Forum Vignet: Wie betaalt Mountainbike.nl?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Gewoon uit nieuwsgierigheid; wie betaalt de hosting van Mountainbike.nl en bijbehorend forum?

Aangezien ik elke jaar enkel euro's uitgeef aan routevignetten, ben ik zeker bereid om een tientje te betalen voor een "vriend van Mountainbike.nl" vignet, mits er een mooie sticker aan vast hangt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Brul78 schreef: ma 7 december 2020, 12:16 Gewoon uit nieuwsgierigheid; wie betaalt de hosting van Mountainbike.nl en bijbehorend forum?

Aangezien ik elke jaar enkel euro's uitgeef aan routevignetten, ben ik zeker bereid om een tientje te betalen voor een "vriend van Mountainbike.nl" vignet, mits er een mooie sticker aan vast hangt natuurlijk.
Same here.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Het lijkt me dat er betaald wordt voor de berichten op de home page.

Edit: waarmee ik niet wil suggereren dat er voor alle berichten betaald is.
________
Mijn fiets
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Goede vraag. Op dit moment draagt de site-owner de kosten. Rogier Mensink dus. Er is ook wel wat te verdienen met reclame en sponsoren maar dat vraagt ook weer extra inspanning om voor elkaar te krijgen (en te houden) en staat momenteel op een laag pitje. De site draait dus op idealisme en vrijwilligers.

Als mensen naar mijn mening teveel commentaar hebben op een gratis platform als dit maak ik wel eens een grapje over het volplempen van de site met pop-ups en banners, veel marketing onderzoek en het doorverkopen van data maar eigenlijk ben ik natuurlijk blij dat dit hier niet gebeurt.

Een bijdrage is een sympathiek idee maar ik denk dat de site-owner het nog leuker zou vinden als er weer bikersdagen georganiseerd zouden worden (voorheen gebeurde dat spontaan). Er stond er weer eentje op de planning voor afgelopen mei maar helaas gooide Corona toen roet in het eten. Wachten op betere tijden wat dat betreft dus...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

G.P. schreef: ma 7 december 2020, 12:33 Het lijkt me dat er betaald wordt voor de berichten op de home page.

Edit: waarmee ik niet wil suggereren dat er voor alle berichten betaald is.
Voor zover ik weet niet, inhoud en reclame zijn altijd strikt gescheiden geweest.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

G.P. schreef: ma 7 december 2020, 12:33 Het lijkt me dat er betaald wordt voor de berichten op de home page.

Edit: waarmee ik niet wil suggereren dat er voor alle berichten betaald is.
Die indruk krijg ik ook sterk bij het lezen van de artikelen. Lees namelijk over het algemeen niet veel kritiek...
Heb ik geen enkel probleem mee hoor, forum moet ook betaald worden. Ik heb alleen niet vaak het gevoel een artikel te lezen wat nou geheel zonder marketing materiaal van de leverancier tot stand is gekomen. :wink:

Mag best, mag je ook gewoon open over zijn.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

George schreef: ma 7 december 2020, 12:42Goede vraag. Op dit moment draagt de site-owner de kosten. Rogier Mensink dus.
:o :o :o
Werkelijk waar? Nooit zo bij stil gestaan..
Ik ken Rogier niet persoonlijk maar veel respect hoor :-q
En inderdaad, een fooienpotje en een plaats op een MTB wall of fame voor Rogier lijkt me geen slecht idee.
Laatst gewijzigd door Jan Willem op ma 7 december 2020, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat je een persbericht plaatst wil (helaas) nog niet zeggen dat je daar voor betaald krijgt. Pat kan beter antwoord krijgen hoe het nu precies zit, ik heb nog wel 'reporter' achter mijn naam staan maar het is lang geleden dat ik wat geschreven heb voor de site. De wil er wel maar het is een hoop werk als je het een beetje goed wilt doen.

@Jan Willem: Ik pleit voor een standbeeld of vernoeming van een populair segment ;)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

KTManiac schreef: ma 7 december 2020, 13:29 Die indruk krijg ik ook sterk bij het lezen van de artikelen. Lees namelijk over het algemeen niet veel kritiek...
Heb ik geen enkel probleem mee hoor, forum moet ook betaald worden. Ik heb alleen niet vaak het gevoel een artikel te lezen wat nou geheel zonder marketing materiaal van de leverancier tot stand is gekomen. :wink:

Mag best, mag je ook gewoon open over zijn.
Wat in de posting van George is onduidelijk?

"inhoud en reclame zijn strikt gescheiden"

en klik dan zelf even op de link naar "advereren" onderaan de pagina,

Adverteren op Mountainbike.nl
Momenteel is adverteren of partner worden op Mountainbike.nl (nog) niet mogelijk. Indien je meer informatie wil over online promotie neem dan contact op met Rogier Mensink: redactie@mountainbike.nl.

Redactionele formule
Met een mix van sport, lifestyle en een communityforum is Mountainbike.nl al 20 jaar voor een breed mountainbikepubliek, waardoor zowel de beginner als gevorderde biker meer uit deze sport kan halen. Wij zijn onafhankelijk. Wat we vertellen bepalen wij zelf. Onze missie is passie delen.


Ik heb in al die jaren niets gezien op het forum om zo'n comment te rechtvaardigen,



En nu terug naar het idee van community funding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Wat is in mijn reaktie onduidelijk?
Het is geen kritiek of veroordeling, uitsluitend mijn indruk (daarom zeg ik ook 'gevoel') bij het lezen van de artikelen.

Als de site owner idd alle kosten draagt zonder vorm van inkomsten vanuit de homepage of forum draag ik graag dmv een donatie bij hoor wanneer daarvoor een initiatief gestart wordt. Zou ook bepaald niet de eerste keer zijn dat ik dat bij een forum doe.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

In het verleden heb ik ook weleens een forum gehost (op eigen kosten) en als je (net als hier) de boel een beetje op orde hebt en een paar mods hebt om je mee te helpen, dan valt het op zich nog wel mee qua werk. Er zijn wat plugins die je kunt installeren om bepaalde dingen te customizen, maar over het algemeen is het grotendeels off the shelf software die ook nog eens gratis is.
Omdat de beelddragers (foto's en video's) offsite gehost worden, valt de hoeveelheid storage en dataverkeer ook reuze mee.

Maar dat gezegd hebbende is het wel zo dat ik ook gerust (financieel) bijdraag aan een fijne omgeving waar je snel heel veel informatie kunt krijgen. Ook voor een spelletje wil ik wel wat geld neerleggen, dus waarom niet voor een forum waar je ook jezelf regelmatig hard lachend kunt vermaken om bepaalde individuen? :winkie: :bier:

Maar ik zou het alleen niet als bijdrage zien (aangezien met zo'n groot forum en welwillende leden de kosten zó gedekt zijn) maar meer als een bedankje.
En als de beheerder daar dan uiteindelijk meer geld aan over houdt dan hij er zelf aan kwijt is, zou ik daar geen moeite mee hebben. Voor niets gaat tenslotte de zon op ;)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Mark-V schreef: ma 7 december 2020, 16:28 Voor niets gaat tenslotte de zon op ;)
Vooral vanuit deze gedacht kwam ook mijn vraag.
Tientallen mensen gebruiken het forum dagelijks en ook nog eens zonder reklame.
Ik vind dat daar iets tegenover mag staan ongeacht wat de operationele kosten zijn.

Plus als we allemaal onze "vignet" sticker plakken zijn we herkenbaar voor elkaar op de routes :D
-"Hey ben jij misschien TenZNL?"
-"Nee Maverick, hoezo?! :evil: "
Grapje he jongens
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Brul78 schreef: ma 7 december 2020, 18:23 Plus als we allemaal onze "vignet" sticker plakken zijn we herkenbaar voor elkaar op de routes :D
Helemaal niet zo gek. Ik koop 'm hoor. :-q
Wel subtiel graag. Gewoon transparant, keuze uit witte of zwarte tekst/logo?
Mark-V schreef: ma 7 december 2020, 16:28 En als de beheerder daar dan uiteindelijk meer geld aan over houdt dan hij er zelf aan kwijt is, zou ik daar geen moeite mee hebben. Voor niets gaat tenslotte de zon op ;)
Ook geen moeite mee, maar dan wil ik wel in z'n SYS topic terugzien waar het allemaal aan verbrast wordt. :wink:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

Als de eigenaar van dit moois zich al jarenlang belangeloos inzet, waarom zou je dan een vrijwillige bijdrage doen en daar iets voor terug willen?

Ik vind dat het aan de eigenaar is om een (vrijwillige) bijdrage te belonen, niet aan de donateur.

Van mij mag hij best een vrijwillige donatie openstellen, het is meer de vraag hoe je dat belastingtechnisch gaat doen.

Er zal een stichting opgericht moeten worden enz.

Ja kan niet zomaar mensen geld geven vreemd genoeg
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

George schreef: ma 7 december 2020, 12:42

Een bijdrage is een sympathiek idee maar ik denk dat de site-owner het nog leuker zou vinden als er weer bikersdagen georganiseerd zouden worden (voorheen gebeurde dat spontaan). Er stond er weer eentje op de planning voor afgelopen mei maar helaas gooide Corona toen roet in het eten. Wachten op betere tijden wat dat betreft dus...
Dit is toch ook veel leuker om een bijdrage aan te spenderen. Stukje fietsen en een BBQ na afloop. :bier:
Plaats reactie