"de nieuwe mountainbikers"

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Schoonzoon van een vriend is 25 jaar, niet eens een gewone stadsfiets, enkel z'n skoetah als vervoermiddel. Als klein manneke wel aan BMX gedaan, en toch wat nieuwsgierig geworden door mijn enthousiaste verhalen. Had als "uitleen/pekelfiets" nog een stokoude 26" zonder noemenswaardige voorvering staan en deze aan hem uitgeleend..na 2 weken informeerde hij eens voorzichtig of ik die ouwe Trek niet wilde verkopen 😬 En inmiddels is er een fanatieke mountainbiker opgestaan die al geld opzij aan het leggen is voor een 29-er 😃. Vorig weekend zag ik andere bikers wat vreemd naar dat gastje met z'n ouwe fietsje en bij elkaar geraapte sportkleding kijken ( wel een helm ! ) Op het rondje Wechelerveld in Deventer zat hij die andere gasten wel mooi in de nek te hijgen....Ik had met gemak z'n vader kunnen zijn dus ik heb ze laten gaan 🥴 , kon het niet bijbenen 😩 Laat die nieuwe mountainbikers hun gang maar gaan wat mij betreft !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik kan nog steeds niet enthousiast worden van wat er op een MTB is gestapt... Vandaag weer een idioot die een "Freeride" track tegen de richting in omhoog gaat rijden (eMTB) richting een drop van waar je toch nooit tegenop komt (ergo sowieso al kansloos) en als er iemand op snelheid afkomt dan is het echt boem. En dan vervolgens het pad dat gebruikt wordt om omhoog te lopen naar beneden te gaan racen... :-{ Als je er klaarblijkelijk niets te zoeken hebt, blijf dan gewoon weg of houd je gewoon aan de gangbare gebruiken en lijnen zodat het voor iedereen leuk en zo veilig mogelijk blijft.

Nu kwam er niets aan maar near-miss'en zijn niet echt zeldzaam en doorgaans is dat niet de verdienste van dat soort clowns. Dat soort problemen is echt significant toegenomen ten opzichte van de tijd dat het nog elitair voor mensen met enduro en DH fietsen van 4k minimum was...* voordat hordes die geen flauw idee lijken te hebben waar ze mee bezig zijn kwamen opdagen.

* er reden altijd genoeg jeugd rond die nog gebracht moesten worden met goedkope DJ fietsen, etc...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb een aantal off topics reacties verwijderd.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Bah, wat een hautain topic is dit.

Bedenk eerst even hoe je zelf ook ooit eens bent begonnen op de MTB....

Als je je zelf graag als een über MTB'er ziet, ga gerust je gang, maar bedenk dat er genoeg rijders zijn die waarschijnlijk ook gewoon op jou zouden kunnen neerkijken als ze dat zouden willen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat het jaloezie is :wink:
Die nieuwe bikers hebben natuurlijk nu een voorsprong op de generatie die het op boswegen heeft moeten leren.
Over vijf jaar vliegen ze ons aan alle kanten voorbij en zijn wij de nieuwe BWR generatie :lol:
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: ma 8 maart 2021, 23:00 Ik denk dat het jaloezie is :wink:
Die nieuwe bikers hebben natuurlijk nu een voorsprong op de generatie die het op boswegen heeft moeten leren.
Over vijf jaar vliegen ze ons aan alle kanten voorbij en zijn wij de nieuwe BWR generatie :lol:
Ik help 't je hopen ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie