MTB gebruiken buiten de MTB Parcours

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

Ach ja, als je op 3 wielen de supermarkt in mag, waarom dan niet op twee!?

Afbeelding

Thanks! Voortaan dus gewoon een zak piepers halen op de mtb! :-q
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Alien schreef: vr 17 juli 2020, 18:25 Ik vind met een MTB op de weg rijden totaal ruk. Dus: nee. Horses for courses.
Zover wil ik nog niet helemaal gaan :wink: , maar het principe wel... Gooi de MTB al achterin de auto als ik meer dan 10km aanrijdroute over asfalt heb... Fiets liever een extra rondje in het bos dan dat ik ‘m over het asfalt jaag. Wordt wel anders als het gravelachtige ondergrond is.

De racefiets gebruik ik wel voor meer doeleinden, al doe ik daar ook geen boodschappen mee, maar fietst ik er wel mee naar het werk als ik geen afspraak buiten de deur heb. Overigens staat de fiets dan ook bij mijn werkplek en niet in een fietsenstalling o.i.d.
PaganiProductions

Beaux schreef: vr 17 juli 2020, 11:36 Ik vraag mij af of er forum members zijn die de MTB ook gebruiken voor niet MTB parcours.
Bv om naar familie of boodschappen te doen.
Een van mijn mtb´s gebruik ik als woon werk fiets en als fiets voor evenementen te bezoeken.
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Ik rijd weinig op officiële routes. Maar bij Apeldoorn zijn de leuke singletracks dan ook niet op de route te vinden, maar daarbuiten ;). Verder rijd ik wel eens op de mtb naar mijn werk (35 km enkel). Maar nooit naar een plek waar ik hem onbeheerd achter moet laten. Zoals de winkel.
PaganiProductions

Ik rijd zelden op mtb routes we hebben genoeg paden hier liggen.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Ik rij net zo goed op de verharde weg, als op gravel paden als in het bos. Kan die ergens beheerd staan, dan neem ik hem zo mee. Helaas komt dat niet vaak voor. Een goede MTB rijdt op verhard/asfalt ook heerlijk, en met de moderne geometrie van tegenwoordig ook aardig relaxt. Vroeger heette een MTB nog all terrain bike, daar zal het vandaan komen. :wink:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Eigenlijk zodra ik op de fiets de honden uit ga laten pak ik vaak de mtb.
Kan ik gelijk wat wheelies oefenen (wat nog steeds niet geweldig gaat.) Supermarkt niet, daar heb ik een andere fiets voor.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Standaard op de vrijdag voor woon-werk verkeer. ( circa 20 km enkel )
De rest van de week op de cyclo, maar op vrijdag ben ik om 12.00 uur klaar met werken, aansluitend dan vanuit Meerssen het weekend inluiden met een lekker tochtje door het heuvelland. :winkie:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Als het weer filerijden is op de routes rond Nijmegen, vind ik het heerlijk om er op de (retro)mtb op uit te gaan om de omgeving af te speuren naar nieuwe dingen, paadjes en horeca aan, en van, de verharde weg; geregeld rijden we dan daarna met de kids eenzelfde route om dan onderweg een terrasje of wat te doen :D

Heb on het verleden ook veel woon-/werkverkeer (~30 km) gedaan op de mtb, vaak wel op slicks.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

We kunnen hier via de tracks zo ongeveer bij de supermarkt uit komen.
Dat hebben we één keer gedaan.
En dan terug fietsen met een rugzak vol boodschappen en een plastic zak aan je stuur. :roll:
Niet echt een aanrader maar wel een leuke sportieve route voor een paar boodschapjes. :D

Voor touren over de gewone paden gebruik ik mijn gewone fiets (wel met voorvering en zadel"vering" natuurlijk).
Kan de hond mooi mee in het mandje. :lol:
Plaats reactie