Fietsverhuur Winterberg

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Wij gaan donderdag naar het bikepark Winterberg, nu heb ik een LTHT maar zou daar graag eeb fiets huren. Hoe is de ervaring met de beschikbaarheid van fietsen door de weeks om 9 uur, aangezien je niet meer online kan reserveren? Of wel, kan ik mij nog verheugen op een dikke downhillbak, of ga ik mijn eigen fiets afmatten.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Je kan wel online reserveren, mar het is gewoon een K#T systeem. ff doorpielen.
Van anderen lees ik wel eens dat je het zelfs op een gravelbike zou moeten kunnen, maar ik ben er altijd erg blij met wat meer veerweg.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

De eerste datum is eind juli. En er staat ook iets bij dat ze alleen nog wat op de dag zelf hebben te verhuren, waarschijnlijk heeft dat te maken dat ze rekening houden met uitval van fietsen. Niet op voorhand betaalde fietsen en annuleringen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

In winterberg zou ik zelf een freeride bike huren ipv een downhillbak. Tenzij je alleen de black line en de ixs downhill ga rijden, maar die gaan ook makkelijk met die 150 mm fietsen. Op zich gewoon goede bikes. Ik heb zelf nooit gehuurd daar, maar maten wel en dat ging altijd gewoon prima.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Je kunt ook bij de lokale Santa Cruz dealer huren. Nieuwe V10 onder je kont. Of iets anders uit het gamma.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben er een paar weken terug geweest en toen was er genoeg voorraad. Vooral als je vroeg bent en er niet online geserveerd kan worden moet het geen probleem zijn.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dennisvdb schreef: wo 24 juni 2020, 10:00 Je kunt ook bij de lokale Santa Cruz dealer huren. Nieuwe V10 onder je kont. Of iets anders uit het gamma.
Dat, ik heb zelf geen ervaringen maar ik heb wel van anderen begrepen dat je daar veel beter af bent dan bij de verhuur in het bikepark! Een V10 of een Nomad in topstaat :-q
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zag Smithy gisteren in Winterberg op zijn 120mm Ragley Piglet hardtail (26" ook nog! Ik begreep dat dat onmogelijk zou moeten zijn) dingen doen waardoor ik sterk het idee kreeg dat alles met meer dan 130mm alleen maar compensatiegedrag is...
(Oke, ik spreek voor mezelf :oops: ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Winterberg is ook wel erg leuk op een ltht. Niks voelt daar erg “big mountain”. Ik denk dat m’n hardtail daar leuker is dan m’n fully. Behalve misschien op de blackline en de downhill. Willingen... ander verhaal!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Vandaag geweest en er was nog keuze voor een 200mm fully (27.5 of 29er) gekozen voor een 27.5 en ja je kunt een heleboel rijden op een hardtail, maar gewoon vol over de rockgarden en remkuilen op de blackline en de downhill is ook wel lekker. Ik zou met mijn fiets.wel even 2x denken voordat ik die afrijd je bent dan meer bezig met de lijnen zoeken dan fietsen. Maar het was volgens mij redelijk rustig, maar al wel 3 keer een ambulance gezien, waarvan 1x met extra auto en brandweer erbij.

Ps in Willingen heb ik wel alles gereden op de LTHT alleen de roadgap niet, maar die doe ik ook niet met een 200mm fully🤣
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dennisvdb schreef: wo 24 juni 2020, 10:00 Je kunt ook bij de lokale Santa Cruz dealer huren. Nieuwe V10 onder je kont. Of iets anders uit het gamma.
Is dat bij die skiXbike?
Sneeuwmonster
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Klopt het echt dat je bikes 14 dagen van tevoren moet reserveren? Wat een ouderwets systeem.

Anders dus gewoon geluk hebben op de dag zelf en er vroeg zijn...
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

sama schreef: vr 26 juni 2020, 08:16
Dennisvdb schreef: wo 24 juni 2020, 10:00 Je kunt ook bij de lokale Santa Cruz dealer huren. Nieuwe V10 onder je kont. Of iets anders uit het gamma.
Is dat bij die skiXbike?
Jazeker, gloednieuwe grote winkel. Vind wel weinig aanbod van onderdelen, kleding etc, maar dat is bij de meeste winkels heb ik het idee.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Oke, klinkt goed.
Zijn de prijzen een beetje vergelijkbaar met de verhuur bij dat oefenbaantje?
Sneeuwmonster
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Wij waren er op vrijdag 19 juni en toen heeft een van ons ook een downhill fiets gehuurd direct bij het bikepark. Daar verhuren ze commencal supreme fietsen (https://www.commencal-store.co.uk/new-s ... 2x29691047). Ik heb er ook nog een stukje op gereden maar ik vond het wel een knappe fiets. Er waren er ook nog zat volgens mij maar wij waren wel vrij op tijd (half 10 volgens mij). Misschien als je later komt dat ze niks meer hebben
Plaats reactie