Hoe was het ooit op de UHR

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

George schreef: ma 1 juni 2020, 18:05Achter dat restaurant lag inderdaad een prachtige DJ spot waar een groepje heel erg hun best deed het netjes te houden, rommel op te ruimen en deze spot te behouden. Gevaarlijk was het niet want zolang je niet de grote dubbels sprong (en daar moet je hard voor werken) was er niets aan de hand.
Tenzij ik mij sterk vergis, stond er wel een artikel in de krant met betrekking tot die DJ spot waarin een 'hardcore' mountainbiker (hij had de PPDS gereden) uitlegde hoe levensgevaarlijk die niet was.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Maar waar staat DJ voor in dit geval?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dirt Jump.

Dat artikel kan ik me niet voor de geest halen maar de PPDS hebben niet zoveel met dirtjumping te maken. Hoe dan ook, het was een mooie spot (ik was er indertijd net begonnen aan een paar wat vriendelijker hobbeltjes dan het echte werk) en het is jammer dat hij weg is.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Hoe lang is dat geleden? Dan weet ik waar ik moet zoeken in de archieven
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Volgens mij is die plek opgedoekt in 2008 of 2009.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

George schreef: ma 1 juni 2020, 22:32 Volgens mij is die plek opgedoekt in 2008 of 2009.
2008, vond dit topic: viewtopic.php?f=10&t=51168

Iets anders trouwens, ik vond dit filmpje terug vandaag: https://www.youtube.com/watch?v=CFmVkUBkThM
Herken de plek zou ik zeggen. Hier zie je een flink aantal van de wildrij trails in Soest van een paar jaar geleden. Zijn nog best veel andere bikers te zien in het filmpje. Sommige trails herken ik, andere niet. Veel sporen zijn volgens mij ook inmiddels dichtgegroeid. Ook kun je nog een toegang naar de Stompert zien zonder afzetting.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

bert l. schreef: ma 1 juni 2020, 14:32 Nou, vroeger was het zo:
https://photos.app.goo.gl/i5134LfFkwvnOTdu2

Op sommige van de plekken kom ik nog met enige regelmaat. Na 5 jaar is er sprake van herstel.

Met dank aan KlaasT

Afbeelding
Ik kwam ze toevallig onlangs nog tegen, deze foto's. Ik schrok eerst even van de primitieve paden die er toen lagen, maar toen schoot er ineens iets heel anders door mijn hoofd: "Verrek, toen regende het nog in Amerongen!" :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bartsince1975 schreef: ma 1 juni 2020, 14:37 Haha, good old days. Er zat zo'n heuveltje in Amerongen die je kon springen, maar dan lande je flat in een eeuwige modderplas. Ik kon het nooit laten om toch altijd te springen. Ook leuk maar dan is wat er nu ligt wel duurzamer.
Heel bekend stukje idd.
Dat daar nooit een stukje Northshore overheen is gelegd :D
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Horsthil schreef: ma 1 juni 2020, 23:19
George schreef: ma 1 juni 2020, 22:32 Volgens mij is die plek opgedoekt in 2008 of 2009.
2008, vond dit topic: viewtopic.php?f=10&t=51168

Iets anders trouwens, ik vond dit filmpje terug vandaag: https://www.youtube.com/watch?v=CFmVkUBkThM
Herken de plek zou ik zeggen. Hier zie je een flink aantal van de wildrij trails in Soest van een paar jaar geleden. Zijn nog best veel andere bikers te zien in het filmpje. Sommige trails herken ik, andere niet. Veel sporen zijn volgens mij ook inmiddels dichtgegroeid. Ook kun je nog een toegang naar de Stompert zien zonder afzetting.
Leuk Filmpje
zeker bekende paden op de stompert. en de meeste paden zijn nog redelijk te bewandelen.

Maar erik zie ook nog paden die ik nu ook nog fiets.

Horsthil schreef: ma 1 juni 2020, 13:02
Primar schreef: ma 1 juni 2020, 12:29 Voor 2014 veel gefietst tussen/achter de KNVB richting de Traay daar liggen ook een paar mooie heuveltjes.

Ook veel op de stopmert gefietst daar liggen ook veel mooie tracks met hoogte verschil afgelopen zaterdag nog een wezen kijken(Wandelen met de Hond) maar ze liggen er nog wel die tracks maar heb ook 2 tracks gezien waar nog steeds prikkeldraad over gespannen staat.

voor mij nog geen optie meer hier door wel jammer.
Zijn de tracks met prikkeldraad toevallig die ingangen aan de spottersheuvel kant, die dicht zijn? Buiten de wandelroute daar ken ik geen andere sporen. Of loop ik er steeds onbewust over? Moet wel zeggen dat afgelopen zomer alles half dichtgegroeid was bij de Stompert.

op 1,30 minuten zie het pad waar het prikkeldraad staat.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als er binnenkort een keer een regenachtige dag, dan ga ik de folders voor mtb-ers uit 1994 en 2007 een keer door de scanner trekken.
(Een folder, kinderen, dat was een soort papieren versie van een website of app met gedrukte informatie)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: di 2 juni 2020, 20:13 Als er binnenkort een keer een regenachtige dag, dan ga ik de folders voor mtb-ers uit 1994 en 2007 een keer door de scanner trekken.
(Een folder, kinderen, dat was een soort papieren versie van een website of app met gedrukte informatie)
Dat zou leuk zijn! Ben daar wel benieuwd naar. Gelukkig ken ik folders wel, op vakantie verzamelde ik die altijd
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Leuk topic. Heb zelf geen geschiedenis met de oude UHR ( één keer de oude Amerongen route gefietst) maar wel veel oude topics gelezen van Amerongen net zoals de Posbank, Oosterbeek etc. Erg leuk, en wat is er veel gemopperd over modder :lol: , maar je zou er nu bijna weer naar gaan verlangen. Wel een beetje naargeestig sfeertje met al die onbekende forummers :), de enige bekende die ik tegenkwam was ene Fred :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Biker67 schreef: di 2 juni 2020, 20:58 Leuk topic. Heb zelf geen geschiedenis met de oude UHR ( één keer de oude Amerongen route gefietst) maar wel veel oude topics gelezen van Amerongen net zoals de Posbank, Oosterbeek etc. Erg leuk, en wat is er veel gemopperd over modder :lol: , maar je zou er nu bijna weer naar gaan verlangen. Wel een beetje naargeestig sfeertje met al die onbekende forummers :), de enige bekende die ik tegenkwam was ene Fred :winkie:
Als je helemaal terug gaat naar bijvoorbeeld 2004, dan zie je allemaal gebruikers die al lang niet meer actief zijn, behalve die fred dan. Over Fred gesproken, waar is hij? Had hem wel al verwacht hier :lol:

Ik heb de inspiratie van een ander forum over wintersport. Daar zijn topics die helemaal de historie van skigebieden induiken, oude foto's verzamelen, oude folders tonen of zelfs op pad gaan om in de bergen nog sporen van oude liften te zoeken. Nu is het in onze context anders, maar er is vast ook zat oud beeldmateriaal van mountainbikers op de heuvelrug bijvoorbeeld. Heel veel oude foto's op het forum zijn alleen nu onzichtbaar. Soms zijn dat bijvoorbeeld foto's van oude borden of andere bezienswaardigheden.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Zo lang geleden is 2004 nou toch ook weer niet? :bier:

Ik heb me ook wel aardig vermaakt op de oude routes, er lag een 3km rondje (wat nu deels is opgenomen in de Leersum route) wat we meestal als toetje reden (dat was stevig klimmen op de singlespeed) en natuurlijk de combi Leersum/Amerongen. De oude Austerlitz route bestond geheel uit half verzopen brede bospaden, die heb ik welgeteld ééń keer gereden.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Austerlitz heb ik inderdaad ook welgeteld 1 keer gereden. Ik woonde een paar jaar in Zeist vlakbij het station. Als ik ging fietsen dan de wandelpaden rond de piramide, of landgoed Bornia en omgeving bij Driebergen. Toen mocht fietsen daar ook niet overal volgens mij, en op drukke dagen ging ik dan ook naar de routes. Maar even een avondrondje deed ik lekker illegaal lokaal.
Plaats reactie