Tips voor inrichting schuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vroegah met die 26" XC fietsjes voelden schuurtjes altijd veel groter aan.... :winkie:
Niet alleen vanwege de grotere wielen, maar ook door de fors toegenomen stuurbreedtes tov het pre-29" tijdperk. Blijft in die standaard schuurtjes van 2x4 oid altijd puzzelen, zeker als er ook nog een mama-fiets elke dag in en uit moet. En pffff, wat zijn die dingen lomp zwaar en groot.

Ik ga binnenkort eens inmeten of ik op zo'n manier niet efficient fietsen kan ophangen.
Afbeelding
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Mooi systeem, zie niet goed hoe dit functioneert bij de pedalen.
Deze is ook top,
kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 11:40Ik zag toevallig laatst zoiets voorbijkomen, als je je fiets rechtop wilt stallen maar niet in de muur wilt/kunt boren misschien best handig?
Afbeelding
Slechts 25 euro, valt me mee: https://www.cnc-bike.de/hinterbaustaend ... 17461.html
Allebei helaas niet geschikt voor mijn garage, geen wandruimte beschikbaar :cry:
Qua Patet Orbis
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 11:40 Afbeelding
Dat is eigenlijk iets wat ik zoek! ( ik heb t dan nu over de standaard :wink: ) Heb je een adresje waar te koop zijn?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze had ik toen van Rose, maar volgens mij is het nieuwe type iets veranderd.
Google op Rose Rastplatz:
https://www.google.nl/search?q=Rose+ras ... 2&biw=1773

Maar hier hebben ze ook wat van dat soort standaards, let wel op de maximale bandbreedte:
https://www.cnc-bike.de/easystand-silber-p-18423.html
https://www.cnc-bike.de/hinterbaustaend ... p-833.html
Downtherabbithole schreef: vr 30 oktober 2020, 12:06 ....
Allebei helaas niet geschikt voor mijn garage, geen wandruimte beschikbaar :cry:
Die standaard kan overal staan, ook midden in de ruimte. Da's juist het mooie ervan, geen muur nodig :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 13:27Die standaard kan overal staan, ook midden in de ruimte. Da's juist het mooie ervan, geen muur nodig :-D
Check! Is me niet opgevallen.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 11:40
Ik heb zelf een paar van dat soort standaards zonder die "verticaal-optie", die bevallen me uitstekend. Makkelijk verplaatsbaar, fietsen staan echt stevig en alle gangbare bandenmaten (behalve echte fatbikes, maar 2.8 is geen probleem) passen erin. Als je weinig ruimte hebt zet je de fietsen "om en om" met het stuur, dan ontkom je natuurlijk niet aan even wat verplaatsen voor je weg kunt.
Kan ook makkelijk mee naar buiten :)
Afbeelding
Even off topic, maar je probeert op allerlei subtiele manieren mij te overtuigen om toch die Pace van je te kopen... door hem overal te plaatsen ..
:evil: :bier:

Een paar pagina's terug had iemand de serie van GMBN gedeeld waarin Blake zijn "mancave" maakt, en dat vond ik een hele leuke serie om te kijken, ook vanwege de gekkigheid die hij doet. Maar het heeft mij wel op ideeën gebracht voor de aanpassing van mijn 2,85 x 3,00 meter schuurtje en ik kan niet de hoogte in.
Nu alleen nog een partij hout, zaagmachine en een stel klushanden zien te vinden..
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Meegs schreef: vr 30 oktober 2020, 14:56 Een paar pagina's terug had iemand de serie van GMBN gedeeld waarin Blake zijn "mancave" maakt, en dat vond ik een hele leuke serie om te kijken, ook vanwege de gekkigheid die hij doet.
Dat is inderdaad een leuke en goede inspiratie, twijfel steeds tussen kasten kopen of zelfbouwen.
Ben best handig, maar zelf lades maken en soepel laten lopen lijkt mij nog best lastig.
Meegs schreef: vr 30 oktober 2020, 14:56 Maar het heeft mij wel op ideeën gebracht voor de aanpassing van mijn 2,85 x 3,00 meter schuurtje en ik kan niet de hoogte in.
:winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jamis Diablo schreef: vr 30 oktober 2020, 15:06Dat is inderdaad een leuke en goede inspiratie, twijfel steeds tussen kasten kopen of zelfbouwen.
Ben best handig, maar zelf lades maken en soepel laten lopen lijkt mij nog best lastig.
Laden maken kost vrij veel tijd maar het kan wel.
Eerst goeie ladegeleiders aanschaffen en pas dan de exacte maat van je laadjes bepalen omdat die, nadat ze in elkaar zitten, wat lastig groter of kleiner te maken zijn :winkie:
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik ervaringsdeskundige ben :winkie: .
Als je laden van massief hout maakt, opletten dat je een type laderail kiest die met uitzet-krimp van het hout kan omgaan.
Anders moet je je laadje, bij hoge luchtvochtigheid met een koevoet openen. Komt altijd wel goed maar is gewoon niet handig.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Meegs schreef: vr 30 oktober 2020, 14:56 ....
Even off topic, maar je probeert op allerlei subtiele manieren mij te overtuigen om toch die Pace van je te kopen... door hem overal te plaatsen ..
:evil: :bier:
En, werkt het?
Het is een kleine fiets, past goed in een kleine schuur ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jamis Diablo schreef: vr 30 oktober 2020, 15:06
Meegs schreef: vr 30 oktober 2020, 14:56 Een paar pagina's terug had iemand de serie van GMBN gedeeld waarin Blake zijn "mancave" maakt, en dat vond ik een hele leuke serie om te kijken, ook vanwege de gekkigheid die hij doet.
Dat is inderdaad een leuke en goede inspiratie, twijfel steeds tussen kasten kopen of zelfbouwen.
Ben best handig, maar zelf lades maken en soepel laten lopen lijkt mij nog best lastig.
Meegs schreef: vr 30 oktober 2020, 14:56 Maar het heeft mij wel op ideeën gebracht voor de aanpassing van mijn 2,85 x 3,00 meter schuurtje en ik kan niet de hoogte in.
:winkie:
:winkie:
Haha, nu ik het zo terug lees... bedoelde ik dus dat ik bijvoorbeeld geen vliering in de schuur kan maken. Ding is pakweg 2,80 hoog of zo.
Maar goed, iets in de hoogte doen is met mijn lengte inderdaad ook geen slim idee :lol:
Daarentegen kan ik wel heel goed uit de hoogte doen :winkie: :bier:
kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 15:43 En, werkt het?
Het is een kleine fiets, past goed in een kleine schuur ;-)
Wellicht als ik de schuur onder handen heb genomen dat de Pace erin past.
Ik zal bij het ontwerp (zoals Jefro98 aangeeft) rekening houden met N+1 fietsen :-q
Knakworstkweker

Rilson schreef: vr 30 oktober 2020, 12:37
kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 11:40 Afbeelding
Dat is eigenlijk iets wat ik zoek! ( ik heb t dan nu over de standaard :wink: ) Heb je een adresje waar te koop zijn?
Ik heb deze voor de mtb

Afbeelding

Specialized Killian Bike Stand

(Verkrijgbaar via specialized dealers €40,-)

Ik heb deze voor mijn racefiets, past ook een mtb in

Afbeelding

Trivio Display Bike Stand

(Verkrijgbaar bij o.a. Mantel €20,-)
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Jan Willem schreef: vr 30 oktober 2020, 15:14
Jamis Diablo schreef: vr 30 oktober 2020, 15:06Dat is inderdaad een leuke en goede inspiratie, twijfel steeds tussen kasten kopen of zelfbouwen.
Ben best handig, maar zelf lades maken en soepel laten lopen lijkt mij nog best lastig.
Laden maken kost vrij veel tijd maar het kan wel.
Eerst goeie ladegeleiders aanschaffen en pas dan de exacte maat van je laadjes bepalen omdat die, nadat ze in elkaar zitten, wat lastig groter of kleiner te maken zijn :winkie:
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik ervaringsdeskundige ben :winkie: .
Als je laden van massief hout maakt, opletten dat je een type laderail kiest die met uitzet-krimp van het hout kan omgaan.
Anders moet je je laadje, bij hoge luchtvochtigheid met een koevoet openen. Komt altijd wel goed maar is gewoon niet handig.
Ik heb een stel Bisley archiefkasten op MP gekocht met 4 laden elk. Zijn stalen kasten voor hangmappen, maar ja, digitalisering...... dus er staan er zat. Al mijn niet-fiets gereedschap en MTB onderdelen zitten erin. MTB gereedschap op een houten achterwand boven de werkbank.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Dit is mijn indeling. Ik vind het vooral ideaal als je al het handgereedschap wat je vaak gebruikt zo voor het grijpen hebt. En mijn voorkeur heeft het als de vloer eigenlijk vrij blijft. Onze stadsfietsen hoeven er niet in te staan en heb de brommers dit jaar de deur uit gedaan, dus ruimte zat voor wat sleutelwerk, waar ik overigens bijna altijd de haken aan het plafond voor gebruik. De bikestand is soms handiger voor schoonmaken of voor een vorkservice.

En zoals bij waarschijnlijk iedere schuur blijft het een work-in-progress en veranderd de indeling nog wel eens iets :winkie:

Afbeelding
https://ibb.co/hcSw1qj
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zijn die metalen dingen links van die standaard in-elkaar-schuif-balkjes met een paar platen er tussen maar dan op een verhoging?
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Bram87 schreef: vr 6 november 2020, 15:15 zijn die metalen dingen links van die standaard in-elkaar-schuif-balkjes met een paar platen er tussen maar dan op een verhoging?
Klopt, van Ikea. Ik had die eerst onder de autowielen staan (de muur waar ik met de rug tegenaan stond) en daar lagen allerlei brommeronderdelen en dergelijke in. Brommers weg, dus stellingen waren vrij leeg.
Links boven de houten stelling had ik allemaal kleine magazijnmakjes aan de muur hangen met schroeven, pluggen, kleine onderdelen etc. Die bakjes zijn allemaal weg gegaan en er zijn assortimentskoffers van Stanley voor in de plaats gekomen. De metalen stellingen heb ik vervolgens bovenop de bestaande houten stelling gezet(met wat slijpwerk hier en daar). Nu maak ik ideaal gebruik van de hoogte en heb ik een ruimer vrij vloeroppervlak.
Plaats reactie