Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Onze Fred is vergroeid met deze bossen.

Leuk dat filmpje, veel herkenbaar in O en A’s. Wist al niet meer dat we er gereden hebben :wink: .

En het kammetje wat door het bos loopt bij Den Dolder, ook zo’n klassieker.
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Jurriaan schreef: ma 1 juni 2020, 15:06 Inmiddels allemaal niet meer legaal, voor de duidelijkheid!

Op het Soesterhoogt, op woensdagavond onder leiding van Gerrit, eindeloos pielen op techniek.
Op de defensieroute ooit een keer als een konijn in de lampen van een legertruc gekeken :o
Verderop op de Stompert in een kuil zelf een afdaling, of 2 gemaakt. Prachtig om te doen. De held zijn als het dalen lukte, de lachers op je hand als het eindigde in zandhappen :winkie:

Achter restaurant Het Hoogt lag een prachtige ‘speelkuil’.

Langs de voormalige vuilnisbelt van Maarsbergen, midden op het nationaal park :~ , lag een geinige afdaling met een worteldropoffje.

Eindeloze toertochten van DTC, elke 14 dagen, door weer en wind gereden. Aan die modderbaden heb ik mijn mooie huid te danken :lol:

De singletrack langs het spoor. En haaks op de singletrack naar beneden 8)

Rond het bosmeer in Driebergen, zo ie zo was Driebergen de bakermat van mijn mtb carrière, ruim een kwart eeuw terug. Daar ook de eerste OTB gemaakt en sindsdien een helm op mijn kop. Leek mijn moeder verstandiger..yep zij was een wijze vrouw :wink:

Het enige wat ik mis van toentertijd is het zelf aanleggen van afdalingen. En het idee dat je overal mocht rijden, dat gevoel van vrijheid daar ging het om. Want leuker waren de paden zeker niet vergeleken met wat er nu ligt! (Muv hetgeen we zelf aanlegde. Voor de ontwikkeling van de sport zou het goed zijn als dat er nog was. Maar helaas is de sport daarvoor veel te groot geworden).
Dat waren nog eens tijden, toen veel samen gereden oa idd met Gerrit. Die wist overal de weg :) . In 1999 begonnen in de omgeving van Amersfoort te fietsen, Soesterhoogt, de Stompert, Waterleidingbedrijf en incidenteel als het hek open stond, de Vlasakkers. Vanaf zo'n beetje waar nu de carpoolparkeerplaats is bij Soesterberg kon je ook militair terrein op (nu industrieterrein) en dan langs de A28 tot aan kolonel van Roijenweg en dan als je in heel goede doen was het crossterrein over. Via driebergen langs de A12 naar het Maarnse gat, de zandafgraving, Hoe heette de plek met meertje en twee tunneltjes? De tunnels waren aangelegd door een particulier die zijn treintje er liet rondrijden :o . Toen mocht je op veel van deze plekken niet rijden maar werd je hooguit weggestuurd, zelfs door natuurmonumenten (kaapse bossen). Toendertijd ook meegeholpen om LV 1.0 aan te leggen, wat waren we trots dat we dat voor elkaar hadden gekregen. Als we toen wisten wat we nu weten......

Patrick
Proberen lukt altijd
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

bert l. schreef: ma 1 juni 2020, 14:32 Afbeelding
OMG, heerlijk die tijd! :winkie:

Bekend stuk op de foto, kan alleen even niet meer plaatsen waar dat precies was. Na die modderstrook kwam er toch een klein heuveltje en moest je daarna direct naar rechts? Ergens rondom de langere klim vanuit Elst voor Harry Slinger?

Pas een stukje gewandeld van de oude Leersum route, heerlijk die oude route / omgeving. Ik begon altijd bij de Scherpenzeelseweg en toen had Leersum nog die lekkere lange klim erin zitten, wat kon je daar heerlijk op dood gaan zeg. Ook aan het begin van die klim was het één grote modderpoel. Binnenkort maar eens de hele oude route wandelen!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: di 2 juni 2020, 21:19Als je helemaal terug gaat naar bijvoorbeeld 2004, dan zie je allemaal gebruikers die al lang niet meer actief zijn, behalve die fred dan. Over Fred gesproken, waar is hij? Had hem wel al verwacht hier :lol:
Hier is hij dan, ik weet "adel verplicht"........ Dus even vlot een foto uit 2005 van de wereldberoemde marathontraining op Amerongen.

Afbeelding

Ik zal mijn OneDrive uitpluizen, staat zo'n 200Gb aan pic's.........
Laatst gewijzigd door Fred (mtb-sport) op wo 3 juni 2020, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fred schreef:Hier is hij dan, ik weet "adel verplicht"........ Dus even vlot een foto uit 2005 van de wereldberoemde marathontraining op Amerongen.

Afbeelding van een verbodsbord.

Ik zal mijn OneDrive uitpluizen, staat zo'n 200Gb aan pic's.........
Het lijkt wel een oud pad, iets met rechten, denk ik...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hersteld, ik had een mapje "forums" bij Google Drive aangemaakt en even iets te vlot foute URL geplakt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

The Flying V schreef: wo 3 juni 2020, 07:12
bert l. schreef: ma 1 juni 2020, 14:32 Afbeelding
OMG, heerlijk die tijd! :winkie:

Bekend stuk op de foto, kan alleen even niet meer plaatsen waar dat precies was. Na die modderstrook kwam er toch een klein heuveltje en moest je daarna direct naar rechts? Ergens rondom de langere klim vanuit Elst voor Harry Slinger?

Pas een stukje gewandeld van de oude Leersum route, heerlijk die oude route / omgeving. Ik begon altijd bij de Scherpenzeelseweg en toen had Leersum nog die lekkere lange klim erin zitten, wat kon je daar heerlijk op dood gaan zeg. Ook aan het begin van die klim was het één grote modderpoel. Binnenkort maar eens de hele oude route wandelen!
Dit is grofweg tussen de oude parkeerplaats Prattenburg en het Egelmeer. Vanouds aan het einde van deze strook rechtsaf, breed pad op en dan zicht op het Egelmeer
https://www.openstreetmap.org/node/764481499
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Afbeelding

Geen pad maar wel UHR MTB historie. Shirtje van half/Eind jaren 90.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

tiggermac schreef: wo 3 juni 2020, 01:36 Dat waren nog eens tijden, toen veel samen gereden oa idd met Gerrit. Die wist overal de weg :) . In 1999 begonnen in de omgeving van Amersfoort te fietsen, Soesterhoogt, de Stompert, Waterleidingbedrijf en incidenteel als het hek open stond, de Vlasakkers. Vanaf zo'n beetje waar nu de carpoolparkeerplaats is bij Soesterberg kon je ook militair terrein op (nu industrieterrein) en dan langs de A28 tot aan kolonel van Roijenweg en dan als je in heel goede doen was het crossterrein over. Via driebergen langs de A12 naar het Maarnse gat, de zandafgraving, Hoe heette de plek met meertje en twee tunneltjes? De tunnels waren aangelegd door een particulier die zijn treintje er liet rondrijden :o . Toen mocht je op veel van deze plekken niet rijden maar werd je hooguit weggestuurd, zelfs door natuurmonumenten (kaapse bossen). Toendertijd ook meegeholpen om LV 1.0 aan te leggen, wat waren we trots dat we dat voor elkaar hadden gekregen. Als we toen wisten wat we nu weten......

Patrick
Nog meer bejaarde mtb’ers :winkie:

O ja geweldig:
-het tunneltjesbos op Heidestein 8)
-de Kaapse bossen, die kende ook een paar mooie singletracks.
-En dan in de winter op een mooie zonnige vorstzondag met Gerrit over de Leusderheide. Met prachtige paadjes (de geruchten over explosieven die er van oefenen nog zouden liggen waren geruchten :-q ). Als dat terrein ooit ons mtb’ers toekomt :tong
-de midzomeravond wedstrijden op het Soesterhoogt. Met natuurlijk het WK BBB :bier: (ik vond de cola editie al een opgave :lol: )
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Jurriaan schreef: wo 3 juni 2020, 10:43
Nog meer bejaarde mtb’ers :winkie:
Hee, spreek voor jezelf :evil:
Jurriaan schreef: wo 3 juni 2020, 10:43 O ja geweldig:
-de midzomeravond wedstrijden op het Soesterhoogt. Met natuurlijk het WK BBB :bier: (ik vond de cola editie al een opgave :lol: )
Zeker was de cola klasse moeilijker dan de bier-klasse. Zag mensen na 10 rondjes, dus 10 biertjes als nuchter weggaan :o . 10 colaatjes was gewoon niet weg te krijgen :lol:

Patrick
Proberen lukt altijd
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hier heb ik dus nog nooit van gehoord. Is het een wedstrijdje zuipen en fietsen waarbij de gene die het langste overeind blijft de winnaar is?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goed inlevingsvermogen heb je :lol:
Biertje, rondje Biken, Biertje etc. Vooraf was aantal rondjes vastgelegd. Wie was hier de bedenker van, Fred een idee?
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Horsthil schreef: wo 3 juni 2020, 13:19 Hier heb ik dus nog nooit van gehoord. Is het een wedstrijdje zuipen en fietsen waarbij de gene die het langste overeind blijft de winnaar is?
Nee, geen wedstrijdje zuipen. Het was een officieel WK. Wereldkampioenschap Bier-Bike-Bier. Dat hield in een rondje fietsen over het Hoogt, biertje achteroverslaan en door met de volgende ronde :lol: . Volgens mij was de tijdsduur 45 minuten en de snelle fietsers/drinkers haalden een rondje of 11. Voor de niet-bierdrinkers was er de cola-klasse.

Patrick
Proberen lukt altijd
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

We mogen hopen dat Fred hier foto’s van heeft :bier:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

tiggermac schreef: wo 3 juni 2020, 13:25
Horsthil schreef: wo 3 juni 2020, 13:19 Hier heb ik dus nog nooit van gehoord. Is het een wedstrijdje zuipen en fietsen waarbij de gene die het langste overeind blijft de winnaar is?
Nee, geen wedstrijdje zuipen. Het was een officieel WK. Wereldkampioenschap Bier-Bike-Bier. Dat hield in een rondje fietsen over het Hoogt, biertje achteroverslaan en door met de volgende ronde :lol: . Volgens mij was de tijdsduur 45 minuten en de snelle fietsers/drinkers haalden een rondje of 11. Voor de niet-bierdrinkers was er de cola-klasse.

Patrick
Dit klinkt wel echt fantastisch
Plaats reactie