Gay mountainbikers / forumleden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Bergbike schreef: vr 3 juli 2020, 11:42
Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35Sorry hoor, maar ik vind het naïef om te denken dat homo als scheldwoord niet gebaseerd is op de eigenschappen van een "stereotype" homo.
Mijn punt is dat je iemand die het woord 'homo' losbandig naar zijn vrienden gebruikt, niet zo beoordelend moet zien. Daarmee keur ik het niet goed. Maar de intentie erachter is vaak niet kwaadaardig. En bewustwording groeit denk ik niet door beoordeling.
Robertdj schreef: vr 3 juli 2020, 10:35 Wanneer hebben vrouwen "gelijk"? Ironisch genoeg vooral op vlakken die voldoen aan de ouderwetse genderrollen, namelijk de opvoeding van kinderen. Dit zou de echte feminist een doorn in het oog moeten zijn, want het bevestigd slechts de traditionele rolverdeling waar zij vanaf willen. Sommige feministen schieten door (volgens mij een zeer klein percentage, ik ben ze nog niet tegen gekomen), maar het feminisme an sich heeft haar doel nog niet bereikt: gelijke kansen voor vrouwen én mannen. Met de uitbreiding van het partnerverlof is daar onlangs weer een mooie stap in genomen.

Misschien begrijp ik je verkeerd. Maar het als man zijnde niet mogen uiten van emotie verbinden als een gevolg van feminisme vind ik echt een heel bijzondere gedachtesprong. Sommige mannen hebben moeite zich te uiten omdat de traditionele rollen vervagen, er zijn meer mogelijkheden, daar kunnen ze blijkbaar slecht mee om gaan. Oja, als staand pissen en andere mannen homo noemen hetgeen is wat je nodig hebt om je "mannelijk" te voelen, dan lijkt het me tijd om een bezoekje te wagen aan de plaatselijke ggz instelling. :tong
Vooropgesteld, dit zijn allemaal issues met nogal complexe uitwerkingen op individuen en op diverse maatschappijen. Ik ben het met je eens dat in het werkelijke face-to-face leven het allemaal nogal meevalt. Maar daarmee is het niet iets dat je dan maar moet negeren. De invloeden van media sturen onze cultuur wel degelijk. Op Amerikaanse universiteiten en bij Amerikaanse tech-giganten hebben er wel dingen plaatsgevonden die samenleving destabiliserend zijn. Die de oorspronkelijke (en inderdaad nog niet volledig behaalde) feministische doelen voorbij streven. Je moet niet willen dat dat groeit. En om on-topic te blijven, op het gebied van geaardheid spelen dezelfde ontwikkelingen.

Maar dergelijke doorgeschoten ideeën groeien wel. Iets waar ik mij persoonlijk nogal aan irriteer zijn de nieuwe Albert Heijn reclames met vrouwelijke supermarkt manager. Dat feit irriteert mijn niet. Wat mij irriteert is het plaatje dat deze reclames in je hoofd plaatsen. Want:

Zij:
  • Runt een supermarkt
  • Staat daar elke dag met een lach naar de klant
  • Repareert thuis de gootsteen
  • Kan heel goed koken
  • Weet wat er thuis moet gebeuren
  • Is sturend richting haar man over wat hij moet doen
Hij:
  • Kan een spelletje spelen met de kinderen
  • Kan pizza bestellen als hij moet koken
  • Kan online boodschappen bestellen als hij boodschappen moet doen
Hier wordt toch geen man of vrouw vrolijk van? :-{ De man voelt zich waardeloos. De vrouw voelt zich verplicht en in staat geacht dat allemaal te kunnen, ook al is het veel te veel. "Maar vrouwen zijn sterk!" Ja, inderdaad. Dat zijn ze. Je moet sterk zijn om dag in dag uit een ongelukkig rotleven te kunnen ondergaan, terwijl je een glimlach op je gezicht houdt.
(Zie deze woorden vooral als aanmoediging aan iedereen tot een stukje soul-searching :wink:)
Ik heb de reclame niet gezien, maar volgens mij is bovenstaand vooral een plaatje wat jij zelf creëert. Je gaat een beetje cherry picken in de mogelijke rolverdeling om er vervolgens negatief over te kunnen zijn.
Het doel is om iedereen de mogelijkheid te geven om hun talenten maximaal te ontplooien, ook als deze talenten buiten de gemiddelden van het specifieke geslacht vallen. Komt dit alsnog neer op een traditionele rolverdeling? Prima! Als je maar doet waar je gelukkig van wordt, niet waar je volgens anderen (geheel onzelfzuchtig :tong ) gelukkig van zou moeten worden.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Jurf schreef: vr 3 juli 2020, 16:08
JoopO schreef: vr 3 juli 2020, 14:19 Tsjonge, wat heb ik toch een eenvoudig leven. Ben gewoon tevreden met mijn bestaan als man. Daar heb ik verder niks voor nodig.
Gemist excuus voor een nieuwe fiets!
Door fietsen word ik gewoon bijzonder tevreden. Een nieuwe fiets is de kers op de taart.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

rikkertsmf schreef: vr 3 juli 2020, 14:17
Bergbike schreef: vr 3 juli 2020, 11:42
Mijn punt is dat je iemand die het woord 'homo' losbandig naar zijn vrienden gebruikt, niet zo beoordelend moet zien. Daarmee keur ik het niet goed. Maar de intentie erachter is vaak niet kwaadaardig. En bewustwording groeit denk ik niet door beoordeling.


Vooropgesteld, dit zijn allemaal issues met nogal complexe uitwerkingen op individuen en op diverse maatschappijen. Ik ben het met je eens dat in het werkelijke face-to-face leven het allemaal nogal meevalt. Maar daarmee is het niet iets dat je dan maar moet negeren. De invloeden van media sturen onze cultuur wel degelijk. Op Amerikaanse universiteiten en bij Amerikaanse tech-giganten hebben er wel dingen plaatsgevonden die samenleving destabiliserend zijn. Die de oorspronkelijke (en inderdaad nog niet volledig behaalde) feministische doelen voorbij streven. Je moet niet willen dat dat groeit. En om on-topic te blijven, op het gebied van geaardheid spelen dezelfde ontwikkelingen.

Maar dergelijke doorgeschoten ideeën groeien wel. Iets waar ik mij persoonlijk nogal aan irriteer zijn de nieuwe Albert Heijn reclames met vrouwelijke supermarkt manager. Dat feit irriteert mijn niet. Wat mij irriteert is het plaatje dat deze reclames in je hoofd plaatsen. Want:

Zij:
  • Runt een supermarkt
  • Staat daar elke dag met een lach naar de klant
  • Repareert thuis de gootsteen
  • Kan heel goed koken
  • Weet wat er thuis moet gebeuren
  • Is sturend richting haar man over wat hij moet doen
Hij:
  • Kan een spelletje spelen met de kinderen
  • Kan pizza bestellen als hij moet koken
  • Kan online boodschappen bestellen als hij boodschappen moet doen
Hier wordt toch geen man of vrouw vrolijk van? :-{ De man voelt zich waardeloos. De vrouw voelt zich verplicht en in staat geacht dat allemaal te kunnen, ook al is het veel te veel. "Maar vrouwen zijn sterk!" Ja, inderdaad. Dat zijn ze. Je moet sterk zijn om dag in dag uit een ongelukkig rotleven te kunnen ondergaan, terwijl je een glimlach op je gezicht houdt.
(Zie deze woorden vooral als aanmoediging aan iedereen tot een stukje soul-searching :wink:)
Ik had bovenstaande niet mooier kunnen verwoorden.

Ik snap de hele 'iedereen is gelijk' roeptoetgebeuren ook niet zo..
Man en vrouw is gewoon niet gelijk en waarom zouden we een man zich verplichten als vrouw te gedragen, of juist andersom? ( hiermee bedoel ik niet: de een is meer dan de ander, zeer zeker niet. maar er zijn gewoon overduidelijke verschillen die we niet weg kunnen laten )
Dat hoeft natuurlijk ook niet, het gaat er juist om dat iemand zich niet persé hoeft te conformeren aan het stereotype gedrag wat "volgens de norm" bij typisch mannelijk of typisch vrouwelijk hoort.
Je wilt bijvoorbeeld de mannen niet de kost geven die niet kunnen huilen. En dat is niet omdat ze daar fysiek niet toe in staat zouden zijn, ze mankeren niets aan hun traanklieren ;-)
Ze hebben wel van kind af aan meegekregen dat een echte vent niet huilt... Huilen was in hun opvoeding voor vrouwen, kinderen (indien jongen slechts tot de peuterleeftijd!) en mietjes :-{
En van die types, met zo'n hokjeshouding, daar moeten we dus vanaf.

Vervang trouwens het woord "gelijk" door "gelijkwaardig", dat dekt de lading beter...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

aurelius schreef: di 30 juni 2020, 10:58 (Wat mij opvalt, 13 pagina's verder... dat er nog geen bruggetje is gemaakt naar de huidige Black Lives Matter discussies. BLM werd in dit topic nog nergens aangehaald, maar er is ook nog geen eigen topic over geopend. Had best gekund, gezien alle commotie wereldwijd. Op het forum blijft het stil... Dat thema raakt ook aan 'discriminatie', 'acceptatie, 'onbedoeld kwetsen zonder dat de intentie verkeerd was'.
Nou ja, het zijn beiden gespreksonderwerpen die gevoelig kunnen liggen, laat ik het zo maar uitdrukken).
Wat heeft die extreem linkse blm organisatie nou te maken met de geaardheid van mountainbikers?

Naar mijn mening had dat dus best niet gekund.

Ik beoordeel niemand op geaardheid, kleur , niveau of afkomst. Ik beoordeel op gedrag en dat doe ik vaak snel.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Never mind
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Wat heeft die extreem linkse blm organisatie nou te maken met...
Duidelijk aan welke kant van het spectrum jij staat.
van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Ik beoordeel niemand op geaardheid, kleur...
Dat is dus precies wat je doet.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 14:47
van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Ik beoordeel niemand op geaardheid, kleur...
Dat is dus precies wat je doet.
Precies niet, ik zie verschil maar oordeel daar niet anders door.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 14:47
van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Wat heeft die extreem linkse blm organisatie nou te maken met...
Duidelijk aan welke kant van het spectrum jij staat.
Zet ik jou in het kamp van de kortzichtige hokjesdenkers, oké?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

van Tuyl schreef: ma 6 juli 2020, 14:56
Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 14:47

Duidelijk aan welke kant van het spectrum jij staat.
Zet ik jou in het kamp van de kortzichtige hokjesdenkers, oké?
Omdat discriminatie nog steeds heel erg echt is en omdat ik mensen die daartegen protesteren niet links en al helemaal niet “extreem” vind?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 15:12
van Tuyl schreef: ma 6 juli 2020, 14:56

Zet ik jou in het kamp van de kortzichtige hokjesdenkers, oké?
Omdat discriminatie nog steeds heel erg echt is en omdat ik mensen die daartegen protesteren niet links en al helemaal niet “extreem” vind?
Weer kortzichtig van je.
Ik zeg niet dat mensen die demonstreren extreem zijn. De blm organisatie ik daarentegen wel extreem links, Google het maar even. Mijn "links" (see what i did there) zul je vast niet geloven, naar mijn idee.

Zelf ben ik tegen discriminatie, als je misschien dacht van niet.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je moet het hier gewoon lekker laten voor wat het is joh, net als die milieupraat.
We moeten hier vooral lekker over mountainbikes praten want dat verbindt mensen hier op het forum en voor de rest blijkt telkens weer dat er oeverloze discussies ontstaan waarbij mensen niet lezen, elkaar niks gunnen, mekaar dingen verwijten en daar schieten we allemaal weinig mee op.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 6 juli 2020, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Elvander schreef: ma 6 juli 2020, 15:35 net als die milieupraat
Ik zeg al niks meer.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 15:48
Elvander schreef: ma 6 juli 2020, 15:35 net als die milieupraat
Ik zeg al niks meer.
Heel goed want je laat je volledig in de luren leggen door hoe dingen geschreven worden, en ja dat heb ik met opzet gedaan.
Om een tipje van de sluier op te lichten (en dan stop ik er echt mee want zoals ik aangeef ik hou niet van de richting van dit soort topics, haalt niet het beste van ons fietsforummers naar boven, ben ik zelf ook schuldig aan): milieuhygiëne gestudeerd, geen kinderen en een stel homo's als vrienden.
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Mad Wally schreef: ma 6 juli 2020, 14:47
van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Wat heeft die extreem linkse blm organisatie nou te maken met...
Duidelijk aan welke kant van het spectrum jij staat.
van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 Ik beoordeel niemand op geaardheid, kleur...
Dat is dus precies wat je doet.
Fout. dat is dus precies waar JIJ hem op bevooroordeeld.

Achter BLM staan en niet racistisch zijn, dat zijn 2 totaal losstaande dingen die gevaarlijk worden als je ze wel linkt aan elkaar.
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

van Tuyl schreef: zo 5 juli 2020, 23:18 ...Ik beoordeel op gedrag en dat doe ik vaak snel...
Volgens mij gebeurt dat hier tè vaak en tè snel... en door teveel mensen.

En dit bedoel ik dus algemeen, voordat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt:
Kijk de zaken eerst eens rustig aan en probeer je te verplaatsen in een ander voordat je gaat oordelen.
Werkt een stuk beter en het forum blijft er ook leuker van :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie