Meest beschamende momenten...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op een buitenland tripje 5 min. voor verterek nog bedenken dat er extra latex in je band moest. Thuis stelt dat niks voor. Ventieltje open, meuk er in, oppompen, gaan. Op het moment dat ik het ventiel er uitdraai springt de band los van de velg. Met geen mogelijkheid er meer op natuurlijk.

Bandjes op je nieuwe wielset leggen. Net even wat harder oppompen zodat de latex goed in de poriën gaat zitten. BAM! wat was dat? :~ Complete band van de velg en alles onder de latex. (gelukkig stond ik buiten, en was iets te enthousiast met mijn Dreft sopje geweest)

En waar de uitdrukking "als het gras twee kontjes hoog is" vandaan komt is mij ook wel eens duidelijk geworden. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Pas nog eentje;

Kom aan op school. We gaan een filmpje opnemen voor lln zodat ze thuis kunnen sporten. Ik zeg nog al fietsend in de zaal laten we ook de tip geven nu geen gekke dingen te gaan doen op de fiets die je normaal ook niet deed (begin Corona tijd). Dus ik maak nog even een wheelie en kukel achterover op m’n rug ... tja wat zei ik nou net :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Vorige week. Met Herman den B. en Jefro98 naar Les Hautes Rivieres. Half 6 wakker, 6 uur in de auto, shit handschoenen vergeten, was gelukkig de stad nog niet uit. Snel omgekeerd, handschoenen gepakt en vol gas richting carpoolplaats. Daar de fiets in de andere auto gelegd, ging net niet passen, dus de steekas uit het achterwiel getrokken en het achterwiel er los bij gestoken.
Na een goeie 3 uur rijden aangekomen in LHR, fietsen uit de auto, beschermers en andere zut er uit, wielen in de fietsen en er vervolgens achter komen dat de steekas van je voorwiel nog ergens in Nederland in je eigen auto ligt :-{
Uiteindelijk met de auto naar een fietsenzaak in België gereden 40 minuten verderop. Zaak was lunchen dus een half uur wachten, maar het zag er hoopvol uit. Gelukkig bleken ze na 10 minuten zoeken een Rockshox boost steekas te hebben en kon ik (na weer 40 minuten terug rijden) alsnog een aantal runs kunnen doen en was de dag niet compleet verpest...
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Steekassen altijd meteen weer in je vork of frame draaien maar dat zul je vanaf nu ook wel gaan doen, gok ik :D

Aan een groepje wandelaars even lekker showen hoe goed je bent in het nemen van een flink steile, supermulle afdaling.
Om vervolgens OTB te gaan en in de brandnetels en braamstruiken terecht te belanden.
Ik zag nog net hoe de wandelaars maar snel naar de andere kant keken en wegliepen :D
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Jan Willem schreef: do 16 juli 2020, 09:33 Steekassen altijd meteen weer in je vork of frame draaien maar dat zul je vanaf nu ook wel gaan doen, gok ik :D
Ik deed dat altijd een soort van bewust, minder indraaien is minder kans op vuil tussen de schroefdraad of zoiets :roll: Heb hem afgelopen weekend zelfs terug in de vork gedraaid toen ik de voorband ging wisselen :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zodra ik een wiel uit de fiets haal steek ik de as door de naaf. En als dat om een of andere reden niet kan ( :~ ) leg ik hem in de auto, niet erop of ergens anders er buiten.

Enige risico is dan natuurlijk dat je je complete wiel met steekas vergeet, maar dat is me tot nu toe gelukkig niet overkomen :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En het risico dat de as weer uit de naaf glijdt als je het wiel verkeerd om houdt... . Ook al vaker gehoord.


Dus gewoon terug in het frame of de vork!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Een soortgelijke als die van Demoniac :)

In 2012 een trip van 12 dagen naar Noord Wales, vlak voor vertrek de fiets nog helemaal(dacht ik) nagelopen en alles leek prima in orde.
Na een lange reis alles uitgepakt en de tent opgezet om vervolgens vol goede moed even een rondje over de camping te fietsen..
Bij het eerste beste heuveltje trapte de boel door, cassette en ketting compleet versleten, er was niet mee te rijden.. paniek, woede alles! :evil:
De volgende ochtend ontdekten m’n fietsmaten tijdens de eerste rit dat er bij het trailcenter een shop zat en nog voor de middag was de boel gefixt.
Een goede leer.. vanaf die tijd gaat er een halve fiets aan spares mee:)
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Lars TB schreef: do 16 juli 2020, 10:41 En het risico dat de as weer uit de naaf glijdt als je het wiel verkeerd om houdt... . Ook al vaker gehoord.
Nee, da's gewoon dom ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
v_schultinge

Voor een vol terras de bosjes in vallen omdat ik nog niet zo bedreven was met mijn SPD pedalen.

Schoenen vergeten bij een wedstrijd.

Veren SPD niet opgedraaid. Dus bij eerste beste aanzet lag ik met mijn neus op het stuur en de edele delen op de bovenbuis.

Valt voor de rest nog mee eigenlijk qua gênante momenten.
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Onlangs naar de Ardennen geweest en had de dropper hoger in het frame gezet omdat ik bij omhoog rijden prettig vind om goed tempo zittend te kunnen draaien. Dus zo gezegd zo gedaan, frameklem los dropper iets omhoog frameklem vast. In de Ardennen dacht ik nog, ik merk geen reet er van dat ik hoger zit. Van het weekend nog eens gekeken, blijkt dat de dropper niet helemaal (meer) omhoog komt. Als je er aan trekt wel. Dus frameklem los, weer vast en op moment gezet........ aha dat was het, klem stond te strak :lol:
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

kermit schreef: do 16 juli 2020, 10:20 Zodra ik een wiel uit de fiets haal steek ik de as door de naaf. En als dat om een of andere reden niet kan ( :~ ) leg ik hem in de auto, niet erop of ergens anders er buiten.

Enige risico is dan natuurlijk dat je je complete wiel met steekas vergeet, maar dat is me tot nu toe gelukkig niet overkomen :-D
Daar ben ik dus ook panisch voor, ik kijk als ik wegrijd altijd nog even over mijn schouder of het voorwiel inderdaad in de auto ligt.. nooit vergeten, wel een keer de hoedenplank tegen de hoek van het huis laten staan :oops:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

ik heb wel eens rondje Leersum op sneakers gereden, op de spd pedalen (non-cage versie). Had mijn spd fietsschoenen thuis laten staan. heel stom
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ReinierT schreef: do 16 juli 2020, 19:15 ik heb wel eens rondje Leersum op sneakers gereden, op de spd pedalen (non-cage versie). Had mijn spd fietsschoenen thuis laten staan. heel stom
Haha, dat had ik dus toen ik een keer in Zeist aankwam. Had alleen m'n slippers aan dus ben ze toch maar gaan halen: 2x 35 minuten reistijd. :-{
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

kermit schreef: do 16 juli 2020, 10:20 Enige risico is dan natuurlijk dat je je complete wiel met steekas vergeet, maar dat is me tot nu toe gelukkig niet overkomen :-D
... euhhh ik zeg even niks :oops:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie