Forumleden openlijk schanderen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hallo allen is zie dan TenZNL mij openlijk schandeert onder zijn berichten voor iedereen te lezen.

Nu heb ik dit forumlid al een PB gestuurd met vraag en uitleg. Ook heb ik hem al uitgenodigd voor een ritje om elkaar te leren kennen in real life.

Op beide reageert hij niet maar valt mij keer op keer aan op verscheidene topics. Hij is echter de enige die blijkbaar mijn bloed kan drinken maar er niet volwassen over in gesprek wil gaan.

Mag dit gewoon? :~
Laatst gewijzigd door maverick76 op za 5 december 2020, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dat doet hij wel eens ja... niet alleen bij jou hoor :wink:

Ik vind dat dit tot op een bepaalde hoogte moet kunnen maar inderdaad als je elkaar niet kent het het snel verkeerd oordelen :cry:

In dit geval waar jij het over hebt vind ik het te ver gaan
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

In mijn optiek vooral de woordkeuze....

Verpak het iets anders en het kan door de beugel. En onthoud dat achter iedere mountainbike een mens zit :-q

edit: Nou is dat bericht ineens verdwenen :roll:
Laatst gewijzigd door Patrick_V op za 5 december 2020, 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dice en ik zijn het ook verre van vrienden maar die blijft gewoon een beetje prikken en ik hem. Dat is allemaal prima vind ik en moet kunnen.

Ook gegronde kritiek is prima. En kan ik ook nog heel goed inkomen dat mijn manier van brengen je totaal niet ligt maar ga dan gewoon in gesprek als volwassen mensen en het liefst in een PB, toch?

Het is ook voor het eerst in al die jaren dat ik dit gedrag tegen kom, bij mezelf maar ook niet bij anderen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Plaats trouwens effe een h in je titel.... anders gaan we straks met z'n allen heel hard Maverick roepen :lol: :lol: :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Enerzijds heb ik iets van: wie uitdeelt moet kunnen incasseren, en jij, maverick, hebt er geen moeite mee om af en toe te prikkelen.

Anderzijds is een persoonlijke vete ook niet bevordelijk voor de gezelligheid. Uiteindelijk zijn we bijna allemaal volwassen, en het zou TenZNl sieren als ie op zijn minst reageerd op je berichten.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb geen idee wat er precies is gebeurd, maar Baron zijn 1e opmerking was ook het eerste dat bij mij opkwam.
Sterker nog, Maverick zijn "prikkelende" communicatiemethodes is 1 van de redenen dat ik me hier steeds minder thuis voel en minder vaak kom en reageer. En ik weet dat er meer forumleden zijn die daar last van hebben, dus wellicht is het ook tijd voor een stukje zelfreflectie.
Mocht je dit liever IRL bespreken dan ben je van harte welkom in Schiedam. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Surivada dat vind ik oprecht vervelend op te horen en wist niet dat dit je beïnvloede. Maar iedereen weet ook dat ik altijd open sta voor een goed gesprek.

Baron, natuurlijk wie uitdeelt moet kunnen incasseren ben ik helemaal met je eens en ik ontvang uiteraard continu kritiek die ik prima kan hebben maar bovengenoemde zaken zijn gewoon niet ok.

Zeker als je niet persoonlijk in gesprek wil gaan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

suravida schreef: za 5 december 2020, 19:27 Ik heb geen idee wat er precies is gebeurd, maar Baron zijn 1e opmerking was ook het eerste dat bij mij opkwam.
Sterker nog, Maverick zijn "prikkelende" communicatiemethodes is 1 van de redenen dat ik me hier steeds minder thuis voel en minder vaak kom en reageer. En ik weet dat er meer forumleden zijn die daar last van hebben, dus wellicht is het ook tijd voor een stukje zelfreflectie.
Mocht je dit liever IRL bespreken dan ben je van harte welkom in Schiedam. :-q
+1
Yep, mee eens.
Niet piepen maar gewoon incasseren als je ook regelmatig uitdeelt.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Maar er zijn wel normen en je moet ze niet onder de gordel gaan uitdelen

Daar kan je donder op zeggen dat dat uit de hand gaat lopen
Laatst gewijzigd door Patrick_V op za 5 december 2020, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dit is wat je mij hebt gestuurd (die andere 2 PB`s waren verwijderd voor ik ze kon lezen)...IMHO een statement waarmee je probeert een vrijbrief te krijgen om door te gaan met het afzeiken en over 1 kam scheren van mensen die je niet kent.
maverick76 schreef:.
Diverse mensen buiten mij om hebben je een troll genoemd, maar voor mij moest je het opzoeken? Laat me niet lachen...
En als je dan met je eigen woorden om je oren wordt geslagen, ga je maar openbaar zitten janken?
maverick76 schreef: vr 31 juli 2020, 12:10...
Verder ga ik enkel fietsen met mensen die ik aardig vind en en voor m`n gevoel echt zijn, niet met gasten die menen dat zij de definitie van MTBen hebben uitgevonden en denken het recht van meningsuiting een vrijbrief is om continue andere mensen te beledigen voor hun eigen lol. Een kleine greep uit de eerste paar pagina`s van je berichten, het sarcasme druipt eraf.
Misschien ligt het ook wel aan de gemiddelde Nederlandse lichaamsbouw. Velen van “ons” hebben wat overgewicht en zijn vaak ook relatief lang. Dus simpelweg zwaar en dat in combinatie met een te passieve fietshouding (dus veelal blijven zitten) omdat men een fully heeft en daar gaat je frame na een tijdje krak. We hebben in rijk Nederland wel het geld voor high end spul maar niet de bouw en techniek die zo'n fiets verreist frees ik.
maverick76 schreef: do 19 november 2020, 12:52 Wat een vakkennis zit er toch op dit forum! Je zou toch verwachten dat er veel meer framebouwers zouden zijn met deze kennis. :lol:
maverick76 schreef: vr 13 november 2020, 18:04 Ik ben het wel eens met wat Lars zegt dat er maar heel weinig die hard willen werken aan hun skills en dat daarom een fully wellicht je “poor riding style” wat minder kenbaar maakt en minder hinder van ondervind.

Dus ja, als je niet zo best kan fietsen en je hebt ook geen zin om het te leren is een fully best wel een optie idd.
Dat jij het plezier in fietsen bent verloren (zoals je ergens eens schreef), vind ik heel sneu voor je maar ik kan er gewoon niet bij waarom je het plezier van anderen moedwillig probeert te verzieken door halve waarheden, verdraaide feiten en verzonnen hypotheses (en kom nu niet weer aan met kritisch en uitgesproken, want dan ben ik dat ook)

En ik heb het al eerder gezegd, als jij ophoudt met dat gezuig van je, dan stop ik met de discrepanties in je eigen woorden voor je voeten te gooien.
Laatst gewijzigd door George op za 5 december 2020, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke berichten zijn persoonlijk en niet bedoeld om openbaar te maken, om die reden heb ik ze verwijderd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Waarom verander je nu snel je onderschrift en quote je zinnetjes uit de context van een hele discussie?

En waarom reageer je niet op een PB en waarom alleen publiekelijk de confrontatie aan gaan?

Ik laat me niet verlijden om me ook zo te gaan gedragen door al die duizenden berichten van jou uit te pluizen naar een paar bruikbare woorden uit de context van het verhaal.
Laatst gewijzigd door maverick76 op za 5 december 2020, 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

PERSOONLIJKE berichten :roll:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maar goed, ik ben niet uit op een ruzie maar ik sta daar blijkbaar alleen in.

Ik had alleen liever een PB gehad van mensen als ik ze hun plezier in het forum ontneem. Nogmaals ik sta altijd open voor kritiek.

Al moet ik wel zeggen dat het precies de forumleden zijn die ik had verwacht te reageren. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik ben het eens met Suravida, de sfeer werd er niet leuker op door al die 'knuppel in het hoenderhok' topics.
Dat heb ik eerder ook in die topics aangegeven.
Een mening mag je altijd hebben, en af en toe kritische vragen stellen mag ook.
Maar als je merkt dat de manier waarop je dit doet veel mensen tegen de haren in strijkt en hun lol in dit forum weg neemt, dan moet je gewoon stoppen.
Je kan ook discuseren zonder te framen en suggestieve opmerkingen te maken.
Vrijheid van meningsuiting is één, gevoel hebben voor wat jouw uitlatingen voor effect hebben op een community waar een hobby wordt gedeeld en mensen voor hun plezier komen is wat anders.
Gesloten