Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

2000 was het EK op Kwint en op delen van Prattenburg. Nu volkomen onmogelijk.
Ik werd laatste in de funklasse. De boswa van Prattenburg mocht niet lang daarna een andere baan zoeken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Met MBC toen naar het EK parcours gefietst. Er lag denk ik al een vaste route? Of is de eerste van later?
Vrij rijden op Kwint was inderdaad machtig, de single tracks veranderde elke keer door watergeulen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er lag een route van 2km waar je niks mee kon. En waar je je weinig van hoefde aan te trekken.

Tot 2007 hadden de particuliere landgoedeigenaren een openstellingsplicht voor wandelaars en fietsers voor alle wegen en paden.
Die regeling (fiscale regeling) is toen afgeschaft en daar heb ik een keer of tien bij de BD, de 2e kamer, MinFin, MinJus en de Staatsuitgeverij de stukken en documenten van opgevraagd. Uiteindelijk mijn energie maar in andere dingen gaan steken.

Afbeelding
De landkaarten hebben destijds van de Kabouterbond gekregen. Heuvelrugberaad is de naam van informele rechtspersoon, voorloper van de huidige stichting MTB Heuvelrug
Laatst gewijzigd door bert l. op vr 5 juni 2020, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Horsthil schreef: vr 5 juni 2020, 12:47 Klopt het trouwens dat op kwintelooijen ooit het EK mountainbike was? Hoe hebben ze toen gereden? Was ver voordat er überhaupt een route was
Er staan wat mooie beelden van toen in dit artikel van velozine :-D
https://www.velozine.nl/specials/retros ... n-beelden/
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: vr 5 juni 2020, 17:14 De boswa van Prattenburg mocht niet lang daarna een andere baan zoeken.
Was men niet blij met het EK?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was even beetje puzzelwerk, maar heb nog wat kunnen vinden over de voorloper van LV 2.0, namelijk de beroemde/beruchte LV 1.0
We praten over 2004 en eea werd vanuit MBC Midden Nederland gecommuniceerd en men was ook betrokken bij het overleg.

In juli 2004 kwam de betreffende website in de lucht
Afbeelding

Later dat jaar met wat meer inhoud
Afbeelding

Onderstaand plaatje stamt uit juli 2006
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: ma 8 juni 2020, 22:01 Onderstaand plaatje stamt uit juli 2006
Afbeelding
Het bord staat er nog steeds trouwens. Zit wel wat graffiti op.
Maar welk stukje is over grond van Koninklijke domeinen? Is dat toevallig het stukje ruiterpad achter het paleis? Er staat ook iets van een koffiehuis in de kuil, maar dat hete toch anders, kom niet op de naam. Die oude man van die hut is volgens mij daar in het harnas gestorven.

Over het tweede plaatje trouwens, wel grappig dat de laatste alinea hetzelfde is als de beschrijving op MTBroutes.nl. En als je de naam wethouder Witte ziet, weet je helemaal zeker dat we even wat jaren terug te tijd in gaan. Politiek gezien geen onbekende in Soest
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Horsthil schreef: di 9 juni 2020, 14:08
Fred (mtb-sport) schreef: ma 8 juni 2020, 22:01 Onderstaand plaatje stamt uit juli 2006
Afbeelding
Het bord staat er nog steeds trouwens. Zit wel wat graffiti op.
Maar welk stukje is over grond van Koninklijke domeinen? Is dat toevallig het stukje ruiterpad achter het paleis? Er staat ook iets van een koffiehuis in de kuil, maar dat hete toch anders, kom niet op de naam. Die oude man van die hut is volgens mij daar in het harnas gestorven.

Over het tweede plaatje trouwens, wel grappig dat de laatste alinea hetzelfde is als de beschrijving op MTBroutes.nl. En als je de naam wethouder Witte ziet, weet je helemaal zeker dat we even wat jaren terug te tijd in gaan. Politiek gezien geen onbekende in Soest
Is nog steeds wel een leuk stukkie om te rijden, rijdt dit nog regelmatig als we vanuit birkhoven via soestduinen, soesterhoogh naar austerlitz rijden en via de den treek terug naar huis
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Horsthil schreef: di 9 juni 2020, 14:08
Fred (mtb-sport) schreef: ma 8 juni 2020, 22:01 Onderstaand plaatje stamt uit juli 2006
Afbeelding
Er staat ook iets van een koffiehuis in de kuil, maar dat hete toch anders, kom niet op de naam. Die oude man van die hut is volgens mij daar in het harnas gestorven.
Ik weet het weer, het was 'de hut van ome Jan'
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Van clubgenoot kreeg een aantal foto's van de opening van LV 1.0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Inmiddels allemaal krasse knarren
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Het vervloekte ruiterpad was dus eerst half ruiter half onverhard pad? Dus half wel te fietsen ipv hoe het nu is. Nog even volhouden en we hebben gelukkig een betonpad
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Ik herinner me vooral de zandafgraving van Amerongen, daar kwam ik regelmatig met mijn mountainbike club, Randstad ATB. Ik denk dat de eerste keer in 1990 was. Er werden toertochten in Amerongen en Driebergen georganiseerd over de lage Veluwe, met altijd wel een rondje door de zandafgraving. Er werden ook mountainbike wedstrijden georganiseerd die meetelden voor het NL kampioenschap.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Jaren 80 en begin 90er jaren was ik daar ook vaak.
Begin '80er BMXen met vrienden op de steilste hellingen waar nog afgegraven werd. Volle bak naar beneden.
Later met de ATB :D Staal, star en 5 kilo tandwielen.
Levensgevaarlijk maar alles kon toen. Vrijheid, blijheid.
De bult in het midden en de trap was er niet, de hellingen waren kaal.
De hellingen waar gras groeide kon je leren klimmen, de steilste hellingen klom ik via denkbeeldige haarspeldbochten.
Het pad aan de westzijde was ook goed voor de kuiten, je kon dat pad helemaal rond rijden.
Ik heb nog ergens dia's uit die tijd liggen.
Laatst gewijzigd door Downtherabbithole op do 11 juni 2020, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Downtherabbithole schreef: do 11 juni 2020, 09:09 Ik heb nog ergens dia's uit die tijd liggen.
Dia's :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie