Je zoveelste nattevingertheorie, ja.
Wij staan vaak boven bij HS te wachten tot er ruimte is om af te dalen, en juist veel HT rijders gaan zittend naar beneden.
De meeste fullyrijders, en die classificeer is maar even als meer technisch, gaan actief uit het zadel omlaag.
Exclusiever merken en duurzaamheid , te veel betalen voor het merk ?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
aan de andere kant hebben we trails die weinig van de fietsen vragenmaverick76 schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:09 Misschien ligt het ook wel aan de gemiddelde Nederlandse lichaamsbouw. Velen van “ons” hebben wat overgewicht en zijn vaak ook relatief lang. Dus simpelweg zwaar en dat in combinatie met een te passieve fietshouding (dus veelal blijven zitten) omdat men een fully heeft en daar gaat je frame na een tijdje krak. We hebben in rijk Nederland wel het geld voor high end spul maar niet de bouw en techniek die zo'n fiets verreist frees ik.
Theory met de natte vinger natuurlijk maar toch...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Hmm, ik heb in het verleden ook componenten gehad die prima waren toen ze in Taiwan gemaakt werden en de een na de ander scheurden toen ze de productie terughaalden naar hun eigen faciliteit in de US. Wat dat betreft zou ik niet durven te stellen dat iets wat in Amerika of West-Europa gemaakt is per definitie van hogere kwaliteit is...
Te stellen dat je alleen controle hebt wanneer je het zelf in eigen huis maakt, is ook veel te kort door de bocht. Er zijn ook genoeg gevallen waar je beter af bent wanneer je het kunt uitbesteden aan een partij die ergens in gespecialiseerd is, meer ervaring en specifieke kennis in huis heeft ten aanzien van de kritische parameters, de schaalgrootte om in geavanceerdere apparatuur te investeren, etc... dan alles zelf maar in huis te proberen te doen.
Zonder informatie voor een gedetailleerde analyse naar het aantal dat sneuvelt in relatie tot de productievolumes en gebruik, lijkt me niet dat je er heeeeeel veel zinnigs over kunt zeggen.
Te stellen dat je alleen controle hebt wanneer je het zelf in eigen huis maakt, is ook veel te kort door de bocht. Er zijn ook genoeg gevallen waar je beter af bent wanneer je het kunt uitbesteden aan een partij die ergens in gespecialiseerd is, meer ervaring en specifieke kennis in huis heeft ten aanzien van de kritische parameters, de schaalgrootte om in geavanceerdere apparatuur te investeren, etc... dan alles zelf maar in huis te proberen te doen.
Zonder informatie voor een gedetailleerde analyse naar het aantal dat sneuvelt in relatie tot de productievolumes en gebruik, lijkt me niet dat je er heeeeeel veel zinnigs over kunt zeggen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
over natte vinger theorieën gesprokenGiant-E schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:22 Je zoveelste nattevingertheorie, ja.
Wij staan vaak boven bij HS te wachten tot er ruimte is om af te dalen, en juist veel HT rijders gaan zittend naar beneden.
De meeste fullyrijders, en die classificeer is maar even als meer technisch, gaan actief uit het zadel omlaag.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
maverick76 schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:09 Misschien ligt het ook wel aan de gemiddelde Nederlandse lichaamsbouw. Velen van “ons” hebben wat overgewicht en zijn vaak ook relatief lang. Dus simpelweg zwaar en dat in combinatie met een te passieve fietshouding (dus veelal blijven zitten) omdat men een fully heeft en daar gaat je frame na een tijdje krak. We hebben in rijk Nederland wel het geld voor high end spul maar niet de bouw en techniek die zo'n fiets verreist frees ik.
Theory met de natte vinger natuurlijk maar toch...
En een fully hoeft nog niet te betekenen dat je geen techniek hebt. Wellicht eerder dat hij/zij geen zin heeft om bij de minstte geringste pols/rug/knieklacht weer een andere fiets te kopen
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Waar denk je dat je genoemde klachten allemaal vandaan komen? Omdat ze zo soepel en los op hun hardtails reden?
Ik had vorig jaar ook last van mijn onderrug door dat “stunten” bij het maken van mijn filmpjes maar na goed nagaan waardoor en waneer dit gebeurde ben ik er op gaan trainen in zowel techniek als kracht oefeningen waardoor ik nu bij die gekkigheid pijnvrij blijf.
Ik had vorig jaar ook last van mijn onderrug door dat “stunten” bij het maken van mijn filmpjes maar na goed nagaan waardoor en waneer dit gebeurde ben ik er op gaan trainen in zowel techniek als kracht oefeningen waardoor ik nu bij die gekkigheid pijnvrij blijf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik dacht dat ik het niet goed las, maar dus toch.yo-eddy schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:25over natte vinger theorieën gesprokenGiant-E schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:22 Je zoveelste nattevingertheorie, ja.
Wij staan vaak boven bij HS te wachten tot er ruimte is om af te dalen, en juist veel HT rijders gaan zittend naar beneden.
De meeste fullyrijders, en die classificeer is maar even als meer technisch, gaan actief uit het zadel omlaag.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer schreef: ↑wo 2 december 2020, 14:38 Ik lees in de SYS regelmatig dat de exclusiever merken vaak schade hebben aan het frame, lasnaden die scheuren of gewoon de buizen die scheuren , waar ligt dat nu aan ?
Betaal je te veel voor het merk en niet voor de kwaliteit ?
Ik zie nu niet zo veel gescheurde cube'jes e.d terwijl die veel meer op de markt worden gedumpt ......
Inderdaad... .
Kun je wat namen noemen?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4825
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ooit een beginner op een fully zien rijden?
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Ik heb los van een voet die het beperkt doet nergens geen last van hoor, ik refereerde meer naar jou.maverick76 schreef: ↑wo 2 december 2020, 21:47 Waar denk je dat je genoemde klachten allemaal vandaan komen? Omdat ze zo soepel en los op hun hardtails reden?
Ik had vorig jaar ook last van mijn onderrug door dat “stunten” bij het maken van mijn filmpjes maar na goed nagaan waardoor en waneer dit gebeurde ben ik er op gaan trainen in zowel techniek als kracht oefeningen waardoor ik nu bij die gekkigheid pijnvrij blijf.
@Giant-E : volgens mij zegt hoelang je fietst niet bijster veel over hoe goed je rijd.
Ik volg elke winter meerdere clinics en trainde tot Covid freq in een groepje met trainer en heb vaak genoeg mannen gezien die al 20jaar fietste waarbij de techniek en fiets controle echt shocking SLECHT was.
Daarbij vind ik het ook verwarrend, wanneer is mijn techniek dan beter, als ik op mijn hardtail of op mijn fully zit
Laatst gewijzigd door Jurf op wo 2 december 2020, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Het zou wel handig zijn als de topicstarter een beetje aangeeft wat hij dan als exclusieve merken ziet en welke dan zoveel zouden scheuren. Ik herken het beeld namelijk niet. Het is wel zo dat lichte frames soms zwakker zijn, soms gaan fabrikanten te ver met grammenjagen en dan krijg je problemen. Fully's zijn ook wat gevoeliger dan HT's net als de berijders omdat de constructie complexer is evenals de krachten die op het frame uitgeoefend worden.
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Ook dat vraag ik mij af.
Als je een licht XC frame hebt en je hebt een licht XC fully frame dan kan de vering meer energie impact incaseren als een niet afgeveerd frame die dat allemaal mag absorberen.
Volgens mij is het probleem eerder een appels en peren verhaal, en de mate van intensiteit van het gebruik.
Bij mijn Trek racefiets slijt nooit wat!...hij hangt ook al 6jaar ongebruikt in de schuur, maar zo heb ik geen schade etc.
Als je een licht XC frame hebt en je hebt een licht XC fully frame dan kan de vering meer energie impact incaseren als een niet afgeveerd frame die dat allemaal mag absorberen.
Volgens mij is het probleem eerder een appels en peren verhaal, en de mate van intensiteit van het gebruik.
Bij mijn Trek racefiets slijt nooit wat!...hij hangt ook al 6jaar ongebruikt in de schuur, maar zo heb ik geen schade etc.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2488
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Tja , wat is exclusief ?, wat de 1 exclusief vindt hoeft voor de ander niet te gelden . Ik denk dat het exclusieve merk in de Mountainbike' is ....?
Voor mij is dat persoonlijk bv de Santa Cruz , Transion, Mondraker , Zerode , eigelijk merken waarvan er ,nog niet , 13 van een dozijn rond rijden .
Maar nogmaals jullie ongetwijfeld wel kunnen aandragen dat bv een Mondraker ,net zo veel kost als een Cube met dezelfde afmontage .
Ik denk dat als het geen massaproductie is het redelijk exclusief is, natuurlijk bv een Trek Fuel ex 9.8 zie je ook niet zoveel rondrijden , maar het merk Trek wel , wanneer is het dan weer exclusief ?, Merk trek niet , maar een fuel ex 9.8 wel ?
Nee cijfers heb ik niet netzoals dat ik zelf bepaal wat ik exclusief vindt en wat niet .
Mijn cube uit 2010 daar rij ik nog steeds mee rond , en heeft tot nu toe geen scheuren , maar mn trek fuel ex9.8 is al een keer binnen het jaar kapo gegaan , gescheurd bij de zitbuis , ja de cube is aluminium , en de trek carbon . Maar ik vindt wel een verschil tussen een fiets van 1000 euro of een fiets van bijna 5000 euro, kwaliteit verschil . Ja de Cube wordt minder gebruikt maar heeft meer km's gereden als mijn Fuel ex , ga ik er dan anders mee om ?, ik denk van niet .
Mijn buurman heeft een santa Cruz van , eigen zeggen 6000 euro gekocht model 2020 , die heeft problemen met de verf.
Overigs worden alle problemen netjes opgelost door de leverancier , maar ik vindt het wel een verschil , fiets van 1000 euro geen probleem met het frame , fiets van 5000 euro wel , verschil dan in de materiaal keuze ?carbon ?
Is dan de trent deze dagen , carbon en full suspension ,een combi die nu er veel vraag is, op de markt wordt gezet en daarbij de kwaliteit wat minder is ?
Voor mij is dat persoonlijk bv de Santa Cruz , Transion, Mondraker , Zerode , eigelijk merken waarvan er ,nog niet , 13 van een dozijn rond rijden .
Maar nogmaals jullie ongetwijfeld wel kunnen aandragen dat bv een Mondraker ,net zo veel kost als een Cube met dezelfde afmontage .
Ik denk dat als het geen massaproductie is het redelijk exclusief is, natuurlijk bv een Trek Fuel ex 9.8 zie je ook niet zoveel rondrijden , maar het merk Trek wel , wanneer is het dan weer exclusief ?, Merk trek niet , maar een fuel ex 9.8 wel ?
Nee cijfers heb ik niet netzoals dat ik zelf bepaal wat ik exclusief vindt en wat niet .
Mijn cube uit 2010 daar rij ik nog steeds mee rond , en heeft tot nu toe geen scheuren , maar mn trek fuel ex9.8 is al een keer binnen het jaar kapo gegaan , gescheurd bij de zitbuis , ja de cube is aluminium , en de trek carbon . Maar ik vindt wel een verschil tussen een fiets van 1000 euro of een fiets van bijna 5000 euro, kwaliteit verschil . Ja de Cube wordt minder gebruikt maar heeft meer km's gereden als mijn Fuel ex , ga ik er dan anders mee om ?, ik denk van niet .
Mijn buurman heeft een santa Cruz van , eigen zeggen 6000 euro gekocht model 2020 , die heeft problemen met de verf.
Overigs worden alle problemen netjes opgelost door de leverancier , maar ik vindt het wel een verschil , fiets van 1000 euro geen probleem met het frame , fiets van 5000 euro wel , verschil dan in de materiaal keuze ?carbon ?
Is dan de trent deze dagen , carbon en full suspension ,een combi die nu er veel vraag is, op de markt wordt gezet en daarbij de kwaliteit wat minder is ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ik blijf het maar een wazig topic vinden.
Jij poneert een stelling over exclusieve merken die je in de sys kapot ziet gaan.
Vervolgens noem je vier merken die ik helemaal niet kapot hoor gaan in de sys-topics.
Misschien herinner ik het niet goed of lees ik scheef maar ik blijf dit een topic zonder enige onderbouwing vinden.
Jij poneert een stelling over exclusieve merken die je in de sys kapot ziet gaan.
Vervolgens noem je vier merken die ik helemaal niet kapot hoor gaan in de sys-topics.
Misschien herinner ik het niet goed of lees ik scheef maar ik blijf dit een topic zonder enige onderbouwing vinden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
alle merken die jij noemt, zijn in mijn ogenniet meer exclusief. en al helemaal santa cruz niet. dat is bijna de cube geworden, die zie je echt overal nu.Snelle Buffer schreef: ↑do 3 december 2020, 07:58 Tja , wat is exclusief ?, wat de 1 exclusief vindt hoeft voor de ander niet te gelden . Ik denk dat het exclusieve merk in de Mountainbike' is ....?
Voor mij is dat persoonlijk bv de Santa Cruz , Transion, Mondraker , Zerode , eigelijk merken waarvan er ,nog niet , 13 van een dozijn rond rijden .
Maar nogmaals jullie ongetwijfeld wel kunnen aandragen dat bv een Mondraker ,net zo veel kost als een Cube met dezelfde afmontage .
Ik denk dat als het geen massaproductie is het redelijk exclusief is, natuurlijk bv een Trek Fuel ex 9.8 zie je ook niet zoveel rondrijden , maar het merk Trek wel , wanneer is het dan weer exclusief ?, Merk trek niet , maar een fuel ex 9.8 wel ?
Nee cijfers heb ik niet netzoals dat ik zelf bepaal wat ik exclusief vindt en wat niet .
Mijn cube uit 2010 daar rij ik nog steeds mee rond , en heeft tot nu toe geen scheuren , maar mn trek fuel ex9.8 is al een keer binnen het jaar kapo gegaan , gescheurd bij de zitbuis , ja de cube is aluminium , en de trek carbon . Maar ik vindt wel een verschil tussen een fiets van 1000 euro of een fiets van bijna 5000 euro, kwaliteit verschil . Ja de Cube wordt minder gebruikt maar heeft meer km's gereden als mijn Fuel ex , ga ik er dan anders mee om ?, ik denk van niet .
Mijn buurman heeft een santa Cruz van , eigen zeggen 6000 euro gekocht model 2020 , die heeft problemen met de verf.
Overigs worden alle problemen netjes opgelost door de leverancier , maar ik vindt het wel een verschil , fiets van 1000 euro geen probleem met het frame , fiets van 5000 euro wel , verschil dan in de materiaal keuze ?carbon ?
Is dan de trent deze dagen , carbon en full suspension ,een combi die nu er veel vraag is, op de markt wordt gezet en daarbij de kwaliteit wat minder is ?
iets wat in mijn ogen exclusiever is en waarvan ik nog geen kapot frame heb gezien is Nicolai, duur maar wel sterk
Bird Aeris 9 blurple