Gay mountainbikers / forumleden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Geaardheid lijkt ook met de wielmaat te maken te hebben als ik deze foto zo zie.
Als dat inderdaad klopt, is pakweg de afgelopen 10 jaar, het aantal niet-hetero bikers flink toegenomen op dit forum.... 8)

Afbeelding
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

mtfuji schreef: wo 1 juli 2020, 10:07 Geaardheid lijkt ook met de wielmaat te maken te hebben als ik deze foto zo zie.
Als dat inderdaad klopt, is pakweg de afgelopen 10 jaar, het aantal niet-hetero bikers flink toegenomen op dit forum.... 8)

Afbeelding
Voordat de LHBTIQAPC gemeenschap het woord gay inlijfde had het ook een heel andere, onschuldige betekenis: happy......
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ak-77 schreef: di 30 juni 2020, 23:19 Het is een beetje net al met vegetariers. Sommige zijn heel overduidelijk en hebben het er regelmatig over, bij andere kom je er pas achter als je voor de tweede keer vraagt: wil je echt geen bitterbal?
:lol:



Jurf schreef: di 30 juni 2020, 13:17 Verder best heel erg met Rikkert eens. :-q
+1
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

aurelius schreef: di 30 juni 2020, 10:58 (Wat mij opvalt, 13 pagina's verder... dat er nog geen bruggetje is gemaakt naar de huidige Black Lives Matter discussies. BLM werd in dit topic nog nergens aangehaald, maar er is ook nog geen eigen topic over geopend. Had best gekund, gezien alle commotie wereldwijd. Op het forum blijft het stil... Dat thema raakt ook aan 'discriminatie', 'acceptatie, 'onbedoeld kwetsen zonder dat de intentie verkeerd was'.
Nou ja, het zijn beiden gespreksonderwerpen die gevoelig kunnen liggen, laat ik het zo maar uitdrukken).
Als je dit topic leest lijkt iedereen het er mee eens dat juist het mountainbiken een sport is waarin je gewoon lekker bezig kunt zijn met fietsen en alles er omheen. Dat hoeft niet te betekenen dat niemand er ergens over heeft. Zoals eerder geschreven werd, er zijn vast veel mensen die zich niet welkom voelen omdat het zo’n wit, hetero-mannelijk wereldje is. Ook al zijn die fietsende witte heteromannen nog zo tolerant, voor een sport waar de beste van de wereld in een regenboog rondfietsen wordt (werd) er bar weinig gesproken over inclusiviteit. Misschien is het mooi als website en forum expliciet uit te dragen dat iedereen welkom is. Een veilige plek bieden waar dit soort discussies kunnen leven is natuurlijk al een mooi begin 👍
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

suravida schreef: ma 29 juni 2020, 07:36 Inzichtelijk artikel: https://www.linkedin.com/pulse/ja-ik-ee ... ter-gersen
Interessant verhaal!
Joepie de schreef: wo 1 juli 2020, 10:28
mtfuji schreef: wo 1 juli 2020, 10:07 Geaardheid lijkt ook met de wielmaat te maken te hebben als ik deze foto zo zie.
Als dat inderdaad klopt, is pakweg de afgelopen 10 jaar, het aantal niet-hetero bikers flink toegenomen op dit forum.... 8)

Afbeelding
Voordat de LHBTIQAPC gemeenschap het woord gay inlijfde had het ook een heel andere, onschuldige betekenis: happy......
10 jaar geleden ook nog?
Jammer dat veel mensen homo/gay nog steeds zien als synoniem voor "mietje", waarbij je je weer kan afvragen hoe erg het is om een "mietje" te zijn. Een bepaald keurslijf waar je als hetero man binnen moet vallen, val je daarbuiten? Dan ben je homo en dat is natuurlijk slecht. Dat er (zonder er een waardeoordelen aan te hangen) heel wat zit tussen het zelfverklaarde hetero alfa mannetje en een "stereotype" homo is maar lastig. We moeten iedereen in een duidelijk vooraf gedefinieerd hokje kunnen plaatsen, afwijkingen op de norm zijn eng.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Robertdj schreef: do 2 juli 2020, 14:49 Jammer dat veel mensen homo/gay nog steeds zien als synoniem voor "mietje", waarbij je je weer kan afvragen hoe erg het is om een "mietje" te zijn.
Volgens mij draai je hier de boel om. Het gebruik van "homo" of "gay" is in dergelijke contexten gewoon los van geaardheid, en betekent mietje. Taal kan je nauwelijks sturen (en ik denk ook niet dat je dit moet willen) en ontstaat als emergente ontwikkeling in een samenleving. Ik zeg niet dat dit taalgebruik ideaal of tactvol is, maar die connotatie is denk ik wel het meest bedoelde met die woorden.

Waar ik in dergelijke contexten moeite mee heb is de onderliggende notie dat mannelijkheid iets is dat niks met emotie te maken mag hebben. Hierdoor ontwikkelen mensen met een inherent mannelijke kant (meestal mannen) zich niet als emotioneel geavanceerd wezen. En dat werkt weer in de hand dat ze weinig tact hebben in het gebruik van dergelijke woorden, humoristisch bedoeld of niet.

En als ik daarop door mag redeneren... dat mannen moeite hebben hun mannelijkheid te profileren, ook in emotionele vorm, is weer het gevolg van feminisme dat zijn (waardevolle en terechte) doel voorbij is geschoten. De vrouw heeft tegenwoordig altijd gelijk, simpel gesteld. Hoe moet je dan als man nog positief over jezelf denken. No wonder dat mannen vasthouden aan dat laatste beetje "mannelijkheid" dat ze nog kunnen verdedigen: staand pissen en andere mannen homo noemen. Psychische projectie in pure vorm. Dus mannen, doe er niet aan mee, wees geavanceerd, en sta los van dit soort pathologische noties.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:-D

S P M

Staand Pissen Matters!

:bier:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Thierry, is that you? :o
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Bergbike schreef: vr 3 juli 2020, 01:53
Robertdj schreef: do 2 juli 2020, 14:49 Jammer dat veel mensen homo/gay nog steeds zien als synoniem voor "mietje", waarbij je je weer kan afvragen hoe erg het is om een "mietje" te zijn.
Volgens mij draai je hier de boel om. Het gebruik van "homo" of "gay" is in dergelijke contexten gewoon los van geaardheid, en betekent mietje. Taal kan je nauwelijks sturen (en ik denk ook niet dat je dit moet willen) en ontstaat als emergente ontwikkeling in een samenleving. Ik zeg niet dat dit taalgebruik ideaal of tactvol is, maar die connotatie is denk ik wel het meest bedoelde met die woorden.
Sorry hoor, maar ik vind het naïef om te denken dat homo als scheldwoord niet gebaseerd is op de eigenschappen van een "stereotype" homo.
Waar ik in dergelijke contexten moeite mee heb is de onderliggende notie dat mannelijkheid iets is dat niks met emotie te maken mag hebben. Hierdoor ontwikkelen mensen met een inherent mannelijke kant (meestal mannen) zich niet als emotioneel geavanceerd wezen. En dat werkt weer in de hand dat ze weinig tact hebben in het gebruik van dergelijke woorden, humoristisch bedoeld of niet.

En als ik daarop door mag redeneren... dat mannen moeite hebben hun mannelijkheid te profileren, ook in emotionele vorm, is weer het gevolg van feminisme dat zijn (waardevolle en terechte) doel voorbij is geschoten. De vrouw heeft tegenwoordig altijd gelijk, simpel gesteld. Hoe moet je dan als man nog positief over jezelf denken. No wonder dat mannen vasthouden aan dat laatste beetje "mannelijkheid" dat ze nog kunnen verdedigen: staand pissen en andere mannen homo noemen. Psychische projectie in pure vorm. Dus mannen, doe er niet aan mee, wees geavanceerd, en sta los van dit soort pathologische noties.
Wanneer hebben vrouwen "gelijk"? Ironisch genoeg vooral op vlakken die voldoen aan de ouderwetse genderrollen, namelijk de opvoeding van kinderen. Dit zou de echte feminist een doorn in het oog moeten zijn, want het bevestigd slechts de traditionele rolverdeling waar zij vanaf willen. Sommige feministen schieten door (volgens mij een zeer klein percentage, ik ben ze nog niet tegen gekomen), maar het feminisme an sich heeft haar doel nog niet bereikt: gelijke kansen voor vrouwen én mannen. Met de uitbreiding van het partnerverlof is daar onlangs weer een mooie stap in genomen.

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar het als man zijnde niet mogen uiten van emotie verbinden als een gevolg van feminisme vind ik echt een heel bijzondere gedachtesprong. Sommige mannen hebben moeite zich te uiten omdat de traditionele rollen vervagen, er zijn meer mogelijkheden, daar kunnen ze blijkbaar slecht mee om gaan. Oja, als staand pissen en andere mannen homo noemen hetgeen is wat je nodig hebt om je "mannelijk" te voelen, dan lijkt het me tijd om een bezoekje te wagen aan de plaatselijke ggz instelling. :tong
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Bergbike schreef: vr 3 juli 2020, 01:53 En als ik daarop door mag redeneren... dat mannen moeite hebben hun mannelijkheid te profileren, ook in emotionele vorm, is weer het gevolg van feminisme dat zijn (waardevolle en terechte) doel voorbij is geschoten. De vrouw heeft tegenwoordig altijd gelijk, simpel gesteld. Hoe moet je dan als man nog positief over jezelf denken. No wonder dat mannen vasthouden aan dat laatste beetje "mannelijkheid" dat ze nog kunnen verdedigen: staand pissen en andere mannen homo noemen. Psychische projectie in pure vorm. Dus mannen, doe er niet aan mee, wees geavanceerd, en sta los van dit soort pathologische noties.
Wow.... de mannelijke psyche in één alinea ontrafeld! :-q
En ik dacht nog wel dat het ingewikkeld zou zijn.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35Sorry hoor, maar ik vind het naïef om te denken dat homo als scheldwoord niet gebaseerd is op de eigenschappen van een "stereotype" homo.
Mijn punt is dat je iemand die het woord 'homo' losbandig naar zijn vrienden gebruikt, niet zo beoordelend moet zien. Daarmee keur ik het niet goed. Maar de intentie erachter is vaak niet kwaadaardig. En bewustwording groeit denk ik niet door beoordeling.
Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35 Wanneer hebben vrouwen "gelijk"? Ironisch genoeg vooral op vlakken die voldoen aan de ouderwetse genderrollen, namelijk de opvoeding van kinderen. Dit zou de echte feminist een doorn in het oog moeten zijn, want het bevestigd slechts de traditionele rolverdeling waar zij vanaf willen. Sommige feministen schieten door (volgens mij een zeer klein percentage, ik ben ze nog niet tegen gekomen), maar het feminisme an sich heeft haar doel nog niet bereikt: gelijke kansen voor vrouwen én mannen. Met de uitbreiding van het partnerverlof is daar onlangs weer een mooie stap in genomen.

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar het als man zijnde niet mogen uiten van emotie verbinden als een gevolg van feminisme vind ik echt een heel bijzondere gedachtesprong. Sommige mannen hebben moeite zich te uiten omdat de traditionele rollen vervagen, er zijn meer mogelijkheden, daar kunnen ze blijkbaar slecht mee om gaan. Oja, als staand pissen en andere mannen homo noemen hetgeen is wat je nodig hebt om je "mannelijk" te voelen, dan lijkt het me tijd om een bezoekje te wagen aan de plaatselijke ggz instelling. :tong
Vooropgesteld, dit zijn allemaal issues met nogal complexe uitwerkingen op individuen en op diverse maatschappijen. Ik ben het met je eens dat in het werkelijke face-to-face leven het allemaal nogal meevalt. Maar daarmee is het niet iets dat je dan maar moet negeren. De invloeden van media sturen onze cultuur wel degelijk. Op Amerikaanse universiteiten en bij Amerikaanse tech-giganten hebben er wel dingen plaatsgevonden die samenleving destabiliserend zijn. Die de oorspronkelijke (en inderdaad nog niet volledig behaalde) feministische doelen voorbij streven. Je moet niet willen dat dat groeit. En om on-topic te blijven, op het gebied van geaardheid spelen dezelfde ontwikkelingen.

Maar dergelijke doorgeschoten ideeën groeien wel. Iets waar ik mij persoonlijk nogal aan irriteer zijn de nieuwe Albert Heijn reclames met vrouwelijke supermarkt manager. Dat feit irriteert mijn niet. Wat mij irriteert is het plaatje dat deze reclames in je hoofd plaatsen. Want:

Zij:
  • Runt een supermarkt
  • Staat daar elke dag met een lach naar de klant
  • Repareert thuis de gootsteen
  • Kan heel goed koken
  • Weet wat er thuis moet gebeuren
  • Is sturend richting haar man over wat hij moet doen
Hij:
  • Kan een spelletje spelen met de kinderen
  • Kan pizza bestellen als hij moet koken
  • Kan online boodschappen bestellen als hij boodschappen moet doen
Hier wordt toch geen man of vrouw vrolijk van? :-{ De man voelt zich waardeloos. De vrouw voelt zich verplicht en in staat geacht dat allemaal te kunnen, ook al is het veel te veel. "Maar vrouwen zijn sterk!" Ja, inderdaad. Dat zijn ze. Je moet sterk zijn om dag in dag uit een ongelukkig rotleven te kunnen ondergaan, terwijl je een glimlach op je gezicht houdt.
(Zie deze woorden vooral als aanmoediging aan iedereen tot een stukje soul-searching :wink:)
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Bergbike schreef: vr 3 juli 2020, 11:42
Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35Sorry hoor, maar ik vind het naïef om te denken dat homo als scheldwoord niet gebaseerd is op de eigenschappen van een "stereotype" homo.
Mijn punt is dat je iemand die het woord 'homo' losbandig naar zijn vrienden gebruikt, niet zo beoordelend moet zien. Daarmee keur ik het niet goed. Maar de intentie erachter is vaak niet kwaadaardig. En bewustwording groeit denk ik niet door beoordeling.
Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35 Wanneer hebben vrouwen "gelijk"? Ironisch genoeg vooral op vlakken die voldoen aan de ouderwetse genderrollen, namelijk de opvoeding van kinderen. Dit zou de echte feminist een doorn in het oog moeten zijn, want het bevestigd slechts de traditionele rolverdeling waar zij vanaf willen. Sommige feministen schieten door (volgens mij een zeer klein percentage, ik ben ze nog niet tegen gekomen), maar het feminisme an sich heeft haar doel nog niet bereikt: gelijke kansen voor vrouwen én mannen. Met de uitbreiding van het partnerverlof is daar onlangs weer een mooie stap in genomen.

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar het als man zijnde niet mogen uiten van emotie verbinden als een gevolg van feminisme vind ik echt een heel bijzondere gedachtesprong. Sommige mannen hebben moeite zich te uiten omdat de traditionele rollen vervagen, er zijn meer mogelijkheden, daar kunnen ze blijkbaar slecht mee om gaan. Oja, als staand pissen en andere mannen homo noemen hetgeen is wat je nodig hebt om je "mannelijk" te voelen, dan lijkt het me tijd om een bezoekje te wagen aan de plaatselijke ggz instelling. :tong
Vooropgesteld, dit zijn allemaal issues met nogal complexe uitwerkingen op individuen en op diverse maatschappijen. Ik ben het met je eens dat in het werkelijke face-to-face leven het allemaal nogal meevalt. Maar daarmee is het niet iets dat je dan maar moet negeren. De invloeden van media sturen onze cultuur wel degelijk. Op Amerikaanse universiteiten en bij Amerikaanse tech-giganten hebben er wel dingen plaatsgevonden die samenleving destabiliserend zijn. Die de oorspronkelijke (en inderdaad nog niet volledig behaalde) feministische doelen voorbij streven. Je moet niet willen dat dat groeit. En om on-topic te blijven, op het gebied van geaardheid spelen dezelfde ontwikkelingen.

Maar dergelijke doorgeschoten ideeën groeien wel. Iets waar ik mij persoonlijk nogal aan irriteer zijn de nieuwe Albert Heijn reclames met vrouwelijke supermarkt manager. Dat feit irriteert mijn niet. Wat mij irriteert is het plaatje dat deze reclames in je hoofd plaatsen. Want:

Zij:
  • Runt een supermarkt
  • Staat daar elke dag met een lach naar de klant
  • Repareert thuis de gootsteen
  • Kan heel goed koken
  • Weet wat er thuis moet gebeuren
  • Is sturend richting haar man over wat hij moet doen
Hij:
  • Kan een spelletje spelen met de kinderen
  • Kan pizza bestellen als hij moet koken
  • Kan online boodschappen bestellen als hij boodschappen moet doen
Hier wordt toch geen man of vrouw vrolijk van? :-{ De man voelt zich waardeloos. De vrouw voelt zich verplicht en in staat geacht dat allemaal te kunnen, ook al is het veel te veel. "Maar vrouwen zijn sterk!" Ja, inderdaad. Dat zijn ze. Je moet sterk zijn om dag in dag uit een ongelukkig rotleven te kunnen ondergaan, terwijl je een glimlach op je gezicht houdt.
(Zie deze woorden vooral als aanmoediging aan iedereen tot een stukje soul-searching :wink:)
Ik had bovenstaande niet mooier kunnen verwoorden.

Ik snap de hele 'iedereen is gelijk' roeptoetgebeuren ook niet zo..
Man en vrouw is gewoon niet gelijk en waarom zouden we een man zich verplichten als vrouw te gedragen, of juist andersom? ( hiermee bedoel ik niet: de een is meer dan de ander, zeer zeker niet. maar er zijn gewoon overduidelijke verschillen die we niet weg kunnen laten )
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Tsjonge, wat heb ik toch een eenvoudig leven. Ben gewoon tevreden met mijn bestaan als man. Daar heb ik verder niks voor nodig.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

JoopO schreef: vr 3 juli 2020, 14:19 Tsjonge, wat heb ik toch een eenvoudig leven. Ben gewoon tevreden met mijn bestaan als man. Daar heb ik verder niks voor nodig.
BOOMER! :bier:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

JoopO schreef: vr 3 juli 2020, 14:19 Tsjonge, wat heb ik toch een eenvoudig leven. Ben gewoon tevreden met mijn bestaan als man. Daar heb ik verder niks voor nodig.
Gemist excuus voor een nieuwe fiets!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie