Tips voor inrichting schuur

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Hier ook de zelfde deur (´67)
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Toe nou effe zeg, gaan we nu allemaal bouwjaren noemen? :P Ca. '93 hier en net zo'n deur hoor. Dat is toch gewoon een standaard dingetje? :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Inderdaad, SYS (Show Your Sheddoor) is een ander topic. :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: zo 8 november 2020, 23:38 Langs de witte gieter staat een zoutkristal (was ooit een lamp) maar die staat er om het vocht uit de lucht te onttreken, handig voor de schoenen en handschoenen.
De ruimte is ongeïsoleerd en zodoende is alles nooit vochtig en er is geen zweetlucht
Fietskleding, schoenen, helmen, rugzakken etc. heb ik in huis liggen. Een simpele kledingkast op de "logeerkamer" daarvoor in gebruik.

Die staande standaard van CNC had ik zelf al gelinkt in dit topic, toch eens even bekijken of twee van die dingen nog nut hebben hier... je schuift twee van die staande standaards vrij gemakkelijk deels onder de twee al hangende fietsen en het neemt minder vloeroppervlak in als wanneer ze met twee wielen op de grond staan...

@Paulus, ik sleutelde (noodgedwongen) ook altijd buiten bij ons vorige huis, en nu nog steeds vaak als het mooi weer is.
Het meeste fietsspecifieke gereedschap heb ik in een trolley(tje) en kan zo naar buiten. Maar als ik buiten sleutel is het pal naast de schuurdeur dus ik kan alles vrij snel pakken.
(Vroeger moest ik daarvoor de zolder op, tering wat heb ik vaak meegemaakt dat ik wéér het hele huis door en twee trappen op moest omdat ik een dingetje nodig had wat nog boven lag :evil: :D )

Ik heb deze, die is vrij klein dus erg lange sleutels e.d. passen er niet in:
Afbeelding
Was een aanbieding die ik interessant genoeg vond om te proberen een tijdje geleden. Maar afhankelijk van jouw ruimte en budget zijn er natuurlijk genoeg (semi)professionele gereedschapstrolleys te vinden.

De ultieme buitenwerkplek bestaat ook, rolbare werkbank met opbergruimte ;-)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kermit schreef: ma 9 november 2020, 11:43De ultieme buitenwerkplek bestaat ook, rolbare werkbank met opbergruimte ;-)
Bouw die dang gewoon gelijk in een aanhanger met luifel zodat je die niet alleen in je tuin kunt gebruiken maar ook kan aankoppelen om ervan te kunnen genieten op lokatie...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Aangezien ik ook deze deur heb, hier mij schuur bijdrage

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het "Welkom Thuis"pakket voor de Izzo:
  • Reisel Design mudguard en topcap, beide in het Japanse thema van de Izzo
  • MucOff sealent en ventielen
  • Nukeproof zadelklem
  • AbsoluteBlack oval chainring
  • en een geplastificeerd overzicht uit de handleiding met alle momenten
Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Brul78 schreef: ma 9 november 2020, 11:57 Afbeelding
Dat vind ik gemeen, die kinderfiets zo hoog ophangen dat je kind er niet bij kan! :evil: :D

(En zo'n deur, ik moet iets bekennen... )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

kermit schreef: ma 9 november 2020, 12:22
Brul78 schreef: ma 9 november 2020, 11:57 Afbeelding
Dat vind ik gemeen, die kinderfiets zo hoog ophangen dat je kind er niet bij kan! :evil: :D
:lol: :lol: :lol:

@kermit heb de staande standaard aangeschaft op basis van jouw link (en dacht dat die gequote had) maar bedankt voor de tip :-q. Werkt zeker zo goed als haken alleen veel flexibeler. Aanrader!
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Brul78 schreef: ma 9 november 2020, 11:57 Aangezien ik ook deze deur heb, hier mij schuur bijdrage
Afbeelding
Ah, oplaadbaar waspoeder, superhandig!

Maar inderdaad: hier staan de kinderfietsjes+stepjes+loopfiets+tractor/karretjes ook allemaal op de grond want als papa 1x iets weghangt is juist DAT het item wat direct nodig is.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik was het zat om elke keer die fietsjes te verplaatsen als ik de BBQ of iets anders nodig had. Af en toe kon ik m'n kont niet keren. Ze staan ALTIJD in de weg, nu niet meer :)

Dat oplaadbaar wasmiddel is nog een prototype, is al een paar keer misgegaan. :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Vond hier nog een foto in een heel ouwe doos.
Ter bemoediging voor wie denkt dat er echt geen hoop meer is dat het ooit nog goed komt;
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Jan Willem schreef: di 10 november 2020, 16:41 Vond hier nog een foto in een heel ouwe doos.
Ter bemoediging voor wie denkt dat er echt geen hoop meer is dat het ooit nog goed komt;
Ha, dat komt me bekent voor, lekker die gaten in het dak.
Bij mij was het iig wel waterdicht maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
Zo'n type schuur waar je kratje bier in de winter bevriest.
Dit was m'n 4 x 3mtr werkplaats totdat ik 2 zomers geleden de nieuwe garage ging bouwen.
Afbeelding
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Twee jaar geleden een ruime overkapping in mijn tuin gemaakt met daaronder twee afsluitbare ruimtes. Voor mij de kans om één van deze ruimtes te confisqueren voor opslag van mijn mtb's en onderdelen/gereedschap en compressor. Ik mocht de kleinste van de twee pakken en dat is voor mij meer dan genoeg. Ik kan mijn mtb spullen erin kwijt en mijn fietsen ook, en daar was het mij om te doen :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jan Willem schreef: di 10 november 2020, 16:41 Vond hier nog een foto in een heel ouwe doos.
Ter bemoediging voor wie denkt dat er echt geen hoop meer is dat het ooit nog goed komt;
Afbeelding
Het oude hout stookte prima!
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

sama schreef: do 12 november 2020, 09:43

Het oude hout stookte prima!
:lol: :lol: :lol:
Bij mij is het ook de vuur ton en de houtkachel van de buren in gegaan.

Afbeelding
Plaats reactie