Meest beschamende momenten...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jamis Diablo schreef: di 28 juli 2020, 23:07 Zal Jurf wel geweest zijn :lol:
:lol: :lol: Had zo maar gekunt, maar volgens mij ben ik nog nooit in Meersen geweest.
Ik heb inderdaad wel van die surf-Poncho,s. Heerlijk na het surfen in nov en een stuk minder koud!

Voor toeterende auto,s vanwege moonen trek ik hem nog een keer extra omhoog :lol: , dat ben ik wel gewend van omkleden op de boulevard van het strand.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 29 juli 2020, 20:59 Lek rijden en dan een lekke binnenband uit je frametas halen..Uiteraard wist ik dat niet want lekke biba’s hebben een knoop of zijn weer geplakt en ready to go. Over kwam mij gisteren...De biba uit de frametas was op de vouwnaden volledig poreus🙈
Ik heb maar even gecheckt en reed waarschijnlijk al een tijdje rond met zo'n exemplaar. Meteen maar even vervangen ☺️
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Tijgerhaai schreef: wo 29 juli 2020, 17:32 Ook een voordeel van een baggy, niemand ziet dat je met je broek op je knieën aan het rijden bent.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:lol: Met je liner nog aan uiteraard.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Toch he, 'beschamend'? Ik geloof dat ik de schaamte wel een beetje voorbij ben als het over naaktheid op de parkeerplaats gaat. Zijdelings gerelateerde anekdote:

Lang geleden werd ik op een Grieks eiland samen met mijn vriendin uitgenodigd om aan te schuiven bij drie mannen die aan de Ouzo en mezze zaten. Berg lege flesjes onder de tafel. Twee van de drie vertelden honderduit. De derde was een stuk ouder en zat stilletjes te knikkebollen. Opeens wordt hij wakker, staat op en loopt 20 passen naar het strand. Daar doet hij – tussen tientallen zonnebadende toeristen – al zijn kleren uit. Loopt de zee in, zwemt een stukje en klimt terug op de kant om daar te blijven staan om in de zon op te drogen. Eenmaal droog doet hij zijn kleren aan, komt weer tussen ons in zitten en gaat verder waar hij gebleven was. Zero fucks given. Die man was mijn spirit animal.

Dat verteld hebbende, die keer dat ik m'n gewone kleren aandeed tussen twee auto's en er net voor ik wegreed achter kwam dat in die auto naast mij twee mensen zaten die alles vanaf perfecte hoogte gezien hadden... dat had op zich wel iets beschamends 😆
Mr_red
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 30 december 2019, 08:55
Mijn mountainbike: Kona Kahuna

Tijdens een estafette race een bidon met de chip voor tijdregistratie al rijdend proberen over te nemen. Pak hem sur place aan en wil vervolgens in een vloeiende beweging in de bidonhouder steken en ondertussen doorrijden. Insteken lukt niet meteen en ik sta met het voorwiel in een kuil, waardoor ik bijna over het stuur vlieg. Tot groot vermaak van de omstanders 😂 Volgende keer toch trainen op het al rijdend overpakken van een bidon 😁
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Niet echt mtb, maar wel beschamend. We doen met 5 vrienden mee aan de fleche Wallonië. Naast mountainbiken een vaste prik met Hemelvaart. Eigenlijk de enige keer in het jaar dat ik op de racer zit. Verder ook 0 ervaring en het blijkt toch een stuk langer klimmen en vooral een mentaal spelletje. Beide ben ik niet goed in... Uiteindelijk staan we bij de laatste stop, het is warm dus naast veel drinken wil ik ook ff wat water over mijn kop gooien. Er staat een gigantische tank met kraantjes ideaal! Er staat wat reclame op, maar de vermoeidheid was al danig ingeslagen. Dus lekker met de handen een paar kommetje over mijn kop en daarna weer verder! Gelijk weer een ongelooflijke k-klim en begin al snel weer flink te zweten. Alleen merk ik dan al snel dat mij zweet niet zout is, maar heel lekker zoet! Amaj, dat was dus geen reclame maar het merk sportdrank op die tank....
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Lekker een stuk gaan fietsen en dan lek rijden, vol goede moed de reserve binnenband pakken en dan tot de ontdekking komen dat de binnenband op de een of andere manier een schrader ventiel heeft ipv presta, kon ik mooi nog even 3k wandelen met de fiets aan mijn hand
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Fiets maatje ging mee. Helemaal trots dat ie een tasje had op bovenhuis met oa telefoon hoesje bovenop.

Halverwege de rit pakken we korte break.

Hij doet tasje open en komt er achter dat de combi van een mini tool en een banaan, niet ideaal is. Binnenkant van tasje leek wel een banane milkshake. :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet echt beschamend, maar wel onhandig: mijn eerste echte racefiets was een tweedehands gekochte wedstrijdfiets (nooit doen trouwens, lijden nogal veel...). Daar zaten tubes op, dus bandjes met een ingenaaide binnenband die op de velg gelijmd worden. Onderweg plakken is er niet bij met tubes dus altijd een reservetube mee.

Maar met één reservetube kun je geen twee lekke banden fixen... :oops:
Na die ervaring heb ik de wielen laten omspaken naar gewone draadbandvelgen :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

aurelius schreef: ma 13 juli 2020, 22:30 Niet zozeer mijn beschamend moment :winkie: ...

Vaste Meerssenroute, op enig moment daal je af over een brede veldweg, die eindigt op een asfalt ventweg evenwijdig aan de snelweg langs Valkenburg.
In de verte beneden staat een auto met zijn neus naar boven, naar mij toe. Achterklep omhoog, die wijst dus naar beneden, het asfalt toe... het zicht versperrend.
Verspert nagenoeg de hele breedte van het pad, dus ik moet wel afremmen...
Dichterbij komend denk ik... waarom een open achterbak...? En wat ligt er nou op de motorkap?
Een jongedame met de benen, tsja hoe zeg je dat nou? Die mij zag aankomen en begon te spartelen... En blote billen en een rug van een jongeman die mij uh, niet zag aankomen :lol: .
‘Sorry, mag ik er even langs?!’. En zoef...
Ik keek nog eens om en daar zat ook nog een hele grote waakhond ‘achter’ de auto me verbaasd me na te staren... die had me dus ook niet zien aankomen :bier: .
Ah was jij dat bij de Kluis toen? Wel aan horen komen want je slipte behoorlijk met remmen maar kreeg geen tijd om te reageren (en het was veel te lekker om te stoppen)

wegsprinten met de fiets aan de hand en dan in het zadel springen voor wat grietjes en er aan de andere kant keihard afflikkeren.
1000 keer gedaan 999 keer gelukt
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

vlak voor een wildrooster besluiten toch een ander pad te nemen en dan in de draai met je voorwiel het wildrooster in rijden :oops:
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

In bikepark Winterberg bij de eerste run er achter komen dat de remblokken(achter) niet vast zitten en bij de eerste beste jump er uit vliegen,dus met alleen voorrem naar beneden :o .
Camelback vergeten in de auto te gooien,en achteruit er overheen rijden(telefoon en alles kapot,de waterzak nog heel)
Jump van een muurtje,wat altijd goed ging,nu met omstanders er bij,totale nosedive en beschadigt ego :D
:bier:
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

In Almere een S bocht proberen te nemen (veel te snel) op het asfalt over de busbaan met mijn nieuwe mountainking banden... aan beide kanten een bushokje vol met mensen. Het is een oh sh@@ slip en ik glij schuin net niet onder de stilstaande bus, terwijl mijn fiets tegen het bushok vliegt en nog net niet het raam breekt. Daarna stonden er heel veel mensen om me heen. Het viel allemaal wonder boven wonder wel mee met mij en mijn fiets. 😅
Schriemer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 6 juli 2014, 20:16
Mijn mountainbike: Cube attention

Gisteren rondje door t bos in de achtertuin. Rondje om een bosmeertje met wat picknickbanken vol met mensen. Scherp bochtje linksaf om een stukje singletrack op te gaan. Voorwiel begon te glijden met een boomwortel in z’n pad met als gevolg mijn eerste OTB, slag in t wiel en een deuk in m’n ego :lol:

Zul je net zien, 6 jaar op een 2ehands mtb nooit iets gebeurt. Nu een nieuwe fiets van 1,5 maand oud en gelijk over de kop : Suprised : :lol:
Plaats reactie