Wat is je Exit Time?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Je kent het wel, eindelijk weekend na een lange week (thuis)werken, zeker nu met de kinderen erbij.
In je hoofd heb je allang gepland wanneer je gaat fietsen; niet op zondagochtend, niet voor 8:30 of na 16:30 want dan is het donker, buienradar gecheckt wanneer het droog is. Kortom alle factoren zijn gewogen en je hebt besloten om zaterdag 14:00 te vertrekken.

Je hebt je plan inmiddels tijdens het ontbijt tussen twee happen van je boterham al laten vallen bij je partner, alszijde dat je het net heb bedacht: "Ik denk dat ik zo even ga mountainbiken" :tong
In dit geval ga je met de auto naar je favoriete parkoers dat binnen een half uur van je huis ligt.

Wat is dan je snelle ste tijd
  • Van normale kleren, fiets in de schuur, biddon leeg, bril smerig
  • Naar al je mtb gear aan (incl kniebeschermers, nek brace, winterschoenen whatever), fietsendrager op de trekhaak, fiets erop, Camelbag gevuld, energiebars in je zakken, helm en handschoenen gevonden, the whole shebang
Ik kan binnen 12 minuten in de auto zitten. Persoonlijk vind ik het een knappe tijd.
Hoe snel kunnen jullie het huis ontvluchten?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Minuut of 10 moet wel lukken. Maar ik neem graag mijn tijd dus gebeurt dat niet vaak.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

10/12 minuten haal ik ook wel maar vind het toch knap.

Ik fiets meestal in vrijtijds kleding dus omkleden valt weg, verder maak ik even 2 broodjes pomp ik de banden even iets bij. Bidon vullen. Fietsendrager uit de schuur halen en op de auto zetten. Vervolgens de fiets monteren waarop ik toch telkens weer versteld sta hoe alle “instellingen” van de vorige keer weer teniet zijn gedaan op de drager. :~
Vervolgens toch weer mijn telefoon en/of multitool binnen vergeten.

En voor je het weet ben ik toch wel 15/20 min verder.

Ik moet zeggen dat 90% van mijn ritten hier in omgeving zijn dus ik ben niet zo getraind in het snel weg wezen met de auto als ik ga fietsen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Kan met paar minuten de deur uit zijn en in het bos staan. Fiets kleding aan, kamelbag met water vullen. Fiets kiezen en Garmin erop, bandenspanning check en gaan met die banaan.

Afgelopen jaar alleen in eigen omgeving gefietst gezien Corona perikelen. Heb geluk dat het zo’n 100m fietsen is naar het bospad (Reichswald). En zo nu en dan pak blauw/paars Nijmegen mee. Auto afgelopen jaar niet gebruikt om elders te gaan fietsen...Wie weet volgend jaar. Dan komt er minut of acht bij om trekhaak en fietsendrager te monteren en fietsen erop te zetten....
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Meestal ben ik binnen 1 uur wel weg... Veel sneller zal het niet worden.
Vooral de muziekkeuze voor onderweg uitzoeken (voor het rijden met de auto naar desbetreffende route) kost veel tijd.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ongeveer 45 minuten, ik ben extreem traag.
Waar woke is, is vuur
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb altijd wel het idee dat ik redelijk georganiseerd ben, maar ben altijd weer het laatste klaar als ik het vergelijk met m'n fietsmaten....... Ga me dan ook niet wagen aan het klokken van de tijd, zal een desillusie worden :wink:
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Ik moet er mijn tijd voor nemen en goed controleren steeds of ik alles heb haha, een uurtje zoiets.
Als ik het "gehaast" ga doen vergeet ik telkens iets.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Makkelijk schreef: vr 18 december 2020, 10:40 Ongeveer 45 minuten, ik ben extreem traag.
Metoo, lenzen in doen, waterzak schoonmaken, spullen checken want pietjeprecies.

En vooral ik ben altijd iets kwijt wat ik wel mee wil hebben: vooral dingen voor op m'n kop zijn altijd weg of zitten nog in de was, liggen in de kast van de misses of heb ik op een heeel handig plekje neergelegd die ik daarna vergeet....
Gebruikersavatar
Zenewguy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 09:40

Elvander schreef: vr 18 december 2020, 11:31
Makkelijk schreef: vr 18 december 2020, 10:40 Ongeveer 45 minuten, ik ben extreem traag.
heb ik op een heeel handig plekje neergelegd die ik daarna vergeet....
Herkenbaar. Of erger nog, plekje uitkiezen waarvan ik denk; hier moet ik het niet neerleggen want dat ga ik vergeten, en het dan inderdaad vergeten.

OT 20-25 min zit ik meestal wel in de auto.
Bergafwaarts op z'n best
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Ik denk ook wel drie kwartier. De (voor mij) lange voorbereidingstijd is (wederom voor mij) nog altijd een van de minpunten van, deze voor de rest o zo prachtige, sport.
Juh!
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Brul78 schreef: vr 18 december 2020, 09:44 Ik kan binnen 12 minuten in de auto zitten. Persoonlijk vind ik het een knappe tijd.
Hoe snel kunnen jullie het huis ontvluchten?
30 seconden :bier:
https://www.pinkbike.com/video/513418/
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Qprs schreef: vr 18 december 2020, 12:19 30 seconden :bier:
https://www.pinkbike.com/video/513418/
Als je de volgende x er nu 10 seconden langer over doet, kun je je gopro lens ook nog even schoonmaken :bier:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik fiets t liefst naar een route en dan ben ik met het omkleden, spullen pakken, fiets(en) controleren enzo toch al gauw een kwartier bezig. De enkele keer dat ik met de auto ga kost me dat vijf minuten per fiets extra, achterbank platleggen, fiets erin schuiven en voorband er uit halen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 18 december 2020, 12:16 Ik denk ook wel drie kwartier. De (voor mij) lange voorbereidingstijd is (wederom voor mij) nog altijd een van de minpunten van, deze voor de rest o zo prachtige, sport.
Misschien moet je dan niet alleen op de fiets je tijd proberen te verbeteren, maar juist ervoor en erna.
Ik was ook altijd meer dan een half uur bezig met van alles.
En dan nog waren er zaken die ik vergat. Wel je Camelbag rugzak bij, maar geen waterzak :evil:

Dus nu ben ik alles super gestructureerd klaar liggen; kleding gewassen en zit in een aparte sporttas. Daar zitten ook zaken als schoenen,, sokken, handschoenen, bril, energierepen, ect in. Kwestie van aankleden en die tas meenemen.
Als ik beneden kom, vul ik eerst de waterzak of biddon en leg alles gelijk in auto.

In de auto heb ik alles voor de fietsendrager en fiets; slotje, gereedschap, shockpomp, handdoek, ect.
Kwestie van fietsendrager erop (met slotje), terug naar de schuur, bandenspanning checken en daarna achterop de auto.
En BRAAAAAAP

Eenmaal thuis gelijk, alle (vuile) kleding wassen en ik ben weer good-o-go voor de volgende keer.
Plaats reactie