Duurzame Europese productie mtb kleding

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

https://www.local-outerwear.eu/about-local/story/

Von Anfang an war es uns wichtig Produkte herzustellen, die funktional sind, qualitativ hochwertig und zudem unseren Vorstellungen einer nachhaltigen und ethisch korrekten Produktion entsprechen. Das ist der Grund, weshalb wir ausschließlich bei bekannten Produzenten innerhalb der EU produzieren lassen. Genauer gesagt liegen unsere Produktionsstädten in Deutschland, Portugal und Italien. Somit können wir sicherstellen, dass unseren Vorstellungen entsprochen wird.

Um eine faire, nachhaltige und Ressourcen schonende Herstellung unserer Produkte zu gewährleisten, beziehen wir auch unsere Stoffe ausschließlich von Herstellern aus der EU. Zudem gehen wir, wo es uns möglich ist, noch ein paar Schritte weiter. Nahezu all unsere Bikejerseys (außer dem Style „Retro“) sind aus einem, zu 100% aus PET Flaschen recyceltem, Stoff hergestellt. Ebenfalls unsere Entscheidung für Sympatex als Membranhersteller rührt daher, dass es die einzigen recycelbaren Membranen sind, folglich vollständig PCTFE-frei. Eco Fashion ist bei uns also seit dem Ersten Tag Bestandteil der Kollektion.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

https://www.assos.com/h-rallycargoshort ... &color=212

Assos laat in diverse Europese landen verschillende kleding maken, even navragen voor deze specifieke shorts?
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

https://m.pinkbike.com/news/monserat-an ... ersey.html

Voor nu alleen nog jersey, wellicht binnenkort meer producten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vaude hier al langs geweest?
Il Stino
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 18:45

Interressant topic.

Odlo schijnt voor het merendeel in Europa te worden geproduceerd.
Isadore ook, maar of die (al) mtb-kleding verkopen?
Futurum laat ook kleding in Portugal maken.
Verder zijn merken als Presca, Matchy, De Marchi en Icebreaker hier mee bezig. Maar dat zijn weer vooral racespullen.
In de kleding van Iris zag ik ook Europese labels.

Naast productie in de buurt spelen ook andere ESG-gerelateerde zaken bij dit soort producenten mee.
Eigenlijk verbaas ik me erover dat dat voor de mtb-wereld niet veel meer de norm is. Als er één sport is die baat heeft bij het in stand houden van onze natuur is het deze wel. Veel producenten lijken het in hun uitlatingen voldoende te vinden dat op de fiets stappen al een duurzame bezigheid is...
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Gisteren een nieuwe fietsbroek van Futurum (Joris II) ontvangen:
-Geen plastic verpakkingsmateriaal (het kartonnen doosje is wel vrij groot vond ik).
-65-75% procent van de stof bestaat uit gerecycled materiaal
-Geproduceerd in Europa
Nu maar hopen dat ie ook lekker zit tijdens het fietsen :D
(ik weet het, dit is geen baggy short, maar de TS zal ondertussen wel voorzien zijn. En hij kan ook onder een baggy zonder zeem natuurlijk)
Be Nice, Say Hi!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Laat zeker even weten hoe die bevalt! :-D
Eerlijk gezegd heb ik tot nog toe nog niets nieuws aangeschaft. Blijkt vrij ingewikkeld te zijn. Momenteel weinig tijd. Als ik na juni meer vrije tijd heb ga ik er weer eens lekker rustig voor zitten :-q
Juh!
Plaats reactie