Voorrang op smalle mtb paden in NL en DE

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
PaganiProductions

Wie heeft er nu voorrang op smalle paden in Nederland en Duitsland
Ik neem aan de mountainbiker omdat die een bestuurder
Ben een wandelaar voor de 2de keer tegen gekomen op een zeer smal pad net over Grens met Duitsland en kan op dat stukje bijna niet uitwijken en hij had 3 honden bij zich ben verder maar door gereden sommige wandelaars menen dat het bos van hun is als ze er alleen mogen voor bewegen.
En wat zijn precies mijn rechten in de Duitse Bossen als Mountainbiker.
Het bewuste segment
https://www.strava.com/activities/35472 ... 1691046705
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

De precieze regels zul je zelf even moeten opzoeken, maar ik kan je van harte aanbevelen je in Duitsland netjes en voorkomend te gedragen. De algemene regel op wegen (en paden) die door voetgangers en fietsers gedeeld worden, is dat fietsers voetgangers de ruimte laten.

Met de instelling zoals je die in deze post tentoonspreidt, loop je in Duitsland een goeie kans op een dikke prent van Oom Agent. Daar zijn ze niet mals in.
Laatst gewijzigd door Alien op ma 1 juni 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik weet het niet, maar gisteren een trailrunner voor me die duidelijk met grote tegenzin aan de kant ging en dat op een gemarkeerde mtb route. Best irritant.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Yes , weer de chips uit de kast !! :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
PaganiProductions

Alien schreef: ma 1 juni 2020, 19:20 De precieze regels zul je zelf even moeten opzoeken, maar ik kan je van harte aanbevelen je in Duitsland netjes en voorkomend te gedragen. De algemene regel op wegen (en paden) die door voetgangers en fietsers gedeeld worden, is dat fietsers voetgangers de ruimte laten.

Met de instelling zoals je die in deze post tentoonspreidt, loop je in Duitsland een goeie kans op een dikke prent van Oom Agent. Daar zijn ze niet mals in.
Het komt er dus op neer dat ik geen rechten op Duits Grond gebied heb tegen over een voetganger.
Er is bijna geen ruimte daar om uit te wijken.
Bovendien staat er nergens een bord ik niet in mag fietsen dan was het duidelijker geweest.
PaganiProductions

Alien schreef: ma 1 juni 2020, 19:20 De precieze regels zul je zelf even moeten opzoeken, maar ik kan je van harte aanbevelen je in Duitsland netjes en voorkomend te gedragen. De algemene regel op wegen (en paden) die door voetgangers en fietsers gedeeld worden, is dat fietsers voetgangers de ruimte laten.

Met de instelling zoals je die in deze post tentoonspreidt, loop je in Duitsland een goeie kans op een dikke prent van Oom Agent. Daar zijn ze niet mals in.
Zijn die echt zo erg.
Ik ben verder maar gewoon door gefiets mijn duits is toch niet zo geweldig.
Het probleem is ook dat het een echt technische stuk waar voor natuurlijk een bepaalde snelheid voor nodig is om het te rijden kan er ook weer niet heel langzaam rijden.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op ma 1 juni 2020, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 20:13Er is bijna geen ruimte daar om uit te wijken.
Het staat je volledig vrij om even af te stappen.
PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 20:17Zijn die echt zo erg.
Of dat erg is, is –auf Deutsch gesagt– „Geschmackssache“.
Vorsprung durch Pedantik.
PaganiProductions

Alien schreef: ma 1 juni 2020, 20:46
PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 20:13Er is bijna geen ruimte daar om uit te wijken.
Het staat je volledig vrij om even af te stappen.
PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 20:17Zijn die echt zo erg.
Of dat erg is, is –auf Deutsch gesagt– „Geschmackssache“.
ok duidelijk verhaal.
PaganiProductions

Snelle Buffer schreef: ma 1 juni 2020, 19:51 Yes , weer de chips uit de kast !! :D
Nee hoor ik wil gewoon effe weten hoe het precies zit.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als je langs elkaar moet en er is geen ruimte dan stop je toch gewoon ff?
Kun je meteen de hondjes aaien en netjes gedag zeggen.
PaganiProductions

Elvander schreef: ma 1 juni 2020, 21:26 Als je langs elkaar moet en er is geen ruimte dan stop je toch gewoon ff?
Kun je meteen de hondjes aaien en netjes gedag zeggen.
Ja klopt maar helaas is er ook zoiets als stravaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en dat stuk is net een leuk technisch stuk en niet om een aso te zijn maar sneller is leuker dan langzamer.
:D 8) :bier: :bier:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

:roll:
Everybody bought a new bike!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 21:30
Elvander schreef: ma 1 juni 2020, 21:26 Als je langs elkaar moet en er is geen ruimte dan stop je toch gewoon ff?
Kun je meteen de hondjes aaien en netjes gedag zeggen.
Ja klopt maar helaas is er ook zoiets als stravaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en dat stuk is net een leuk technisch stuk en niet om een aso te zijn maar sneller is leuker dan langzamer.
:D 8) :bier: :bier:
In dat geval vind ik dat de voetganger voorrand heeft, als je strava belangrijker vindt dan de paden netjes delen met anderen.

In alle andere gevallen denk ik (en vooral 'vind ik) dat je gewoon rekening met elkaar moet houden. De exacte regels vind ik van ondergeschikt belang, vind tolerantie en respect meer waard (ook als 'tegenpartij' daar anders over denkt vind ik het niet aan mij om eventueel.mijn gelijk te halen, zonde van mijn energie).
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Strava is ook erg leuk, maar niet heilig.
Zie je iemand of iets anders, gewoon vaart minderen en er rekening mee houden.
Je kunt best eens te laat zijn met remmen, maar het zou wel de intentie op trails moeten zijn, rekening willen houden met elkaar.
Een belletje, een sorry, dank je wel...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

PaganiProductions schreef: ma 1 juni 2020, 21:30
Elvander schreef: ma 1 juni 2020, 21:26 Als je langs elkaar moet en er is geen ruimte dan stop je toch gewoon ff?
Kun je meteen de hondjes aaien en netjes gedag zeggen.
Ja klopt maar helaas is er ook zoiets als stravaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en dat stuk is net een leuk technisch stuk en niet om een aso te zijn maar sneller is leuker dan langzamer.
:D 8) :bier: :bier:
Ik dacht dat je niet zo'n aso was, jammer hoor.
Plaats reactie