Je mooiste rit van 2020.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het jaar loopt op z'n eind en het was voor velen een jaar om snel te vergeten. Ondanks de crisis mogen we toch van geluk spreken dat onze hobby/sport gewoon door kon gaan. Er is zelfs een hele lichting van "corona bikers" bij gekomen waarvan een groot gedeelte ook zal blijven fietsen en dat is alleen maar positief.


Mijn mooiste rit was dit jaar in Catalonië, Montroig del Camp. Die rit had alles wat voor mij mountainbiken mooi maakt. Door kleine Spaanse dorpjes het achterland in richting het laaggebergte. Daar via een single track klimmend en genietend van het uitzicht naar boven waar een fantastische afdaling volgde met rockgardens die bijna stapvoets genomen moesten worden en stukken waar de snelheid rap omhoog liep. Daar doe ik het allemaal voor.

Maar wat was dit jaar jouw favoriet, de rit waar je een pr gereden hebt? Dat dagje bikepark? Die zomeravond met alleen maar goed gezelschap? Een Let's Ride?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat een goeie vraag! :-q :winkie:

Binnen de landgrenzen toch wel de maiden voyage van de 2020 BOTY met Heckler, MDA, Jamis Diablo en Lars. https://www.instagram.com/p/CJQctMoFqVM ... 32w4edshl3

Buiten NL de toch enigszins onverwachte korte vakantie met de misses naar Pila en de 2 ochtenden bikepark. Heerlijk weer, briljante trails, mijn skills/durf die toch beter bleken dan ik dacht en een prachtig uitzicht op zowel de Mont Blanc als de Matterhorn.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dat was zonder twijfel het rijden in Portes du Soleil, Frankrijk/Zwitserland.

Afbeelding

Mooiste rit was denk ik de Grand Conche van Pointe des Mossettes naar Les Crosets in Zwitserland https://youtu.be/kXkrkVvIejo?t=604

Dat was echt een hele mooie, lange rit met prachtig uitzicht.

Het was niet het beste rijden echter, dat was in Les Gets een paar dagen later: https://youtu.be/wouz5jOJAgg

Zo'n mooi, groot en afwisselend gebied. Aankomend jaar hopelijk weer :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

suravida schreef: zo 27 december 2020, 11:54 Wat een goeie vraag! :-q :winkie:
Goede inspirator. :bier:
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Leuk topic, kan mooie verhalen opleveren :-q

Net samen met mijn vrouw tijdens het ontbijt de filmpjes van MVMVML bekeken. Bedankt dat je die deelt. Erg leuk te zien. En roept veel vragen bij mij op, want zoiets is mijn ultieme MTB doel.

Zelf heb ik mijn mooiste moment op route Appelscha gehad. Totaal niet spannend of bijzonder voor een ander maar vertel hem toch.

Ik werk niet voor een baas, mijn klanten zijn mijn baas. Daardoor altijd druk, geen hobby's meer, soms 7 dagen in de week werken, geen nee kunnen zeggen, iedereen willen helpen, altijd aardig en perfectionistisch zijn en maakt dat er een moment komt dat je 'overwerkt' raakt.

Zonder dat ik van de mountainbike hype door corona afwist, geen singletrack of verschillende disciplines kende in de MTB wereld een MTB aangeschaft en meteen de eerste rit verdwaald in een groot nationaal park in augustus maakte dat ik ineens heel gelukkig werd. De stress verdween als sneeuw voor de zon. Op een mooie MTB, helemaal alleen op de wereld. Niemand te zien. Alleen een kudde blatende schapen.
Ik vergeet dit moment nooit meer en dit betekende een omkeer voor mijn manier van leven. (De laatste keren dat ik zo'n geluk moment had was toen ik met mijn motor door de wildernis reed op het tropische eiland waar ik toen woonde en toen mijn kinderen geboren werden. )

MTB is nu naast mijn gezin het mooiste in mijn leven.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zomervakantie, Hinterglemm, dagje Big Five met mijn zoon, inclusief terecht komen op de Matzalm Trail en de Pro Line.
Maar ook de dag met eerst de klim naar de top van de Schattberg, en dan als beloning via de Hacklberg weer naar beneden was mooi.
Door Corona veel in Zuid L zelf gebleven, dus de Belgische grensstreek en Aachenerwald weinig kunnen zien, helaas, dit jaar.
Maar... het gaat beter worden, nu de vaccins gearriveerd zijn... 2e helft van het jaar?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Alleen maar lokaal gereden dit jaar. Begin van het jaar niet kunnen fietsen vanwege rugpijn. Daarna de hele corona situatie.
Hoogtepunt was de Dirtjump clinic in Holten denk ik. Matig dus. 2021 wordt met gemak een beter jaar.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Poeh, ik heb toch wel erg goed fietsjaar gehad, om diverse redenen.
Ik heb er een paar jaar uitgelegen door blessureleed en tijdelijke emigratie. Begin van het jaar weer begonnen, en mijn vriendin mee het bos in genomen. In het begin was het rondje lage vuursche op lam tempo, 1x per week als maximaal haalbare. Dit langzaam uitgebouwd.
Ik had mezelf als droom opgegeven voor Groesbeeks gruwelijkste met collegaś in de hoop dat mijn knie in september goed genoeg zou zijn. UIteindelijk ging het evenement niet door, maar heb ik met collega's en GPX wel een tocht van 100 km en +-1500hm gemaakt in het reichswald en mijn knie doet het nog steeds goed!
Andere hoogtepunten, weekendjes Berg en Dal en Zuid-Limburg met de vrouw, mooie tochten naar berghutten in OOstenrijk, dat ws technisch vrij saai, maar dat hebben we in de vogezen goedgemaakt. Ook mijn eigen tijden uit 2014 op Strava ruimschoots verbeteren, dus fitter dan ooit. Recent nog hele toffe clinic bij MTB flow, ik heb alweer een weekend limburg in de planning en een trip naar Luxemburg geboekt. Als we familie of vrienden bezoeken gaat standaard de fietsen achterop de auot, hebben dit jaar dan ook 30+ vaste routes gedaan in Nederland.
Al met al is alles wat ik dit jaar wilde doen gelukt, en ben ik zowel fitter als technisch vaardiger dan ooit. Als we familie of vrienden bezoeken gaat standaard de fietsen achterop de auot, hebben dit jaar dan ook 30+ vaste routes gedaan in Nederland. Volgend jaar wat vaker naar het buitenland en transslovenie of transalp als doel.
Nu al zin in!
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

ik weet niet meer welke rit (route Dronten) maar de 1e rit dat ik geen last meer had van mijn pols/hand
Vorig jaar een otb op asfalt gehad op hoge snelheid en daardoor scheurtjes in mijn polsgewricht.
5 weken arm in het gips
Dit was de 2e keer dat mijn linkerhand in het gips moest vanwege een fietsongeluk
Toch maar een nieuwe fully besteld (Kona hei hei) maar elke keer kreeg ik half in de route pijn in mijn pols van de trillingen en schokken
Heb me zelfs een keer moeten laten vallen omdat ik in een kleine afdaling een te grote schok in mijn pols kreeg en de pijn ondraaglijk werd
en daar lig je dan in de modder terwijl je pols pijn doet, je mountainbike ligt over je heen en je zit te bedenken van "moet ik mijn mountainbike maar verkopen en een racefiets kopen?."
De 1e keer dat ik een rondje kon mountainbiken zonder pijn stond ik stilletjes te juichen met dat ik terug bij de auto stond
Nu sinds een paar maanden weer redelijk pijn vrij en dus kan ik weer een beetje werken aan de conditie.
Dus dat was voor mij de mooiste rit van het jaar
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Racepark Schulenberg in Harz, zonder twijfel voor mij de mooiste fietsdag :)
Waar woke is, is vuur
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Eerste rondje in Walporzheim ergens in juni na de 1e lockdown :tong
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De mooiste rit is altijd ....

De volgende :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De ritten in Wallis zijn elk jaar weer om te genieten!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor mij denk ik de afdalingen vanaf Penas de Dios (Vingers van God, what's in a name). Van 1200m naar 500m.
3x omlaag. (En dus 3x omhoog).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

chaser schreef: zo 27 december 2020, 17:13
De 1e keer dat ik een rondje kon mountainbiken zonder pijn stond ik stilletjes te juichen met dat ik terug bij de auto stond.
Dat kan ik mij echt goed voorstellen. :-q
Plaats reactie