Levertijden nieuwe fietsen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Afbeelding
Ook wel mooi.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

foutje. 2x geplaatst. Maar het is eigenlijk een Thok. Wel met een zware accu van 603wh.
"This species has amused itself to death"
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Het probleem is overigens niet enkel bij sportieve fietsen maar ook bij de huis, tuin en keukenfietsen aanwezig. De meeste merken kopen hun frame's in..en ja vaak bij dezelfde fabrieken..dus als daar achterstand of te weinig capaciteit is..ligt alles op z'n gat. Bij toeleveranciers als Shimano is het al niet anders. Vergeet niet dat een sluiting tijdens de lockdown van een paar weken, uitgerekend in de periode waarin de vraag het hoogst is , niet zomaar ingehaald is. 1 van onze italiaanse leveranciers loopt nu nog steeds 5 weken achter op schema.
( die kl##tzakken gingen na een lockdown overigens wel gewoon 4 weken dicht..want : vakantie ! 🤬)
De vraag naar fietsen in de brede zin van het woord was dit jaar explosief...werk nu ruim 30 jaar in de branche als leverancier...maar dit was ongekend en niet enkel in Nederland.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

kan niet meer schreef: vr 27 november 2020, 00:34 Afbeelding
Ook wel mooi.
Hoeveel mensen wonen er precies in de downtube?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zouden we door de lange levertijden volgend jaar een beste BOTY aller tijden gaan meemaken?

Nu kunnen we maanden/jaar sparen voordat we een nieuwe fiets hebben dus dat gaan misschien wel fietsen worden met 4 nullen!

(al heeft geld TOTAAL niks met smaak te maken)

Ik ben benieuwd!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Makkelijk schreef: vr 27 november 2020, 06:44Hoeveel mensen wonen er precies in de downtube?
Met wat zo'n ding zal moeten kosten, lijkt het me een selling point dat je gelijk in de downtube kunt wonen :lol:

Het echte aanbod op het moment (niet wat je in ergens volgend jaar zou kunnen hebben) is dramatisch op het moment.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

zonoskar schreef: do 26 november 2020, 18:36
Meegs schreef: do 26 november 2020, 17:15

:lol:
Maar hij woont daar toch ook?
Het scheelt niet veel, maar ik woon wel nog in NL. En het is ook meer een Duitse vlag, daar dat terzijde.

Normaal als je in november een fiets wilt bestellen, is die er rond maart/april. niet augustus/september wanneer het sezoen alweer bijna afgelopen is (ook al rij ik het hele jaar door, ik wil niet met mijn nieuwe fiets door de blub baggeren). Daarom is het IMHO vreemd dat een merk als Orbea de levertijd zo lang heeft.

/edit: waarom geen ander merk? Die Orbea is de enige eMTB die een beetje smoelt. De rest is te lelijk voor in huize zonoskar :winkie:
Maar kies dan wel een andere kleurstelling dan de Duitse of Belgische vlag als de rest te lelijk is voor je, ik vind het niet echt een mooie kleurstelling. Maar goed smaken verschillen.
:-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

kan niet meer schreef: vr 27 november 2020, 00:34 Ook wel mooi.
Nee.

Enne @Meegs: Hij is nog niet besteld he? Geen idee of dat ooit nog gebeurd met deze levertijden. Ook de 7800 euro is een beetje een struikelblok :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef: do 26 november 2020, 15:57 Het is gewoon een complot..... Met Lars in de hoofdrol..... Heeft iets te maken met Boty en angst voor concurrentie heb ik horen fluisteren....
:lol:


Als ik dan niet kan winnen, dan moet iedereen er aan geloven :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

China heeft officieel geen Corona meer. Maar vreemd genoeg gaan er nog steeds om de haverklap fabrieken dicht voor een paar weken. :roll: En zit onder andere de fietsindustrie te springen om soms de meest onbenullige onderdelen om maar een fiets compleet af te kunnen bouwen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: vr 27 november 2020, 22:56 China heeft officieel geen Corona meer. Maar vreemd genoeg gaan er nog steeds om de haverklap fabrieken dicht voor een paar weken. :roll: En zit onder andere de fietsindustrie te springen om soms de meest onbenullige onderdelen om maar een fiets compleet af te kunnen bouwen... .
Auto industrie net zo. zelfs oliefilters en remblokken gaan op dit moment back order fabriek. En dat zijn toch 1 van de meest gangbare onderdelen
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik kan me enorm verheugen op de 2022 marktplaats bike boom! :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

maverick76 schreef: wo 16 december 2020, 13:13 Ik kan me enorm verheugen op de 2022 marktplaats bike boom! :D
Specialized Epics met een aanschafprijs van 5000,- en SLX afmontage..
Ik denk dat dat de onderhandelingen tot wat teleurstelling gaan leiden bij de verkopende partij...
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat denk ik ook. Maar voor kopers een gouden tijd denk ik.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie