Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Marcobiker schreef: wo 30 december 2020, 18:02 Haha je bevestigt hier perfect hoe groot de rol van je eigen perspectief in dit probleem is :-D
+1, nee wacht effe, +10! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Marcobiker schreef: wo 30 december 2020, 18:02
JoopO schreef: wo 30 december 2020, 17:45 Je bedoelt die dijken waar hele hordes unieke individuele motorrijders in grote groepen met een hoop herrie de omgeving onveilig maakten?
En waarvan er een aantal denken dat ze op een circuit rijden?
Dat heeft niks met een paar zeikerds te maken, is gewoon tegengaan van verkeersonveiligheid en lawaai. Geen enkel vergelijk met mountainbiken, behalve dan de grote groepen.
Haha je bevestigt hier perfect hoe groot de rol van je eigen perspectief in dit probleem is :-D
+11 !
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Knakworstkweker

G.P. schreef: wo 30 december 2020, 14:56 Waar fietsen jullie eigenlijk? Ik herken dit totaal niet (wijde regio Zwolle).
De Peel

Uitstapjes naar alles wat binnen de 50km ligt (Nijmegen, Maashorst, Kempen, Meijerij, enz)
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

JoopO schreef: wo 30 december 2020, 17:45
Hilco schreef: wo 30 december 2020, 17:21 Naast wat mountainbiken rijd ik veel motor en daar speelt hetzelfde : de ene na de andere dijk wordt afgesloten en ander gebieden volgen .

waar vroeger een paar motorrijders reden, rijden en nu vele honderden :-{

Het is een beetje een trend dat een paar zeikerds beslissen wat er nog mag in dit land. :((
Je bedoelt die dijken waar hele hordes unieke individuele motorrijders in grote groepen met een hoop herrie de omgeving onveilig maakten?
En waarvan er een aantal denken dat ze op een circuit rijden?
Dat heeft niks met een paar zeikerds te maken, is gewoon tegengaan van verkeersonveiligheid en lawaai. Geen enkel vergelijk met mountainbiken, behalve dan de grote groepen.
100% eens. als ik op de lekdijk kom op een mooie dag zou ik daar niet willen fietsen met al die.mototrijders die ervan overtuigd zijn dat de ijk bedoelt is om te knallen
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Als motorrijder zou ik daar dan niet willen rijden, al die e-bikers die met zijn tweeën de hele breedte van de weg nodig hebben. Levensgevaarlijk.

Zo kun je eindeloze lijstjes maken. Wandelaars op geasfalteerde fietspaden, wel bergwandelschoenen aan, maar niet op het wandelpad ernaast lopen, want dan komt er zand aan de schoenen. Naar het bos? Leuk! Parkeren? Liefst ín het bos.

Enz.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Maar goed.....
Als je de publieke opinie wilt beïnvloeden begint het met het gedrag van jezelf en respect voor de ander.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Marcobiker schreef: wo 30 december 2020, 18:02
JoopO schreef: wo 30 december 2020, 17:45 Je bedoelt die dijken waar hele hordes unieke individuele motorrijders in grote groepen met een hoop herrie de omgeving onveilig maakten?
En waarvan er een aantal denken dat ze op een circuit rijden?
Dat heeft niks met een paar zeikerds te maken, is gewoon tegengaan van verkeersonveiligheid en lawaai. Geen enkel vergelijk met mountainbiken, behalve dan de grote groepen.
Haha je bevestigt hier perfect hoe groot de rol van je eigen perspectief in dit probleem is :-D
Die rol is uiteraard gigantisch groot. Ik zie vanuit mijn perspectief (meestal op de fiets) hoe lomp en asociaal er gereden wordt op openbare wegen. Let op: openbare wegen! Waar je (dus) tegenliggers hebt, wandelaars, fietsers, tractoren. En een dijkweg is over het algemeen niet zo breed. Als je daar met een grote groep gaat rijden (vaak ook nog op zondag) of hard gaat rijden, ben je gewoon niet goed bij je hoofd. Een openbare weg is niet bedoeld om voor de lol rondjes te gaan rijden. Dan moet je naar een circuit.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ach begin klein en bij jezelf idd. Vandaag nog op de routes van Vorden en Lochem geweest. Liggen er overigens top bij. Nauwelijks modder van betekenis.

Maar enkele malen wandelaars met of zonder hond tegengekomen. Vriendelijk gedag gezegd en een groepje van 4 ouderen vroeg nog aan ons; 'mogen wij hier wel lopen ..' was een gedeeld pad dus netjes geantwoord dat ze daar zeker mogen lopen. Vriendelijk bedankje terug en weer 4 mensen die anders tegen mtbers aankijken. Als de achteropkomende bikers dat ook allemaal doen kan hun dag niet meer stuk.

Ook 1 mevrouw die met een beetje boze stem ons maande rustig aan te doen. Dat deden we al want we waren aan het uithijgen van het klimgeweld rond de Paaschberg maar zo zie je maar dat de beleving van sommigen anders is.

Netjes geknikt en goedendag gezegd. Tja wat moet je meer?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik vind dat gezeur hier over Strava rijders een enorme berg flauwe kul. Waarom worden mtb-ers die door willen rijden gekoppeld aan overlast en negatieve perceptie? Gebaseerd op wat?

Als ik in de buurt op de vaste routes (dus geen wandelaars daar op) flink doorknal om een Strava PR te zetten dan who cares a shit? Zit er iemand voor me dan moet ik even wachten tot ik kan inhalen. Zit er niemand voor me dan heeft niemand er last van dat ik hard doorfiets. Laat mij mijn sport op mijn manier bedrijven aub zonder dit soort misplaatste moreel superieure oordelen.

Strava rijders snijden bochtjes af. Hoe weet je dat nou? Ik zie soms beginners zonder helm over het parkoers stuntelen, verkeerd remmen, buiten de baan enz. In lawaaierige groepjes. Nix nada Strava.

Je kan NIET zo maar een negatief stempel op iemand plakken omdat hij lycra draagt en op Strava zit. Dat doen we met andere uiterlijke kenmerken immers ook niet.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De bewijzen liggen helaas voor 't oprapen, beste Crapton.

Op jouw manier een Strava rondje rijden? Prima zelfs. Niemand zal daar een probleem van maken.
Helaas, en wij maken dit allemaal regelmatig mee, zijn de overwinteraars alleen bezig met een zo hoog mogelijke km/h Stravatijd. Ten koste van alles.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Crapton schreef: wo 30 december 2020, 21:39 Ik vind dat gezeur hier over Strava rijders een enorme berg flauwe kul. Waarom worden mtb-ers die door willen rijden gekoppeld aan overlast en negatieve perceptie? Gebaseerd op wat?

Als ik in de buurt op de vaste routes (dus geen wandelaars daar op) flink doorknal om een Strava PR te zetten dan who cares a shit? Zit er iemand voor me dan moet ik even wachten tot ik kan inhalen. Zit er niemand voor me dan heeft niemand er last van dat ik hard doorfiets. Laat mij mijn sport op mijn manier bedrijven aub zonder dit soort misplaatste moreel superieure oordelen.

Strava rijders snijden bochtjes af. Hoe weet je dat nou? Ik zie soms beginners zonder helm over het parkoers stuntelen, verkeerd remmen, buiten de baan enz. In lawaaierige groepjes. Nix nada Strava.

Je kan NIET zo maar een negatief stempel op iemand plakken omdat hij lycra draagt en op Strava zit. Dat doen we met andere uiterlijke kenmerken immers ook niet.
+1 helemaal met je eens!

Dit is hetzelfde als wandelaars de schuld bij mtb'ers leggen.
Knakworstkweker

Mountainbiken is sporten
Sporten kan competitief zijn
Een MTB-route is redelijk 'afgesloten' van de openbare weg.
Dus er is in mijn ogen geen probleem met het 'Strava-jagen' en ook niet met mensen die er recreatief rijden.

De drukte verhinderd mensen wel om hun ding te doen op een moment dat het altijd kon en nu ineens niet meer.

Het is nu, op dit moment, door alle omstandigheden zo uitgekomen en aanpassingsvermogen heeft tijd nodig.

Iedereen heeft hier een aandeel in, maar de mensen die je er eerst nooit zag mogen van mij wel iets beter hun best gaan doen.

'Wij' komen al jaren in het bos en op de routes, met 'onze' regels en gebruiken (geschreven en ongeschreven) en dat ging altijd prima.
Tot nu.

Dus zeg het maar, moeten 'wij' ons aanpassen omdat anderen het niet doen of moet de rest zich aanpassen omdat 'wij' het zo al jaren doen?
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 30 december 2020, 21:48 De bewijzen liggen helaas voor 't oprapen, beste Crapton.

Op jouw manier een Strava rondje rijden? Prima zelfs. Niemand zal daar een probleem van maken.
Helaas, en wij maken dit allemaal regelmatig mee, zijn de overwinteraars alleen bezig met een zo hoog mogelijke km/h Stravatijd. Ten koste van alles.
De bewijzen die Crapton aandraagt m.b.t. beginners vind ik duidelijker.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

MonkeyRider schreef: wo 30 december 2020, 15:21
G.P. schreef: wo 30 december 2020, 14:56 Waar fietsen jullie eigenlijk? Ik herken dit totaal niet (wijde regio Zwolle).
Waarschijnlijk heb jij nog gewoon veel bos, rust en ruimte en nauwelijks aangelegde mtb-routes ?
Het bos is vrij uitgestrekt, maar ook daar zijn erg drukke plekken die onderdeel uitmaken van de MTB-routes. En daar doet niemand moeilijk als ik tussen de wandelaars met loslopende honden / kinderen door moet laveren. Iedereen maakt ruimte, geen boze gezichten.

En buiten de officiële routes is het niet anders. Maar dat zal zijn omdat wandelaars in het algemeen toch niet weten wat wel of geen route is.

Vuistregel: fiets met beleid. Volwassenen zijn gevoelig als het om hun kinderen of dieren gaat. Stop gewoon als het te krap wordt.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

hanjovdberg schreef: wo 30 december 2020, 20:56 Ach begin klein en bij jezelf idd. Vandaag nog op de routes van Vorden en Lochem geweest. Liggen er overigens top bij. Nauwelijks modder van betekenis.

Maar enkele malen wandelaars met of zonder hond tegengekomen. Vriendelijk gedag gezegd en een groepje van 4 ouderen vroeg nog aan ons; 'mogen wij hier wel lopen ..' was een gedeeld pad dus netjes geantwoord dat ze daar zeker mogen lopen. Vriendelijk bedankje terug en weer 4 mensen die anders tegen mtbers aankijken. Als de achteropkomende bikers dat ook allemaal doen kan hun dag niet meer stuk.

Ook 1 mevrouw die met een beetje boze stem ons maande rustig aan te doen. Dat deden we al want we waren aan het uithijgen van het klimgeweld rond de Paaschberg maar zo zie je maar dat de beleving van sommigen anders is.

Netjes geknikt en goedendag gezegd. Tja wat moet je meer?
Ik had ook wel een verhaal over motorrijden kunnen schrijven maar dit zegt t allemaal.
En gewoon tweede kerstdag (geen bel, alleen praten) zonder enig scheef gezicht de kleine paadjes op de stuwwal bij Oosterbeek gereden.
Als je remt voor wandelaars en een gesprek aan probeert te knopen dan ben je gewoon welkom lijkt t.
Lekker fietsen!
Plaats reactie