Exclusiever merken en duurzaamheid , te veel betalen voor het merk ?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@Novaterra


Mud zit nu met een natte vlek in zijn broek op de bank je bericht te lezen. :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

En je weet dit omdat het jouw bank is?
Kut voor je!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik volg ook niet...

Tenminste de SantaCruz & Transition zijn gewoon net zo zeer massa produkten, die...
a) niet een overdaad van modellen in het XC hardtail segment hebben,
b) elders op de wereld hun volumes halen.

In de Alpen kom ik in de regel meer SantaCruz'en tegen dan Cubes, bij momenten zou je zelfs denken dat High- en Megatowers in de aanbieding moeten zijn geweest bij de plaatselijke Lidl ofzo...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zo de chips zak kan weer terzijde. :lol:

Exclusief en duurzaam is voor mij een bike waar je niet voor de marketing en teams betaald. Daarmee kun je dus b.v. de loslatende verf als het ware verklaren in het kader van bezuiniging.
Dat je dus betaald voor de bike die je koopt; voor de innovatie in techniek en kwaliteit. Zoals 11 ants. Gemaakt in super materiaal, bijzondere en doordachte ontwerpen die er mooi uit zien.
Nicolai fantastisch laswerk in een moeilijk lasbaar en sterk aluminium, dubbele gesealde hoekcontactlagers in de achtervering.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

maverick76 schreef: wo 2 december 2020, 21:09 Misschien ligt het ook wel aan de gemiddelde Nederlandse lichaamsbouw. Velen van “ons” hebben wat overgewicht en zijn vaak ook relatief lang.
Echt :~
De meeste fietsen zijn Amerikaans of Duits. De bmi ligt in die landen toch echt een heel stuk hoger dan bij ons en dat zie je ook in de filmpjes. Nederlanders leven betrekkelijk gezond en op de routes kom ik voornamelijk fit ogende mensen tegen, de enkele uitzondering daargelaten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

50% van den Nederlands heeft overgewicht.
Exclusieve merken, heb je het geld er voor over dan rij je er mee omdat je liefhebber bent. En ja dat kost geld, logisch omdat vaak de productie aantallen lager zijn en er meer tijd besteed is aan details.

Cube’s scheuren ook, heb ik al 2 keer gedaan. Specialized en Canyon scheuren ook, heb ik ook op mijn palmares staan.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En toch zie ik wel iets in Mavericks opmerking ( :o )

Ongeacht het overgewicht zijn we gemiddeld wel gewoon langer dan de rest van de wereld én zijn we gezegend met vrijwel volledig vlakke routes. Daar waar een Fransman of Duitser tijdens een rit 50% zit (bergop) en 50% staat (bergaf) zal de Nederlandse boswielrenner eerder 80% van de tijd zitten. (Of meer, als ik zie hoe de meesten HS afkomen...) Ik heb ook altijd de overtuiging dat een ronde als Zeist veel zwaarder voor je materiaal is dan een rondje Amerongen. Op Zeist zit ik heel veel (en dan denk ik dat ik nog een behoorlijk actieve rijder ben) en trap je veel bochten gewoon door, wat best wel rare belastingen geeft, zeker in combinatie met korte klimmetjes.

Maar goed, verder idd een wazige vraag, die zonder getallen eigenlijk niet is te beantwoorden....

Pinkbike heeft er al ook al eens naar gevraagd, helaas zonder merken: https://www.pinkbike.com/news/poll-whos ... -days.html
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Goed, exclusief, voor ingelezen forumleden zeker bekend, maar in hoeverre daarbuiten? Van Nl'se bodem, wil ik toch niet onvermeld laten: Project 12 Cycleworks (wel goed googelen, anders kom je bij een ICT-bedrijf uit: http://projectxii.nl/nl/).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Schijnen ook echt hele sympathieke gasten te zijn, maar fietsen kunnen ze niet. (vraag maar aan 11Ants) :-q

Overigens lijk ik toch best wat bekendheid te hebben, en dan vooral in Duitstalige landen. Heb nu 2 Vertigo's voor Oostenrijk klaarstaan, daarnaast nog een Vertigo en p0 voor Zwitserland en 3 fullies voor Duitsland. Maar ook 4 voor Nederlandse klanten en 1 Belg. Dus die exclusiviteit word in hoog tempo minder ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

corex schreef: do 3 december 2020, 09:42 Zo de chips zak kan weer terzijde. :lol:

Exclusief en duurzaam is voor mij een bike waar je niet voor de marketing en teams betaald. Daarmee kun je dus b.v. de loslatende verf als het ware verklaren in het kader van bezuiniging.
Dat je dus betaald voor de bike die je koopt; voor de innovatie in techniek en kwaliteit. Zoals 11 ants.
Denk jij dat Yo Eddy hier de hele dag vrijwillig zit te mieren? :o Pure marketing joh! :wink: :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: wo 2 december 2020, 14:38 Ik lees in de SYS regelmatig dat de exclusiever merken vaak schade hebben aan het frame, lasnaden die scheuren of gewoon de buizen die scheuren , waar ligt dat nu aan ?

Betaal je te veel voor het merk en niet voor de kwaliteit ?

Ik zie nu niet zo veel gescheurde cube'jes e.d terwijl die veel meer op de markt worden gedumpt ......
Misschien dat weinig mensen de Cubes van 700 gebruiken om echte sprongen en drops en zo mee te doen?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 2 december 2020, 21:09 te passieve fietshouding (dus veelal blijven zitten) omdat men een fully heeft
Wat is DIT nu weer voor bizarre hersenscheet? :lol:

Men blijft zitten omdat men een fully heeft.... daardoor breken ze.

Ik denk dat de frame's gewoon niet onder het juiste maanlicht gesmeed zijn. Dan zijn de lasnaden niet goed.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: do 3 december 2020, 11:58 Ik denk dat de frame's gewoon niet naakt onder het juiste maanlicht gesmeed zijn. Dan zijn de lasnaden niet goed.
:bier: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Even voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen mensen met overgewicht. Voordat dat weer iets word war me blijft achtervolgen.

Ik bedoel te zeggen dat het nooit bevordelijk kan zijn voor een (fully) frame om met een flink gewicht overal overeen te walsen jaar en jaar uit op parcours vol met gaten en wortels en nooit uit het zadel te komen omdat een fully frame dit niet noodzakelijk acht.

En ik heb intussen toch al wel wat clinics gegeven waar de fully rijders toch meestal matig uit de verf komen gekeken naar souplesse ten opzichte van hardtail rijders. (en ja na een paar uurtjes clinic al hele srukken beter :D )

En ja ik ben gekleurd door mijn hardtail voorkeur maar ik kan echt wel relativeren. En natuurlijk is er ook zeker een hele grote groep fully rijders die echt hun fiets wel kennen en “light” rijden maar ook HEEL veel die dit niet doen.

Maar het is ook een stukje aanleg denk ik. Lang niet iedereen heeft het in zich om een goede rijder te worden en dan is een vergevende fully echt wel op z'n plek maar moet je wel rekening houden met af en toe dat gescheurde frame.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jurriaan schreef: do 3 december 2020, 10:41 50% van den Nederlands heeft overgewicht.
Dat kan wel zo zijn, maar gemiddeld is de bmi van een Duitser 2 punten en van een Amerikaan 3 punten hoger. Het gaat wel om de verschillen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gesloten