Help, de routes worden technischer!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Lars TB schreef: di 24 november 2020, 21:05
rokl schreef: di 24 november 2020, 20:25 Nu zou je kunnen stellen dat ik het wel eens moet proberen. Heb hier ook af en toe over nagedacht. Maar uit lijfsbehoud ga ik dit zeker nooit doen, want geen TTF is het me waard om geblesseerd te raken. In 2014 had ik op het parcours in Bergschenhoek een harde valpartij met meerdere gebroken rippen, een kapot AC gewricht en een gebroken sleutelbeen. Toen tegen me gezegd dat wanneer zo iets weer gebeurd het einde mountainbiken is.
Of dus precies andersom: beheers je al die 'onnodige' trucjes, dan voorkom je misschien een valpartij!
Ik denk dat iedereen de filmpjes van Danny McAskill wel kent, ongelooflijk wat die gast kan met alle "onnodige" trucjes. In de making off zie je alleen dat ook deze man soms tientallen keren op z'n bek gaat voordat een enkele truc hem lukt.
Ik vind het leuk om ook die kant te zien, maar ik kan me ook wel voorstellen dat houten vlondertjes, ramps en andere kunstmatige zaken niet aanspreken bij iedereen. En voor anderen soms een best grote drempel kunnen zijn.

Er zijn genoeg mtb'ers die fietsen om in de natuur te zijn en de natuurlijke obstakels erbij accepteren, maar niet per se zitten te wachten op de kunstmatige tracks. Ik ben zelf ook met die reden begonnen met mtb'en, maar kan de technische features ook wel waarderen...heb ik weer even geluk :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Sheiky schreef: wo 25 november 2020, 11:18
Lars TB schreef: di 24 november 2020, 21:05
Of dus precies andersom: beheers je al die 'onnodige' trucjes, dan voorkom je misschien een valpartij!
Ik denk dat iedereen de filmpjes van Danny McAskill wel kent, ongelooflijk wat die gast kan met alle "onnodige" trucjes. In de making off zie je alleen dat ook deze man soms tientallen keren op z'n bek gaat voordat een enkele truc hem lukt.
Ik vind het leuk om ook die kant te zien, maar ik kan me ook wel voorstellen dat houten vlondertjes, ramps en andere kunstmatige zaken niet aanspreken bij iedereen. En voor anderen soms een best grote drempel kunnen zijn.

Er zijn genoeg mtb'ers die fietsen om in de natuur te zijn en de natuurlijke obstakels erbij accepteren, maar niet per se zitten te wachten op de kunstmatige tracks. Ik ben zelf ook met die reden begonnen met mtb'en, maar kan de technische features ook wel waarderen...heb ik weer even geluk :winkie:
Die "carpark tricks" helpen je met alles, ook natural trails. Het gaat "gewoon" om fietscontrole. Veel trial achtige trucjes zijn veilig te oefenen in je tuin, schuur of gewoon op straat. Het is net als een balletje hooghouden voor voetballers
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice Oldskool schreef: wo 25 november 2020, 11:17
Jan Willem schreef: wo 25 november 2020, 09:26 Geen ruzie maken jongens, bijna kerst en prachtig weer om te leren fietsen :-q :bier:
maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 09:35 Helemaal mee eens. :-q
Kijk dan eerst eens even goed in de spiegel want door jouw opmerkingen die puur en alleen maar bedoeld zijn om een reactie uit te lokken begint het altijd.

En als je daar door diverse members dan weer op aangesproken wordt dan is het "sorry mannen". :~
Je bedoeld jullie 2 die zich aangesproken voelen? "Hang loose" boys. No worries.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 09:23 Oeps TeZNL voelt zich weer aangesproken. :lol:

Ga gewoon lekker fietsen joh. Dat is toch veel leuker om dag en nacht hier op elk topic te reageren?

Ik zie dat je een aardig record aan berichten weet te genereren in die paar jaar lidmaatschap.

Maar goed, back on topic.
Oh jeetje, nu wordt het wel heel persoonlijk :o

Mag ik niet, net als jij pretendeert, kritisch en uitgesproken zijn?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

- Dubbel -
Laatst gewijzigd door MVMVML op wo 25 november 2020, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 11:52
Dice Oldskool schreef: wo 25 november 2020, 11:17




Kijk dan eerst eens even goed in de spiegel want door jouw opmerkingen die puur en alleen maar bedoeld zijn om een reactie uit te lokken begint het altijd.

En als je daar door diverse members dan weer op aangesproken wordt dan is het "sorry mannen". :~
Je bedoeld jullie 2 die zich aangesproken voelen? "Hang loose" boys. No worries.
"Hang loose boys"

Zijn dat die meestal toffe gasten waarmee je lekker kan buitenspelen voor volwassenen en lachen en zo? :bier: :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 11:58
maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 11:52

Je bedoeld jullie 2 die zich aangesproken voelen? "Hang loose" boys. No worries.
"Hang loose boys"

Zijn dat die meestal toffe gasten waarmee je lekker kan buitenspelen voor volwassenen en lachen en zo? :bier: :-q
"Hang loose boys" klinkt als de plaatselijke mannelijke naturisten vereniging
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

TenZNL schreef: wo 25 november 2020, 11:57
maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 09:23 Oeps TeZNL voelt zich weer aangesproken. :lol:

Ga gewoon lekker fietsen joh. Dat is toch veel leuker om dag en nacht hier op elk topic te reageren?

Ik zie dat je een aardig record aan berichten weet te genereren in die paar jaar lidmaatschap.

Maar goed, back on topic.
Oh jeetje, nu wordt het wel heel persoonlijk :o

Mag ik niet, net als jij pretendeert, kritisch en uitgesproken zijn?

Natuurlijk mag dat, maar je wil blijkbaar alleen publiekelijk mij betichten van het zijn van een trol maar als ik je netjes een PB stuur met uitleg en vraag dan reageer je er gewoon niet op net als op een uitnodiging om een rondje Amerongen te rijden en wellicht standpunten uit te wisselen.

Meer kan ik ook niet meer doen kerel, ik heb alles geprobeerd om persoonlijk in discussie te gaan maar je blijft me publiekelijk proberen te pakken.

Beetje flauw maar ik ben dit soort schoolplein perikelen wel voorbij.

Succes
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klitse schreef: wo 25 november 2020, 11:59
MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 11:58
"Hang loose boys"

Zijn dat die meestal toffe gasten waarmee je lekker kan buitenspelen voor volwassenen en lachen en zo? :bier: :-q
"Hang loose boys" klinkt als de plaatselijke mannelijke naturisten vereniging
Je weet maar nooit :lol:

Maar goed, back on topic.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Klitse schreef: wo 25 november 2020, 11:59
MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 11:58
"Hang loose boys"

Zijn dat die meestal toffe gasten waarmee je lekker kan buitenspelen voor volwassenen en lachen en zo? :bier: :-q
"Hang loose boys" klinkt als de plaatselijke mannelijke naturisten vereniging
Waar het hart vol van is...... :wink:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 12:30
Klitse schreef: wo 25 november 2020, 11:59

"Hang loose boys" klinkt als de plaatselijke mannelijke naturisten vereniging
Waar het hart vol van is...... :wink:
Voordeel van thuiswerken. Hanging Loose all day. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 12:30
Klitse schreef: wo 25 november 2020, 11:59

"Hang loose boys" klinkt als de plaatselijke mannelijke naturisten vereniging
Waar het hart vol van is...... :wink:
Dat naakt mountainbiken duikt plots overal op .... :o :lol: :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 25 november 2020, 12:37
MVMVML schreef: wo 25 november 2020, 12:30
Waar het hart vol van is...... :wink:
Dat naakt mountainbiken duikt plots overal op .... :o :lol: :lol: :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=_KOuaVOx-dw :o
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: wo 25 november 2020, 12:22 Beetje flauw maar ik ben dit soort schoolplein perikelen wel voorbij.

Succes
Dan moet je gewoon stoppen met dat kinderachtige getroll van je en dan zal ik je niet meer met je eigen woorden om je oren slaan :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wat me opvalt, en grappig vind, is de leeftijd waarop men begonnen is met fietsen.. Als ik dat met mezelf vergelijk, voel ik me oud... Op mijn 14de een mtb gewonnen en sindsdien begonnen met mtb-en.. al heette het toen nog gewoon terreinfietsen. Bij de lokale zandafgraving begonnen met bultjes op en af rijden. Drops, jumps en technical trail features kenden we toen nog niet.

Inmiddels ben ik al 30 jaar aan het fietsen. In het begin veel toertochten gereden totdat deze te druk en opdringerig werden. Daar komt dan ook mijn "techniek" vandaan. Ik hou ervan om gewoon door de natuur te rijden. Af en toe een boomwortel of uitstulpsel om een sprongetje te wagen. Nadat ik mij had aangemeld hier op het forum en in contact kwam met wat forummembers die wat meer "gevaarlijke" dingen deden, heb ik een dirtjumper opgebouwd en me daarmee prima vermaakt op Filthy trails. Dat was voor mij een ideale bikepark. Alles laagdrempelig en goed te oefenen. En toen begon ook pas mijn kortdurige BMX-carrière. Daar leerde ik wat meer technieken voor springen en pompen. Wat dan weer terug kwam in mijn mtb-rijstijl. Dus ik probeer wel de technische dingen uit op een route (al heb ik laatst het "handbuilt stukje op Hoog Vuursche overgeslagen) maar zomaar ergens blind vanaf jumpen of droppen doe ik niet, ook al vind ik zelf dat ik de techniek enigszins beheers en een fully rij. Mijn hoogtevrees speelt me dan nog weleens parten. Zoals laatst met Dice in bikepark Holten. Durfde het toch niet helemaal om de step up te doen, ook al reed hij voor me. Ook de hoogste van de 4 drops die ze daar hebben "boezemde" mij teveel angst in waardoor ik deze oversloeg terwijl de 1 na hoogste een makkie was.

Ik vind het leuk dat de routes veranderen. Dat hoort nu eenmaal bij de ontwikkeling van een sport. Soms veranderen ze in routes die leuk zijn om te rijden, en soms ook niet. Maar op die manier creeër je wel een breedtesport met voor elk wat wils. Al is de breedte in de nieuwere routes soms ver te zoeken (en dan bedoel ik niet dat de paden daadwerkelijk breder moeten worden, singletracks is wat mij betreft prima) doordat veel stukjes worden herhaald in de verschillende routes.
Plaats reactie