mentaliteit mountainbikers bij pech?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

KTManiac schreef: zo 13 december 2020, 18:26 :-q
Maar eh, on topic: Je stopt natuurlijk om te helpen als je zo'n roedeltje van 8 man in hetzelfde tenue hulpeloos ziet staan kijken om 1 fiets met lekke band? :winkie:
Dat zou ik zeker doen, al is het maar om hun incompetent in te peperen. :-D

“Ow hebben jullie geen bandenlichters bij?! Wat ook geen binnenband? Niet eens een pompje of een CO2 patroon? Wat doe je hier dan?”
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Je vraagt tenminste of het lukt...
Waarom zou je ze niet helpen dan?
Of het nou midden in de Rocky Mountains staat of dat de buurman z’n stofzuiger stuk is, ik vind t normaal om hulp te bieden.
Dat niet iedereen dat vind snap ik ondertussen ook maar dat moeten ze zelf weten “wie goed doet, die goed ontmoet” of zoiets.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Net op Amerongen reed m`n maat lek, van de 12 man die er voorbij kwamen stopte er welgeteld 1 om te vragen om het lukte en we alles bij hadden. Van 4 anderen kon er nog net een (soort van) groet af en de rest keek niet op of om.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Misschien is het gewoon “het zondagsvolk”
Knakworstkweker

Makkelijk schreef: za 12 december 2020, 14:30
Knakworstkweker schreef: di 8 december 2020, 18:13

Meest voorkomende maten op een fiets zijn

M4 - inbus 3
M5 - inbus 4
M6 - inbus 5
M8 - inbus 6

M8 - Inbus 6, zit niet op elk tooltje, maar op die van mij van ome ali wel iig

klikkerdeklik
Vergeet T25 niet. SRAM remmen, een aantal merken stuurpennen, schijven en nog weleens wat hier en daar.

2 weken terug op Leersum moest ik voorbijgangers vragen om een hex8. Zowel ik als maatje hebben niet, pedaal was los.
T20 en T25 zitten ook op de meeste tooltjes, anders heb je de verkeerde gekocht.

Maar torck op een fiets vind ik eigenlijk al een slecht plan van de bouwer, inbus is wat dat betreft gangbaarder en praktischer.

En veel inbus kan ook los met een platte schroevendraaier als het echt moet.....

Ik hou mijn hart vast dat de 'hollowpoints' hun weg niet gaan vinden naar de fiets, dat is echt een drama.
Brul78 schreef: zo 13 december 2020, 19:08 Misschien is het gewoon “het zondagsvolk”
Ik denk niet alleen dat, maar op de UHR zijn ze gewoon meer gewend aan 'toerisme' en 'dagrecreanten' ik denk dat dat het grootste verschil is.

De meeste routes in Brabant zijn nooit zo druk geweest als nu en dat kan de locals wel een beetje uit hun ritme halen, daar kan ik wel iets van snappen.

Aan de andere kant weten ze ook goed dat de zondagochtend niet het moment is om een PR te rijden.

Stel je voor dat de nieuwe aanwas blijft fietsen en straks de toertochten verzadigen, dan is de lol er zo vanaf.

Ik had pre-corona al moeite met zo'n clubje bejaarde twc'ers die op de rechte stukken net de 20km/u haalden en op de technische stukken zowat gingen lopen ik zit er ook niet echt op te springen om daar als er weer iets georganiseerd wordt achter vast te zitten.

Ik heb 1 tocht gereden dit jaar en dat was niet eens een tocht, rondjes over de high tech campus in EHV en ja, daar rij je dan iedereen royaal voorbij omdat er ook genoeg ruimte is, over de singletracks wordt het een ander verhaal......
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ik hanteer het principe wat je zaait zal je ook oogsten.... In de loop van de jaren al weet ik niet hoeveel mensen een handje geholpen. Nu maar hopen dat het zich ooit uitbetaald :lol:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Knakworstkweker schreef: zo 13 december 2020, 19:30
Brul78 schreef: zo 13 december 2020, 19:08 Misschien is het gewoon “het zondagsvolk”
Ik denk niet alleen dat, maar op de UHR zijn ze gewoon meer gewend aan 'toerisme' en 'dagrecreanten' ik denk dat dat het grootste verschil is.
Denk dat je hier wel een puntje hebt, is vaak wel inherent aan de drukte van een plek. Bovendien leken de meeste van die gasten lichtgevorderde Corona-recreanten en die schrikken zich gewoon kapot als je ze gedag zegt.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Knakworstkweker schreef: zo 13 december 2020, 19:30 Ik hou mijn hart vast dat de 'hollowpoints' hun weg niet gaan vinden naar de fiets, dat is echt een drama.
Check. Met die stupide dingen zit m'n kettingblad voor vast.
Worden dus bij vervanging van het kettingblad meteen vervangen door gewoon torx.
Voor kleinere maten zie ik liever torx dan inbus, beter grip en minder gemakkelijk kapot te draaien.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Knakworstkweker schreef: zo 13 december 2020, 19:30
T20 en T25 zitten ook op de meeste tooltjes, anders heb je de verkeerde gekocht.
Ik heb geen 1 tooltje met een T20, de enige die ik ooit heb gezien is en crankbrothers tooltje. Ik durf te stellen dat T20 op minder dan 5% van de multitools zit.

Gelukkig heb je het nooit nodig als je geen Rohloff naaf hebt.

T25 is heerlijk, wat mij betreft pleuren ze al die inbustroep weg en stoppen ze T25 op alles.
Laatst gewijzigd door baron062 op zo 13 december 2020, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even wat beledigingen weg gepoetst...
Waar woke is, is vuur
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Makkelijk schreef: zo 13 december 2020, 21:30 T25 is heerlijk, wat mij betreft pleuren ze al die inbustroep weg en stoppen ze T25 op alles.
Amen! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik hen de Cordo multitool https://www.fietsonline.com/cordo-geree ... gLQLfD_BwE
Inclusief imbus 6 en 8 die ik al eens nodig heb gehad om bij iemand een crank vast te zetten. Veel tool voor weinig.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mad Wally schreef: zo 13 december 2020, 21:44 Ik hen de Cordo multitool https://www.fietsonline.com/cordo-geree ... gLQLfD_BwE
Inclusief imbus 6 en 8 die ik al eens nodig heb gehad om bij iemand een crank vast te zetten. Veel tool voor weinig.
Wel megakort, als je bijvoorbeeld een H-limit in een eagle derailleur wilt afstellen haal je het denk ik niet.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Afgelopen maanden meerdere keren mensen tegen gekomen met pech die niks bij zich hebben. Geen multitool en of bandenplak setje/fietspomp. Helaas iets te vaak gehad, dat men zonder wat te zeggen ervandoor gingen. Merk wel dat ik nu wat minder snel mijn hulp aanbied.

Paar maand terug een Topeak Rachet Rocket Lite NTX+ gekregen en vond in begin maar onzin, maar die ratchet en momentsleutel werken echt super. Dit is tegenwoordig dan ook de tool die standaard in mijn Camelbak zit, samen met plaksetje, binnenband, tubeless reparatie setje, quick link (sram en shimano), fietspompje.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Knakworstkweker

Makkelijk schreef: zo 13 december 2020, 21:30
Knakworstkweker schreef: zo 13 december 2020, 19:30
T20 en T25 zitten ook op de meeste tooltjes, anders heb je de verkeerde gekocht.
Ik heb geen 1 tooltje met een T20, de enige die ik ooit heb gezien is en crankbrothers tooltje. Ik durf te stellen dat T20 op minder dan 5% van de multitools zit.

Gelukkig heb je het nooit nodig als je geen Rohloff naaf hebt.

T25 is heerlijk, wat mij betreft pleuren ze al die inbustroep weg en stoppen ze T25 op alles.
je hebt gelijk

net gekeken naar mijn tooltje

ph2
torcx 25
inbus 2,3,4,5,6,7
2 bandenlichters
kettingpons
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ha, mijn stokpaardjes werden weer eens bevestigd? :lol:

Blijf er dan ook weg!

(Brabanders, op zondagochtend... Mijn strafblad is nog schoon, dat wil ik graag zo houden.)
Plaats reactie