LTST, bestaat dat?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

bartsince1975 schreef: ma 22 februari 2021, 17:32 Maak er dan meteen een mullit van, alleen een 27.5 achterwiel, langere vork erin: bracket omlaag, balhoofd iets slacker.
En het ziet er uit als een fout van de natuur. Nee, een mullet heb ik nog nooit mooi gevonden :bier:
Ik vind een Scott Spark wel een uitstekende fiets voor mijn experiment. En als je dan mullet wilt, kun je altijd nog een 27,5x2,8 achter doen, iets acceptabeler.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Makkelijk schreef: ma 22 februari 2021, 21:28
bartsince1975 schreef: ma 22 februari 2021, 17:32 Maak er dan meteen een mullit van, alleen een 27.5 achterwiel, langere vork erin: bracket omlaag, balhoofd iets slacker.
En het ziet er uit als een fout van de natuur. Nee, een mullet heb ik nog nooit mooi gevonden :bier:
Ik vind een Scott Spark wel een uitstekende fiets voor mijn experiment. En als je dan mullet wilt, kun je altijd nog een 27,5x2,8 achter doen, iets acceptabeler.
Niet elk experiment op gebied van functionaliteit hoeft een visueel aantrekkelijk uiterlijk te hebben natuurlijk. Maar 27,5 plus achter en 29 voor ziet er meestal nog tamelijk normaal uit. Alleen het beoogde effect zal minder zijn.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Jurriaan schreef: vr 28 augustus 2020, 10:21
mauke schreef: do 27 augustus 2020, 20:55 Ik heb ooit de neuron gehad 110 achter en 140. zeker in nl toch een heerlijk fietsje omdat je wat vaker op je zadel kunt blijven zitten. En het is echt niet elke keer einde veerweg zolang je geen downhill rijd. Ik vond het erg prettig, maar denk dat 100/110 erg prettig is achter.. 80 is wel heel weinig
Eens. Mijn Nerve had 150/110. Reed erg fijn.
Had, is de rek eruit? :o
Who needs roads when there's dirt
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Scheurtje.. :wink:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

suravida schreef: ma 22 februari 2021, 15:08 Even een kickje, mijn LTST, of MTST eigenlijk begint eruit te zien als een fiets. Max 88mm achter (de mijne krijgt zelfs maar 73mm) met een 120mm Pike aan de voorkant en een gewicht onder de 3.5kg mét demper.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik vind het wel tof dat het zo goed gaat met je Project XII :-q
De frames aan de muur zijn voor klanten? Of zijn dat je prototypes?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Thanks! Aan de muur hangen afgeschreven frames, al dan niet gesneuveld bij het testen. Houd me scherp :winkie:

Mijn LTST is trouwens bijna af, nog even wachten op een setje lagers en remmen en dan volgende week in onafgewerkte blanke staat eens gaan testrijden. Gewicht mét Sidluxe demper en alle hardware is 3.21kg, wat serieus lichter is dan ik had verwacht.... :o
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dat ziet er goed uit. Wordt nog een probleem mocht ik mijn Rocky Mountain Element gaan vervangen. Grote kans dat er dan zo'n ProjectX LTST komt :)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ziet er nu al fraai uit. Ben heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat zijn.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zonder remmen hier op straat doet ie het prima. Lekker speels maar net dat scherpe randje eraf. Dinsdag een set MT8s erop en woensdag maar eens kijken hoe hij het op Amerongen doet. Zal ik meteen wat behoorlijke foto's maken van zijn ongelakte en onafgewerkte staat.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie