Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

modderfietser schreef: vr 23 oktober 2020, 08:39Er dwars doorheen rijden natuurlijk, dat is het leukste. :-D
Met zo’n forumnaam had ik niet anders verwacht :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb ooit iemand head first in het ijskoude water zien gaan onder aan bij de Marottenbak. Lag gedeeltelijk ijs en dacht er even over / door heen te rijden..... Ging dus net ff anders.....

Maar kan me die plassen nog goed herinneren. Kreeg laatst op HV/LV na een paar dagen regen ook een flashback naar hoe het daar ooit was
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://photos.app.goo.gl/8pA1JSoPCZ4cPx847

Eat your heart out, guys

De foto's zijn van december 2014 en zijn gemaakt door forumlid KlaasT

Dit vind ik de mooiste:

Afbeelding

(Kom er maar in, Kapitein Iglo)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Die blubbertroep is het enige wat ik niet mis aan Amerongen/Leersum 1.0
Knakworstkweker

Ik krijg echt jeuk van dat soort foto's.

Ben geen fan van dit soort stukken en rij er omheen of ik loop er omheen.

Niet omdat ik niet vies wil worden, maar vooral omdat je niet kan zien hoe diep het is en waar het spoor loopt.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik wordt ook niet heel blij van dit soort modderstukken, maar ik rij er wel doorheen. Na de rit wel drogen en smeren!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: vr 23 oktober 2020, 18:48 https://photos.app.goo.gl/8pA1JSoPCZ4cPx847

Eat your heart out, guys

De foto's zijn van december 2014 en zijn gemaakt door forumlid KlaasT

Dit vind ik de mooiste:

Afbeelding

(Kom er maar in, Kapitein Iglo)
Ik snap de link met mezelf nu even niet (ik mis wat denk ik, heb ik hier eerder iets over geroepen)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakworstkweker

Misschien zwemmen er wilde vissticks in die plassen :winkie:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Kapitein Iglo schreef: vr 23 oktober 2020, 20:53
bert l. schreef: vr 23 oktober 2020, 18:48 https://photos.app.goo.gl/8pA1JSoPCZ4cPx847

Eat your heart out, guys

De foto's zijn van december 2014 en zijn gemaakt door forumlid KlaasT

Dit vind ik de mooiste:

Afbeelding

(Kom er maar in, Kapitein Iglo)
Ik snap de link met mezelf nu even niet (ik mis wat denk ik, heb ik hier eerder iets over geroepen)?
Toen was je ook al een bwr. Ik weet niet hoor, roep ook maar wat. :-D
"This species has amused itself to death"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Van 1998 tot 2013 heb ik en nog een aantal (waarvan enkelen van hier) zeer intensief op de heuvelrug e/o gefietst, zwervend over singletracks. Dat waren prachtige tijden. Ons startpunt was altijd op de Maarnse Berg vanaf de camping. Bijna elk weekend reden we 1 of 2 ritten van 60-70km elk, over de meest fantastische trails. Rugzak op, bammetjes mee en genieten, na afloop Strudel/Appeltaart met warme Choco. De wintertochten van die wielerclub Driebergen reden we ook meestal wel "even" mee, 75km. De rondjes Amerongen/Leersum waren er al en Ginkel was er tot op zekere hoogte ook al. Er was nog een 3e lusje bij Amerongen Leersum, die was kort terug naar de P vlakbij de rotonde. Herken die foto's van dat mudfest wel, wij namen nooit de moeite om fotos te nemen maar er waren daar stukken die wij "de tankbaan" noemde en die volledig onder water stonden bij langdurige regenval. En daar reden we gewoon doorheen. Zoals het hoort. :winkie: Die fotos van hierboven en via die link zijn prachtig man! Lekker glibberen, niet op je bek gaan maar wel snelheid houden. Vroeger noemden ze dat fietsbeheersing :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Oud collega vertelde ook dat je vroeger bij Kwintelooyen vrij kon rijden.
En dat je ook bij Maarn wat mooie spoortjes had liggen daar waar je nu via het asfalt moet (wellicht hetzelfde als jij bedoeld).
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 24 oktober 2020, 23:37 Oud collega vertelde ook dat je vroeger bij Kwintelooyen vrij kon rijden.
En dat je ook bij Maarn wat mooie spoortjes had liggen daar waar je nu via het asfalt moet (wellicht hetzelfde als jij bedoeld).
Klopt, vroeger was alles vrij mbt fietsen daar. Toen ik zo’n kleine 30 jaar terug op mijn 3x8 speed Trek rond reed, was het bijna “kijk eens, daar fietst een ATB”.........
Kwintelooyen was een geweldig mooie speeltuin met heel veel leuke paden, maar zoals daar nu de trail ligt is alles behalve verkeerd.
In de buurt van Maarn ook juweeltjes, denk maar aan die lange trail langs de spoorbaan.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Daar ligt nu een ecoduct, dus daar kan en wil je niet meer rijden.
De buren van Den Trek hebben er wel twee treks naast aangelegd. Dat dan weer wel!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Fred (mtb-sport) schreef: zo 25 oktober 2020, 07:16
Rayb81 schreef: za 24 oktober 2020, 23:37 Oud collega vertelde ook dat je vroeger bij Kwintelooyen vrij kon rijden.
En dat je ook bij Maarn wat mooie spoortjes had liggen daar waar je nu via het asfalt moet (wellicht hetzelfde als jij bedoeld).
Klopt, vroeger was alles vrij mbt fietsen daar. Toen ik zo’n kleine 30 jaar terug op mijn 3x8 speed Trek rond reed, was het bijna “kijk eens, daar fietst een ATB”.........
Kwintelooyen was een geweldig mooie speeltuin met heel veel leuke paden, maar zoals daar nu de trail ligt is alles behalve verkeerd.
In de buurt van Maarn ook juweeltjes, denk maar aan die lange trail langs de spoorbaan.
Spoorbaan/Asiel trail altijd vaste prik einde rondje en dan naar Camping Maarnse Berg terug rondom het grote open veld, klein klimmetje natuurlijk maar als je al 60+offroad km's in de kuiten hebt was dat altijd wel even doorbijten zegmaar :winkie:

Kwintelooyen heb ik nog wedstrijden gereden, en later met de downhill bikes gewoon volgas over de MX baan (als hij hard was), toen is bombproof bikes ook geboren want met 50kmh over MX bulten was dubbeltje op zijn kant : crashen door afgebroken onderdelen of niet....
Ook mooie spoelgoten daar kan ik me nog herinneren
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: vr 23 oktober 2020, 07:50 Weer even "nieuw" leven inblazen, zo stilletjes hier. Kwam deze op mijn FB herinneringen tegen. Dat was een stukje LV in 2011.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3x raden wat Fredje toen deed...............
Vandaag was er een stukje hoge vuursche wat hier aardig op leek. Maar dit soort beelden vergeet ik niet van LV1.0. Eigenlijk gewoon niet te doen. Op een gegeven moment reden we alleen nog zeist en Austerlitz, wat wel moderne routes waren
Plaats reactie