ze dat nog steeds ?
Zeker niet.

Bestaan de DTC ATB toertochten überhaupt nog? Volgens mij niet.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Wat een rare gravelbikes.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De DTC veldtoerttochten zijn idd verleden tijd, maar goed ook. Waren gigantisch drukke tochten want Driebergen is vanaf het westen zo’n beetje de dichts bijzijnde opstapplaats dich bij de bossen. In de “hoogtijdagen” was het zo’n beetje om de 14 dagen een tocht en 2.000 deelnemers was geen uitzondering.
Overigens de foto’s van 20 jaar terug kan ik anders wel via OneDrive delen. Dit was destijds de 2e marathontraining (de 6 van Amerongen) nadat 2003 versie een succes was. Zouden nog velen volgen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er zijn nog enkele tochten op de (in de buurt van) de UHR.
De oudejaarstocht van ScherpeWoud. Die gaat door de Gelderse Vallei.
En de Graveltocht van tempo Soest. Die gaat naar het Gooi.

De klassieke veldtoertocht bestaat niet meer. Disrupted. Oftewel vervangen door een beter aanbod.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DTC zal dat ongetwijfeld in de kas gemerkt hebben. Elke 14 dagen 2000 toerrijders was kassa.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Fred (mtb-sport) schreef: vr 15 maart 2024, 08:15 De DTC veldtoerttochten zijn idd verleden tijd, maar goed ook. Waren gigantisch drukke tochten want Driebergen is vanaf het westen zo’n beetje de dichts bijzijnde opstapplaats dich bij de bossen. In de “hoogtijdagen” was het zo’n beetje om de 14 dagen een tocht en 2.000 deelnemers was geen uitzondering.
Overigens de foto’s van 20 jaar terug kan ik anders wel via OneDrive delen. Dit was destijds de 2e marathontraining (de 6 van Amerongen) nadat 2003 versie een succes was. Zouden nog velen volgen.
Meningen verschillen denk ik, die toertochten hadden meer met de vrijheid van het MTB-en te maken dan rondjes draaien op de zaaddodende knikkerbanen die er nu liggen. Die 2000 man was incidenteel en ik heb nooit het gevoel gehad dat er 2000 door het bos reden, al was het maar omdat wij met onze eigen extra lusjes er niet heel zelden 100+km van maakten.....
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik vond deze actie foto nog van mijzelf, genomen tijdens de MBC Cyclo, wat nu de MTB Marathon Amerongse Berg is.

Duidelijk is te zien de rechte afdaling op de Amerongen 1.0 route, toen het nog geen kombochten paradise was :lol:

Afbeelding
Plaats reactie