Tips voor inrichting schuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Downtherabbithole schreef: do 29 oktober 2020, 09:26 vetvijver
:lol:

je vergeet de koffiezetter btw :wink:

Jan Willem schreef: do 29 oktober 2020, 11:49 De vloer is daar nu ook veel te ruw voor.
Egaliseren is ook een kostbare oplossing.
Ik heb plannen om de vloer een keer grondig aan te pakken, die is plaatselijk 5cm en ergens anders weer 12cm dik.
Die moet er een keer uit; mooi vlak uitgraven, isolatie en nieuw vezelbeton erin, dat netjes glad vlinderen.
Ik kan dat soort klussen zelf wel doen maar afvoer sloopafval, nieuwe beton met vezels en goeie isolatie kost aan materiaal alleen al € 2500,- à € 3000,- ex.
En....
De schuur moet een tijdje leeg, dat is de grootste uitdaging :D
Festivalplanken :-q

Die houten ondervloeren die in tenten liggen worden soms als ze beschadigd zijn in partij aangeboden.

Zo hebben we vorig jaar bij een vriend van me de complete kippenstal voorzien van een 'warmere' vloer.
vloerdelen zover als nodig weer compleet gemaakt of ingekort/ aangepast en dan met een spijkerpistool door de stal sjouwen :bier:
Victor1977 schreef: do 29 oktober 2020, 19:01 pfff ik ben wel jaloers op het formaat garages/schuren/werkruimtes die je hier voorbij ziet komen.
Ook op de bijbehorende hypotheek?
Knakworstkweker

Dingen die je over je schuur kan zeggen, maar niet over je vrouw als ze erbij is


Patrick_V schreef: do 29 oktober 2020, 19:17 Het is niet hoe groot ie is ...maar wat je er in doet :winkie:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Victor1977 schreef: do 29 oktober 2020, 19:01 pfff ik ben wel jaloers op het formaat garages/schuren/werkruimtes die je hier voorbij ziet komen.
Ik ben best wel jaloers op het kaliber fietsen die je hier voorbij ziet komen :-q

Die festivalplanken is wel een goed idee maar met hout zit je wel met naden, als daar wat tussen valt krijg je dat er never nooit meer uit.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Knakworstkweker

Er zal vast wel ergens een paar laatste meters van de rol vloerbedekking te krijgen zijn voor weinig.

als je die er over legt waar het nodig is heb je dat probleem ook opgelost :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

En ik maar denken dat ik nuttige tips zou vinden voor de gemiddelde Nederlandse schuur hier :o
Straks een schuurtje van 6 vierkante meter inrichten. Wel een kleine vliering, maar wordt wat economischer met de ruimte omgaan dan de meesten hier gok ik zo.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MacReal schreef: do 29 oktober 2020, 22:23Straks een schuurtje van 6 vierkante meter inrichten. Wel een kleine vliering, maar wordt wat economischer met de ruimte omgaan dan de meesten hier gok ik zo.
Dat klinkt meer als mijn "fietsenhok", waar ik er toch 6 kwijtraak (niet direct rijdbaar) en nog plaats heb voor het reguliere onderhoud...
Maar het is wat Jeffrey zegt: planning! Planning is echt de sleutel...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Knakworstkweker schreef: do 29 oktober 2020, 19:50 Dingen die je over je schuur kan zeggen, maar niet over je vrouw als ze erbij is


Patrick_V schreef: do 29 oktober 2020, 19:17 Het is niet hoe groot ie is ...maar wat je er in doet :winkie:
:lol:
Knakworstkweker

MacReal schreef: do 29 oktober 2020, 22:23 En ik maar denken dat ik nuttige tips zou vinden voor de gemiddelde Nederlandse schuur hier :o
Straks een schuurtje van 6 vierkante meter inrichten. Wel een kleine vliering, maar wordt wat economischer met de ruimte omgaan dan de meesten hier gok ik zo.
Ter vergelijking:

Ik rij een Vito voor mijn werk

Daar ligt net zoveel, alsdan wel niet, meer gereedschap in als in mijn schuur.

en er passen nog 2 à 3 fietsen mocht het nodig zijn

Kwestie van indelen.

Ik heb een schuur van 2,5 x 4 waar ik ruimte heb om te werken aan de werkbank en in het midden van de schuur.
er staat binnen:
-koelkast
-diepvries
-ladder
-compressor
-industriekast (fietskast voor alle fiets gerelateerde zaken)
-Mountainbike (in standaard)
-racefiets (in standaard)
- bmx
- 2 lage gereedschapskasten
- werkbank
- bovenkast
- lage stelling
- afvalbak

kwestie van indelen en goed omgaan met je ruimte :wink:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Als je schuur/garage tegen je huis staat met binnendeur naar je huis:
Zorg voor afzuiging.
Die staat bij mij aan zodra ik met oplosmiddelen/spuitbussen aan de slag ga, ga slijpen of lassen en blijft dan nog minimaal een uurtje aan staan.
Woonhuis heeft mechanische ventilatie en die zuigt die dampen nogal rap aan als ik er niet voor zorg dat er ietwat 'onderdruk' in m'n garage is.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

cheeta schreef: do 29 oktober 2020, 22:44
MacReal schreef: do 29 oktober 2020, 22:23Straks een schuurtje van 6 vierkante meter inrichten. Wel een kleine vliering, maar wordt wat economischer met de ruimte omgaan dan de meesten hier gok ik zo.
Dat klinkt meer als mijn "fietsenhok", waar ik er toch 6 kwijtraak (niet direct rijdbaar) en nog plaats heb voor het reguliere onderhoud...
Maar het is wat Jeffrey zegt: planning! Planning is echt de sleutel...
Van zulke hokjes dacht ik foto's en tips tegen te gaan komen :winkie:
Want ik heb straks een blank canvas. Kan ik maar beter goed gebruiken!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: do 29 oktober 2020, 23:06
MacReal schreef: do 29 oktober 2020, 22:23 En ik maar denken dat ik nuttige tips zou vinden voor de gemiddelde Nederlandse schuur hier :o
Straks een schuurtje van 6 vierkante meter inrichten. Wel een kleine vliering, maar wordt wat economischer met de ruimte omgaan dan de meesten hier gok ik zo.
Ter vergelijking:

Ik rij een Vito voor mijn werk

Daar ligt net zoveel, alsdan wel niet, meer gereedschap in als in mijn schuur.

en er passen nog 2 à 3 fietsen mocht het nodig zijn

Kwestie van indelen.

Ik heb een schuur van 2,5 x 4 waar ik ruimte heb om te werken aan de werkbank en in het midden van de schuur.
er staat binnen:
-koelkast
-diepvries
-ladder
-compressor
-industriekast (fietskast voor alle fiets gerelateerde zaken)
-Mountainbike (in standaard)
-racefiets (in standaard)
- bmx
- 2 lage gereedschapskasten
- werkbank
- bovenkast
- lage stelling
- afvalbak

kwestie van indelen en goed omgaan met je ruimte :wink:
Da's al bijna twee keer zo groot als mijn schuurtje :lol:
Zal vooral een uitdaging worden om ruimte te maken voor de fietsen van de rest van t gezin :winkie: :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Jan Willem schreef: do 29 oktober 2020, 11:27
Tarwetijger schreef: do 29 oktober 2020, 10:51 Whoah 90 vierkante meter :o
Die fietsen zijn toch niet allemaal van jezelf... of wel?
Helaas niet :D
Zitten ouwe bakken van mijzelf tussen maar ook van mijn zoon en een fietsmaat.
Die Bulls in de takels is weer van een vriend van mijn zoon, zo gaat dat.
Ik dacht dat ik de enige was met een X-trail met koppeling voor een kar, surfen in mijn geval
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Goed gezien :o
Fiets van mijn zoon die Mechelse herders traint, had toen nog geen rijbewijs dus hondenkar achter de MTB :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat een hondenbaan...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MacReal schreef: vr 30 oktober 2020, 08:00
cheeta schreef: do 29 oktober 2020, 22:44
Dat klinkt meer als mijn "fietsenhok", waar ik er toch 6 kwijtraak (niet direct rijdbaar) en nog plaats heb voor het reguliere onderhoud...
Maar het is wat Jeffrey zegt: planning! Planning is echt de sleutel...
Van zulke hokjes dacht ik foto's en tips tegen te gaan komen :winkie:
Want ik heb straks een blank canvas. Kan ik maar beter goed gebruiken!
Voor zover mogelijk de hoogte in zou ik denken...? Hoe meer er boven elkaar opgeborgen kan worden, hoe meer vloeroppervlak je over houdt.

Maar oppervlak is één ding, hoe de ruimte ingedeeld is speelt ook een rol. Voor een deur (die in gebruik is) kun je geen werkbank neerzetten bijvoorbeeld :) Sommige ruimtes zijn gewoon onhandiger dan andere.

Ik zag toevallig laatst zoiets voorbijkomen, als je je fiets rechtop wilt stallen maar niet in de muur wilt/kunt boren misschien best handig?
Afbeelding
Slechts 25 euro, valt me mee: https://www.cnc-bike.de/hinterbaustaend ... 17461.html

Ik heb zelf een paar van dat soort standaards zonder die "verticaal-optie", die bevallen me uitstekend. Makkelijk verplaatsbaar, fietsen staan echt stevig en alle gangbare bandenmaten (behalve echte fatbikes, maar 2.8 is geen probleem) passen erin. Als je weinig ruimte hebt zet je de fietsen "om en om" met het stuur, dan ontkom je natuurlijk niet aan even wat verplaatsen voor je weg kunt.
Kan ook makkelijk mee naar buiten :)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie