Show your (Trail)dog

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Oh... een traildog topic... Leuk, alhoewel die van mij nog in opleiding is, nog pas 6 maanden oud. Dus echt de traildog uithangen gaat momenteel niet verder dan ritjes in de burley trailer of supporteren tijdens een of ander raar singlespeed festijn.

Alhoewel... supporteren tijdens een singlespeed festijn ook nog lastig is voor een pup... afgelopen NK lag hij er zo bij...

Afbeelding

Z'n naam is Orval, juist ja vernoemd naar het Belgische bier :bier:

Hij is een 6 maanden oude Hongaarse staander oftewel een vizsla. Lief, aanhankelijk, zeer engergiek en momenteel een puber die alle grenzen opzoekt, maar boven alles gewoon de beste hond die je kunt wensen.

Hij is ook te volgen op instagram.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Bruno 13wk, San Diego, Californië.

Afbeelding

Een pup van mijn vorige Rhodesian Ridgeback, 20jr geleden zaadjes ingevroren, eind vorig jaar geïnsemineerd en daar is Bruno. Met 15wk mogen ze vliegen, een weekje wachten….

Een Ridgeback is denk net iets te zwaar om soepel over een trail te gaan zoals een border collie, ik fietste wel regelmatig rondjes van 25-40km zo veel mogelijk onverhard. Hij vond het altijd leuk om naast je te huppelen als je flink je best deed om hard te fietsen, zodat je nog harder probeerde te gaan en dan liet ie altijd even zien dat hij nog veel harder kon, hahahaha…

Papa van Bruno (2001-2015)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie honden.
En leuk dat je nageslacht heb van je trouwe vriend.
Wat weegt een Ridgeback?

Mijn Beauceron Prince (reu) weegt 50kg (72cm) en die kon heel goed meekomen. Wel opletten dat de hond in draf blijft, niet teveel laten galoperen.

Afbeelding

Maar nu hij ruim 8 jaar is heeft hij moeite met langere tochten, dus doe ik speciaal voor hem een kort rondje, want hij wordt nog steeds enthousiast als ik mn mtb uit de schuur pak.



Na een te vroeg afscheid van mn trouwe metgezel Qiana is er een Mechelaar teefje gekomen uit het asiel.

Afbeelding


Ze is nu 14 mnd en dus voorzichtig begonnen met korte tochtjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


==================================================================

Afbeelding

Afbeelding

In memoriam Qiana (2017-2021)

==================================================================



Gerrie Visser schreef: ma 13 december 2021, 17:10 Oh... een traildog topic... Leuk, alhoewel die van mij nog in opleiding is, nog pas 6 maanden oud. Dus echt de traildog uithangen gaat momenteel niet verder dan ritjes in de burley trailer of supporteren tijdens een of ander raar singlespeed festijn.

Alhoewel... supporteren tijdens een singlespeed festijn ook nog lastig is voor een pup... afgelopen NK lag hij er zo bij...

Afbeelding

Z'n naam is Orval, juist ja vernoemd naar het Belgische bier :bier:

Hij is een 6 maanden oude Hongaarse staander oftewel een vizsla. Lief, aanhankelijk, zeer engergiek en momenteel een puber die alle grenzen opzoekt, maar boven alles gewoon de beste hond die je kunt wensen.

Hij is ook te volgen op instagram.
Ikzag op insta toch een paar plaatjes die hier wel passen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Sensor
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 1 januari 2015, 13:58

Mijn Ridgeback woog 41kg met schofthoogte van 68cm wat zo’n beetje de rasstandaard is echter is het merendeel zwaarder/groter, soms wel +10kg/10cm.
Aan de fiets (vanaf 18mnd) altijd in draf gelopen, galopperen deed ie alleen bij voldoende overzicht op strand/grasveld zodra ik hem los liet.

Afbeelding
Een Ridgeback kan prima meekomen op de trails van Evergreen, Colorado waar ik in de zomer van 2019 dagelijks een rondje in de achtertuin maakte.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Gaaf dit topic!

Helaas de laatste tijd niet meer tot weinig gedaan. Bij ons zijn de boswachters erg actief (en ik geef ze geen ongelijk) en worden percelen die nooit in trek waren bij toeristen, ineens erg druk waardoor ik nergens meer met de honden los in of bij het bos kan fietsen. Was altijd al lastig om een plek te vinden zonder auto's en waar de honden los mogen, maar het wordt helaas steeds moeilijker.

Gelukkig mag je nog wel bikejören! (dit is overigens een oudere foto). Het is een working kelpie. Er wonen er hier 2 maar één daarvan is al met pensioen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie hond :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Hee leuk, nieuwe plaatjes.

Mooie dieren zeg, leuk dat er meer mensen hier met hun hond er op uit trekken.

Ik ga met Orval binnenkort beginnen met het trainen om mee te rennen. Al voorzichtig een kort stukje gedaan, hij is pas 10 maanden dus nog een beetje opletten qua inspanning. Zijn grootste uitdaging is om de focus op mij te houden, aan de lijn naast de fiets heeft hij toch nog een beetje de neiging om naar links of rechts te duiken als hij wat interessants ziet.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik krijg die van ons (Puk) niet echt in het gareel. Als we in het bos fietsen trekt hij vaak zijn eigen plan, dan moet ik hem weer bijhalen. Aan een lijn is niet te doen. Hij is al 3, dus echt bijleren doet ie niet. Verder wel een leuke hond met veel energie en hij doet alles voor een snoepje (behalve dus achter je aan rennen in het bos). Ik ben zelf meer een katten persoon, maar Puk luistert wel het best naar mij :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Afbeelding

Hond van mijn zus en van mijzelf in de cargo e-bike van m`n zwager. Ikzelf aan het stuur.
"This species has amused itself to death"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Traildogs luie variant zeg maar ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

kermit schreef: do 21 april 2022, 10:24 Traildogs luie variant zeg maar ;-)
Zelfs de honden zijn watjes geworden. :D
Liepen ze vroeger voor de kar, nu worden ze rondgereden als prinsesjes.
"This species has amused itself to death"
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Duna, onze Galgo (spaanse windhond). Gepensioneerde jachthond die twee maten lijkt te groeien als ze op 400 meter een eekhoorntje spot.
Trekt graag een paar sprintjes die met geen mogelijkheid bij te houden zijn, en ligt dan liefst de rest van de dag in ondoorgrondelijke houdingen in haar mand terwijl Baasje lekker fietst.

Afbeelding

Heb nog niet geprobeerd met haar te mountainbiken, maar het is een echte sprinter. Die gaat een route van 20km niet volhouden... Slecht idee dus. Op een losloopveldje sprint ze alle honden er uit, maar de slimmere honden wachten gewoon geduldig tot ze moe wordt en dan is ze alsnog de bok :D
Plaats reactie