Mountainbiken en wild spotten

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

TenZNL schreef: wo 19 augustus 2020, 15:18 Ik schiet graag een vogeltje of een stukje wild . Al is dat op de fiets wat lastig :wink:
:-q Mooi werk!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Bram87 schreef: do 20 augustus 2020, 15:13 ah ik dacht 'hier' als in NL :oops:

zwijnen in Appelscha...zijn die er nog? Dacht dat in Drenthe/Friesland een nulstand werd gehanteerd
Daarom, hoop ik er hier onverwacht toch 1 te spotten :D
Zwijnen had ik al gezien bij Apeldoorn.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Ik fiets het revier iedere dag door.
Zo weet je precies wat waar zit.











Of bedoelen jullie dat niet? :~

Serieus, op het plateau van Helchteren zit een groep (4 man sterk) die met kruisboog en mtb op zwijn en hert jagen.
Die gasten zijn knetter! Gewoon in full armour downhill NIKS over paden, gewoon er achteraan met discs in de wielen.
Je reinste Mad Max taferelen, maar ze vangen wat ze zien.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ga er niet speciaal voor rijden. Maar een beestje tegen komen is altijd leuk. Voorheen kwam ik altijd wel iets tegen. Ree (leeft een behoorlijke groep in het locale bossage) konijn, vos, Edelhert, buizerd, zwijn. Dit jaar ben ik nog niet heel veel tegen gekomen. Zal wel te maken te hebben met de drukte in de bossen.
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4719
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Midden op de route Ede zat een baby vosje te blazen. Ik heb even hartelijk naar hem/haar gelachen en ervan genoten. Moeder stond een tiental meter verder in het bos.

En verder kom je hier alle dieren die genoemd zijn tegen.

Mijn hoogtepunt was toch wel de wolf die ik 2 jaar geleden in de winter zag rondscharrelen rond de huidige kinderroute in Ede. Ook best een beetje spannend hoor. Ben niet bang uitgevallen maar in de beginnende schemer, alleen in een stil bos (was ook nog eens besneeuwd ..) toch wel apart tafereel.

Ben er nu altijd alert op maar nog niet nog een keer gezien. En die everzwijnen ... Obelix zou de tijd van z’n leven hebben in onze bossen :winkie:

Op de Mossel heb je een grote vlakte waar eigenlijk altijd wel wild te zien is. Zwijnen lopen daar gewoon op aanraakafstand.

En Maverick .. je conclusie is wel weer heel snel getrokken hoor. Denk toch wel dat menig mtber geniet van de natuur in al haar verschijningsvormen. Maar misschien moet ik mezelf niet als graadmeter nemen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie