Wie is er wel/ niet lid van de NTFU?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Knakworstkweker

Gewoon benieuwd wie er hier lid is van de NTFU en waarom of waarom juist niet.

Ik ben zelf wel lid omdat ik ook veel km's op de racefiets maak en de verzekering wel een fijne gedachte is.
Ook omdat ik veel TT's rijdt en dit makkelijk is met de registratie en wederom verzekeringsverhaal.

Ook de informatieverstrekking vind ik fijn en het magazine is ook wel aardig om te krijgen.

Wat jullie?
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik. Om min of meer dezelfde redenen.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik niet, ik fiets geen georganiseerde tochten.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Geen lid, zie voor mij zelf te weinig/geen voordelen. Fiets 98% van mijn KM-ters in DE.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik niet. Lid van geen enkele formele club (wel een soort informele). Ben je lid van een club, dan ben je vaak via de club bij de NTFU lid/verzekerd, toch?
Sponsor wel graag de UHR en MOZL wat vignetten en stickers betreft.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Nee. Waarom zou ik? Ik voel me in ieder geval heel erg niet vertegenwoordigd door ze.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik ook niet. Bij de enkele toertocht die ik wel ‘s reed was er altijd een rij bij de scan en go. Kaartje inleveren en betalen was dan zeker zo snel.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ben pas aangereden door een auto die gewoon door is gereden. Een hoop stukken maar gelukkig was ik Ntfu lid. Zo toch een behoorlijk deel vergoed gekregen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Ben ook lid via de fietsclub (en heb ook al beroep mogen doen op hun verzekering na valpartij)
Knakworstkweker

aurelius schreef: ma 28 september 2020, 18:47 Ik niet. Lid van geen enkele formele club (wel een soort informele). Ben je lid van een club, dan ben je vaak via de club bij de NTFU lid/verzekerd, toch?
Sponsor wel graag de UHR en MOZL wat vignetten en stickers betreft.
Vaak is dat wel zo ja.

Ik ben ook geen clubrijder, maar vooral vanwege het racefiets verhaal is de verzekering zeker de moeite waard.

Ik heb ook zo'n mooie stickercollectie ieder jaar, maar dat gaat me nog niet eens om het geld, ik vind het niets meer dan normaal dat onderhoud een prijs heeft.

Zonde dat de vignetten e.d. blijkbaar te ingewikkeld zijn om te centraliseren en al helemaal om dit via de NTFU te doen, veel verschillende beheerders/ eigenaars/ verenigingen die allemaal iets anders willen.
Zou de zaak wel een stuk makkelijker maken, maar ik denk dat we die dag nooit mee zullen maken.
modderfietser schreef: ma 28 september 2020, 20:03 Ik ook niet. Bij de enkele toertocht die ik wel ‘s reed was er altijd een rij bij de scan en go. Kaartje inleveren en betalen was dan zeker zo snel.
Zonder meer waar, heb ik ook het eerste jaar gedaan, maar ik zag ook de voordelen van het scannen, dan zijn meteen je gegevens bekend (en ook diegene die ingeschakeld moeten worden in geval van nood, bovendien kan je daarin ook aangeven of er bijzondere (medische) omstandigheden zijn mocht er iets gebeuren, bij de toertochten is dit voor sommige mensen een enorme geruststelling.
byorka schreef: ma 28 september 2020, 20:05 Ik ben pas aangereden door een auto die gewoon door is gereden. Een hoop stukken maar gelukkig was ik Ntfu lid. Zo toch een behoorlijk deel vergoed gekregen.
Voor veel dingen die onverhoopt kapot gaan tijdens transport van je fiets of door een val omdat de route/ pad kapot is o.i.d. kan je ook een schade indienen (en die wordt ook vaak vergoed) denk aan carbon sturen/ velgen die stuk gaan door wortels/ stoeprandjes/ bomen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Neu, hun tochten komen hier door de wijk en dat is geen reden om blij van ze te worden.
Maar zo ben ik ook geen lid van de hardloopklup en motorklups terwijl ik wel hardloop en motorrij. Ik ben bang dat ik iets te veel rekening hou met mijn omgeving om me prettig te voelen bij dat soort klups.
Lekker fietsen!
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ben wel lid. Ooit geworden vanwege de schadeverzekering voor de (carbon)racefiets. Blaadje is op zich wel aardig, maar staat bol van de reclame en is feitelijk voor mij geen reden om lid te blijven.

Zat er laatst nog aan te denken of ik het zou gaan opzeggen. Zit minder op de racer en die is inmiddels ook al weer een jaar of vier. De MTB is wat nieuwer, maar bemerkte bij mezelf ook een drempel om een recentelijke lakschade te declareren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben o.a. lid omdat
belangbehartigen namens meerdere eerder iets op kan leveren.
Schadeverzekering, die heb ik al meerdere keren gebruikt > goede ervaring mee.
Ik ben NTFU mtb instructeur (ook KNWU trainer).
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik ben min of meer toevallig lid.

Omdat ik een jaar of 7 geleden gevraagd werd of ik MTB instructeur bij de plaatselijke wielervereniging te worden, moest ik lid zijn van de vereniging. Dan ben je idd ook automatisch NFTU lid.

Daar nog wel een instructeursopleiding gevolgd. Dat was goed georganiseerd. Soms ga ik naar de terugkomdag (meestal Papendal).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Koban schreef: ma 28 september 2020, 18:46Geen lid, zie voor mij zelf te weinig/geen voordelen. Fiets 98% van mijn KM-ters in DE.
Ik ook. Daarom ben ik ook lid van de ADFC.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie