Tips voor inrichting schuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jefro98 schreef: do 12 november 2020, 09:55
sama schreef: do 12 november 2020, 09:43

Het oude hout stookte prima!
:lol: :lol: :lol:
Bij mij is het ook de vuur ton en de houtkachel van de buren in gegaan.

Afbeelding
Schitterend dit :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Gooide jij de purbussen er ook altijd op Jelfro?
Sneeuwmonster
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Gewetensvraag: bandenvoorraad opvouwen en in een bak of ophangen aan een balk? Heb nu 8 stuks en twijfel wat het handigst is :winkie:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb ze altijd hangen, hoe meer je aan een balk kwijt kan, hoe meer je ruimte over houdt in kasten.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik zie gelukkig veel Persjes op de grond liggen. In mijn crib ligt er uiteraard ook eentje.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wellicht dat iemand me kan helpen. Ik zit nog steeds te "plannen" om mijn schuurtje van 2,85m (breedte) x 3,00m(lengte) (en 2,80m hoog) anders in te delen.
De fietsen hangen u op de achterwand op verschillende hoogtes. Ik zou ze graag aan een zijmuur willen hangen op dezelfde hoogte. Ik had al eens gekeken voor de steadyrack hangers. Deze zijn wendbaar, zodat je een fiets kan wegklappen om een andere makkelijker eruit te halen.
Alleen als de fietsen recht hangen, dan neemt dat wat loopruimte weg uit de schuur. En ik weet niet precies of het de bedoeling van de steadyrack is om altijd in de weggeklapte positie te staan.
Weet iemand ook of er ophangsystemen zijn die een fiets standaard op een hoek van 45 graden ophangen?
( het zou mooi zijn als er kant-en-klare oplossingen zijn, ik ben niet super handig of bouwtechnisch aangelegd)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

280 is vrij hoog en jij bent niet groot dus misschien ....fietsen ophijsen?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Het gaat in totaal om 5 fietsen. Dat was ik nog vergeten bij te zetten.
En ik denk dat ik de hoogte van 2,80 verkeerd heb ingeschat, zal eerder de standaard woonhuishoogte zijn, van ongeveer 2,40. (of lager, maar beslist niet hoger)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Waarom zou je ze op dezelfde hoogte willen? Dat kost meer ruimte.
Die steadyracks zijn redelijk bombproof, lijkt mij geen probleem als die continu schuin hangen.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Meegs schreef: vr 26 februari 2021, 12:39 Weet iemand ook of er ophangsystemen zijn die een fiets standaard op een hoek van 45 graden ophangen?
( het zou mooi zijn als er kant-en-klare oplossingen zijn, ik ben niet super handig of bouwtechnisch aangelegd)
Ik gebruik zelf deze https://www.gamma.nl/assortiment/durali ... /p/B373509 om de mtb's en racefietsen op te hangen. Voor de MTB banden a 2.35 heb ik de haak zelf iets groter moeten buigen, is makkelijk te doen (door iemand, vlakke kant inklemmen in een bankschroefje, buisje oid op de bocht en een beetje buigen maar).
Deze hangen uiteraard recht, maar dat kan je natuurlijk makkelijk oplossen door eerst een 45 graden balkje aan de muur te schroeven. Iets in de trend van https://www.gamma.nl/assortiment/mastie ... /p/B732735 en daar de haak aan te bevestigen. Als je de balk over de hele lengte doet, blijft je achterband er ook direct mooi achter haken.

De haken werken voor mij dikke prima, heb nog geen beschadiging aan de velgen kunnen merken en ze hangen stevig. En mocht het rubber langzaamaan wegslijten, dan koop je voor weinig een nieuwe haak :winkie:

Die steadyrack ziet er overigens wel fancy uit, maar denk dat mijn oplossing qua stevigheid zeker niet onder doet :-q Uiteraard is die dan wel weer draaibaar...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Afbeelding

Afbeelding

Op dezelfde hoogte is wel zo mooi... (licht obsessief trekje van me).
Maar inderdaad schuin hangen van steadyrack lijkt geen probleem te zijn.

Wow, onze eigen echtste Pat. heeft er al 4 jaar geleden over geschreven: https://www.mountainbike.nl/nieuws/2017 ... steadyrack

@sheiky: dat neigt voor mij al iets meer naar een doe-het-zelf-manier waarin ik gewoon niet handig ben. Wel bedankt voor de tip :-q kwa aanschaf is het wellicht goedkoper omdat ik dan misschien mijn huidige haken kan hergebruiken.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Ik snap dat het wel inderdaad iets meer DIY is, maar heel extreem is het gelukkig ook niet. Moet eerlijk zeggen dat ik de steadyracks mooi vind om te zien, maar kan voor mezelf de prijs nog niet echt verantwoorden. Ik zie eigenlijk alleen het draaien als pluspunt en de iets strakkere uitstraling. Ik ga binnenkort ook verhuizen en zal dus ook weer een schuurtje in moeten delen. Ik moet wat downscalen qua maat, dus ook ik zal weer even over de indeling moeten brainstormen. Verwacht ongeveer 3x3,5 te krijgen ipv mijn huidige 5,5x3,5 :~ dus ik ga ook eens goed kijken naar opties voor schuurindelingen.

Toch even uit interesse voor de steadyrack. Als je 2.35 als voorband hebt, welke versie moet je dan pakken? En tot hoe breed gaat die?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@sheiky:

Je zou dan kunnen gaan voor deze: https://www.steadyrack.com/product/mountain-bike-rack/
Volgens de site geschikt voor 2.1 tot 2.8 breedte volgens de website.
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

Ik gebruik die steadyracks ook in mijn fietsgarage en heb de fietsen daar om en om hangen, dus aan het voor of achterwiel.
Voordeel vind ik dat je de racks wat dichter op elkaar kan plaatsen waardoor je meer ruimte krijgt en je loopt ook niet te klooien met de sturen.
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Meegs schreef: vr 26 februari 2021, 16:42 @sheiky:

Je zou dan kunnen gaan voor deze: https://www.steadyrack.com/product/mountain-bike-rack/
Volgens de site geschikt voor 2.1 tot 2.8 breedte volgens de website.
:-q thanks, ik ga binnenkort brainstormen over de schuurinrichting :D
Plaats reactie