Meest beschamende momenten...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Haha nou ik heb wel een hele reeks van de afgelopen 30 jaar MTB, wordt wel minder want al doende leert men. :-D

Crashes
- Bij de mini DH cup in de eerste training OTB gaan na 3 meter (je dropt daar van een zeecontainer), ik blokkeerde ipv hopte en crashte op de landing. Stonden zo'n 50 man in de rij te kijken. :roll: In beide handen een botje gebroken, dus ook nog twee keer gips...
- In Livigno bikepark een tafel langer inschatten dan dat ie was en vol op de afzet van de achterliggende tafel landen. Stonden ook een man of 10 te kijken. Gekneusde ribben en daarna nog drie dagen bikepark is geen pretje...

Materiaal
- Kabel met binnen kabel was al genoemd, is een paar keer gebeurd.
- Remkabel te kort afknippen
- Hele garage (en ik) vol met sealant door te veel druk in de band bij tubeless maken
- Met frame spuiten in twee kleuren beginnen met de verkeerde kleur
- Achterdemper wat bij willen pompen bij een benzinestation met een bandenpomp, dat gaat natuurlijk niet... Lopend naar huis terug.
- Zes keer binnen kilometer een lekke band, ventiel afgescheurd en niet aan een te ruime buitenband gedacht (was voor de tijd van dit forum)
- Zoveel sleutelen aan alle fietsen (had er 15 jaar geleden zo'n 25 in de schuur staan) en er achter komen dat er geen enkele rijklaar is terwijl je fietsmaten al op de stoep staan.

Vergeten
Helm, schoenen, bril, zadelpen en zadel (pre dropper era, zadelpen ging er geheel uit in de auto), eten, rugzak, gereedschap enz enz.
Maar de meest irritante:
- Bij een clinic aankomen bij het uitladen van de fiets vielen de remblokken er uit.
Vergeten de borging pin er terug in te draaien na vervangen van de blokken.

Overig
Niet direct met fietsen te maken, maar wel aan gerelateerd (en meest genant).
Ik had afgesproken om een fiets op te halen in Lelystad of Almere ofzo.
Je hebt daar van die wijken die een doolhof zijn en je niet van de ene naar de andere wijk kan rijden.
Ik zat dus in zo'n wijk en was hemelsbreed zo'n 50 meter van de bestemming af, maar dat lag in een andere wijk met een doorgaande weg er tussen.
Kon er met de auto niet tussendoor, zou de hele wijk weer uit moeten en de andere wijk in.
En mijn navigatie was de kluts kwijt (pre Google Maps era)
Maar... ik zag een viaduct onder die weg door, en een fietspad die onder dat viaduct door ging.
Dan hoefde ik maar een stukje te lopen, top idee!
Ik stond op een parkeerplaats met erg weinig licht, en moest paar struiken door om op het fietspad te komen.
Maar dat was beter dan dat hele eind om rijden.
Dus ik liep door die struiken, keek onder het viaduct door en stapte op het fietspad.
Toen bleek dat het fietspad een sloot was! :lol:
Vol met die groene derrie, dat in het slechte licht dus grijs leek.
Ik had gelukkig nog een oude overal en trui van klussen in de auto, dus kon nog wat droogs aantrekken voor ik de fiets ophaalde.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

:bier: mooi verhaal
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

We have a winner. :-D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Voorbij gerend worden op een klim door Francois Bailly-Maitre die z'n fiets met gesloopte derailleur voort duwt alsof ik stilstond, wat omwille van de bereikbaarheid ook gelijk op de plaats met de meeste toeschouwers was....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

- Net een week mijn eerste mountainbike, vol de bocht om op het fietspad (door de duinen), staat er een hele familie dwars over het fietspad. Hard remmen en direct over de kop slaan. Op 10 meter van die familie af. Thuis de voorrem maar aan de goede kant gezet.

- Net een week SPD en oplijnen voor de start van een wedstrijd. Midden in het stilstaande peloton 10 man meenemen in je val. Maar goed, toen was SPD voor iedereen nieuw, dus het gebeurde wekelijks wel iemand.

- Achter een rijder op een smal richeltje langs een grote plas. Rijder voor me valt om, weg van de plas, waarna ik vraag: "Zeker net SPD?". Om direct achter hem ook om te vallen omdat ik niet uit mijn pedaal kom... (ook de goede kant op).

- OTB. Op asfalt. In een klim. Met max. 10 km/u. Weet nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar kreeg... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Met mijn splinternieuwe fiets,samen met mijn zoon een rondje gaan proberen en bij de eerste fietsbrug die ik over moet wil ik even snel naar boven en weer naar beneden.
Helaas kwam ik niet boven want in de eerste bocht ging ik iets te enthousiast onderuit :~
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: zo 12 juli 2020, 23:10 Op een volle P Bergweg niet op tijd uit m'n spd's klikken....

Ik ben vast niet de enige, toch? :lol:
Jawel, de rest rijdt met flats...

Sinds mijn vijfde fiets ik en pleeg ik sleutel ik aan fietsen. Dan heb je alle klassiekers wel zo’n beetje gehad :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: ma 13 juli 2020, 21:46

Sinds mijn vijfde fiets ik en pleeg ik sleutel ik aan fietsen. Dan heb je alle klassiekers wel zo’n beetje gehad :lol:
En pleeg ik sleutel ik aan fietsen? Ik denk dat ik je snap maar dit is ook wel een van die beschamende momenten :tong :tong
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Niet zozeer mijn beschamend moment :winkie: ...

Vaste Meerssenroute, op enig moment daal je af over een brede veldweg, die eindigt op een asfalt ventweg evenwijdig aan de snelweg langs Valkenburg.
In de verte beneden staat een auto met zijn neus naar boven, naar mij toe. Achterklep omhoog, die wijst dus naar beneden, het asfalt toe... het zicht versperrend.
Verspert nagenoeg de hele breedte van het pad, dus ik moet wel afremmen...
Dichterbij komend denk ik... waarom een open achterbak...? En wat ligt er nou op de motorkap?
Een jongedame met de benen, tsja hoe zeg je dat nou? Die mij zag aankomen en begon te spartelen... En blote billen en een rug van een jongeman die mij uh, niet zag aankomen :lol: .
‘Sorry, mag ik er even langs?!’. En zoef...
Ik keek nog eens om en daar zat ook nog een hele grote waakhond ‘achter’ de auto me verbaasd me na te staren... die had me dus ook niet zien aankomen :bier: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Aurelius wil niet zelf met de billen bloot? :winkie:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Niet op een vaste 1.0 MTB-route :winkie: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Wie kent het bergmeer onderaan de oude marmottenbak bij Amerongen nog?
Een cm of 25 diep en 10cm slijk.
Daar moet je met amper spd ervaring niet door proberen te fietsen.
Je mocht eens stil vallen midden in dat meer.
Was wel leuk voor de fietsgroep.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Bij mij is een paar jaar geleden tijdens de uplift een wiel van de aanhanger vol mountainbikes afgebroken... :roll: Shuttle-bus vol met betalende klanten (ik was de gids...). We reden op een steile bergweg boven de boomgrens en het wiel rolde helemaal tot in het dal totdat ie uit het zicht verdween. Dikke groef in het asfalt en de aanhanger was ook aardig verrot (maargoed, dat was ie blijkbaar toch al..) maar gelukkig geen fietsen beschadigd dus de rest van de week smakelijk om gelachen.

Nog een mooie: fiets van een klant uit de stoeltjeslift 10 meter naar beneden gevallen.. :o
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Inmiddels twee keer de QR van mijn zadelpen losgemaakt i.p.v. de klem van mijn montagestandaard. Sta je daar met een zadel in je hand terwijl je fiets naar beneden keilt.

Op de trail een fluim lozen terwijl ik net ongemerkt werd ingehaald, raakte hem gelukkig niet en de inhaler kon er om lachen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

- Bij een ketting een schakel te veel afgehaald.
- Tijdens het wachten op iemand, even een stoppie proberen (voor het eerst). OTB dus, op het asfalt.
- Nieuwe helm gekocht, na eerste ritje over de kop (achter een boompje blijven hangen) kon ik weer een nieuwe kopen.
- Toen ik nog met klikpedalen fietste kwam ik eens een kennis tegen, ff een praatje gemaakt met 1 voet uitgeklikt. Ik leunde steeds meer de andere kant op..... Zag er vast erg dom uit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie