Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Als je tijden wilt rijden pas dan je tijden aan... ofwel ga dan vroeg of laat als het niet druk is. Als je van jezelf weet dat je prestatiegericht bent, stoor je dan niet aan groepen op zaterdagmiddag.

Idd leven en laten leven. Wat nmm ook helpt; ik ben met boswielrenners ooit begonnen. Ik snap dingen als ‘LINKS’. Maar hoopjes mensen niet. Die gaan dan naar links. ga even rustig achter mensen rijden, ratel een keer met je cassette en vraag op een rustige toon ‘kan ik even links van u passeren’, dan gaat het meestal goed.

Beetje leven en laten leven.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

aurelius schreef: za 2 januari 2021, 09:26 Het ligt niet aan Strava,
Het ligt ook niet aan, om de woorden van onze Knakworst aan te halen, ‘de egoistische houding van iedereen die sinds maart of later van dit jaar pas een mtb heeft en we hebben ze geen strobreed in de weg gelegd!’.
Het ligt aan een te egoistische en intolerante houding in het algemeen.
Dat dus!!
NL wordt in zijn algemeen steeds asocialer, niemand heeft niks voor elkaar over, mensen spreken elkaar niet aan (op hun gedrag), en veel ouders voeden hun kids niet op.
Dat wordt dus in de nabije toekomst alleen maar erger....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Majoorkees schreef: za 2 januari 2021, 12:23. Ik snap dingen als ‘LINKS’. Maar hoopjes mensen niet. Die gaan dan naar links.
Of eerst eens over de linkerschouder kijken ;-)

Ik geef meestal aan waar ik heen ga. “Ik pak de binnenbocht” of “ik kom rechts”.
Werkt redelijk goed.
En sommigen hebben gewoon de wil niet om je er langs te laten en dan doe ik ook wel eens iets wat niet echt wenselijk is.
Wie zonder zonde is....
Bicycle, bicycle, bicycle
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 10:48

Ik heb er geen moeite mee dat de hele wereld op mijn lievelingsroutes komt, maar pas je aan!

Rij niks kapot, rij niet in de weg, ga aan de kant als het kan en gevraagd wordt.

Daar komt frustratie uit voort het pure gebrek aan respect van alle nieuwe aanwas en daar hoef ik me niet meer in aan te passen, daar heb ik vanaf maart al inzet voor getoond en daar ben ik nu een beetje klaar mee.
Jij gaat heel het jaar niet meer rijden zeker :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nou, ik was vanmorgen met de kleine op Amerongen (prime time op de drukste route van Nederland, er zijn momenten dat mijn planning beter is...), en het was er vergeven van de coranabikers. Trappen geen deuk in een pakkie boter (mini-me heeft zich het eerste uur uitstekend vermaakt met "grote mensen inhalen") en sturen als een natte krant (na 500 meter in de marmottenbak ging de eerste al OTB over een lullig worteltje. Die moest daar zelf overigens hartelijk om lachen). Maar ik kon me er eigenlijk niet druk om maken. Prima sfeertje en iedereen was vriendelijk. Ook de vele wandelaars (nu hielp het natuurlijk dat ik een klein bike monstertje mee had).

Ik zie het bos ook liever een stuk rustiger, en dat gaat heus ook weer gebeuren (hoop ik...), maar tot die tijd ga ik me niet ergeren.
Laatst gewijzigd door 38x10 op za 2 januari 2021, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

The Grim Ripper schreef: za 2 januari 2021, 01:36 Ik ben een ouwe lul van bijna 61. Rijd als een lamme zak. Heb een bel die ik ook gebruik en een flodderige outfit. Voor en achter vering en moddervangers. Haal het meeste plezier uit hobbels, bobbels, wortels, mul zand, smalle paadjes. Spelen en klooien in het bos is mijn ding. Waar ik niet mag rijden, kom ik niet. In ieder geval zo min mogelijk (soms met Komoot een route gemaakt die illegaal blijkt). Wandelaars met/zonder honden, kids etc zeg ik altijd gedag. Ik bedank dat ik ook de ruimte krijg. Zit op strava en vergelijk altijd mijn presentaties, zonder me druk te maken om het resultaat. Leuk als het weer een keertje sneller is gegaan. Voor de rest vooral genieten van de natuur, de vrijheid en mijn bike. En een PR is leuk, maar voor de rest vooral bullshit.

Genieten wordt op sommige plaatsen steeds lastiger. Rij vaak in het pwn gebied tussen wijk aan zee en egmond. Het wordt daar steeds minder leuk. Niet vanwege de wandelaars, maar vanwege asociale groepen mtb'rs die maar doorjakkeren, niet inhouden, niet aan de kant gaan en zelfs op single tracks inhalen waar dat niet kan. Eikels vind ik ze. Ja, ik ben een ouwe lul, maar wel met fatsoen. Als zeer enthousiast mtb'r stoor ik me vooral aan zogenaamde collega's die het m.i. verpesten voor veel anderen. Gelukkig rij ik ook veel in het GNR, waar die groepen er nauwelijks zijn. Ik hoop dat dit ook zo blijft. Wil nog lang doorgaan met plezier maken op mijn fiets.

On topic: Leven en laten leven. Wees sociaal en doe daar niet moeilijk over. En wandelaars die het niet accepteren groet ik ook. En als ik een opmerking krijg stop ik soms om met ze te praten. Over en weer begrip hebben kan geen kwaad.
Wat ben jij goed zeg! Jeetje.

Ik ben ook een ouwe lul van 60 met Lycra en Strava en carbon XC race HT. Ik kom voor snelheid. Meestal rij ik alleen, soms met 2. Tijd en adem om naar elkaar te schreeuwen heb ik niet. Wel heb ik uitstekende remmen, en ik kijk heel goed waar ik rijd (voor de veiligheid van mezelf en van natuurlijk ook voor anderen). Ik probeer niet op de drukste tijden te rijden, maar in de winter is dat lastig gezien de korte dagen.

Nou vraag ik mij dus af of jij voor mij aan de kant gaat als ik er aan kom stormen , of dat je hardnekkig voor mij blijft rijden op de singletrack. Is het sociaal en doe er niet moeilijk over om even plaats te maken, of juist sociaal om die snelle rijder beetje dwars te zitten met hun klote Strava (ik zal m wel eens even leren, mijn normen zijn leidend).

-----------------------------

PS. Vroegah (2 jaar geleden) waren er nog geen vaste routes in mijn omgeving en was vrij rijden mogelijk. Ook geen Corona. Er was dus NOOIT een probleem, ik zag amper mensen in het bos. Ik kon zo hard rijden als ik wilde, als ik een wandelaar zag nam ik een ander paadje. Ook bijna nergens kapotgereden paden.

Die vaste routes zijn niet altijd vooruitgang. Het is een verkeerd wensbeeld van natuurbeheerders.
Laatst gewijzigd door Crapton op za 2 januari 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Knakworstkweker

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 18:32 Wat ben jij goed zeg! Jeetje.

Ik ben ook een ouwe lul van 60 met Lycra en Strava en carbon XC race HT. Ik kom voor snelheid. Meestal rij ik alleen, soms met 2. Tijd en adem om naar elkaar te schreeuwen heb ik niet. Wel heb ik uitstekende remmen, en ik kijk heel goed waar ik rijd (voor de veiligheid van mezelf en van natuurlijk ook voor anderen). Ik probeer niet op de drukste tijden te rijden, maar in de winter is dat lastig gezien de korte dagen.

Nou vraag ik mij dus af of jij voor mij aan de kant gaat als ik er aan kom stormen , of dat je hardnekkig voor mij blijft rijden op de singletrack. Is het sociaal om even plaats te maken, of juist sociaal om die snelle rijder beetje dwars te zitten met hun klote Strava (ik zal m wel eens even leren, mijn normen zijn leidend).

-----------------------------

PS. Vroegah (2 jaar geleden) waren er nog geen vaste routes in mijn omgeving en was vrij rijden mogelijk. Ook geen Corona. Er was dus NOOIT een probleem, ik zag amper mensen in het bos. Ik kon zo hard rijden als ik wilde, als ik een wandelaar zag nam ik een ander paadje. Ook bijna nergens kapotgereden paden.

Die vaste routes zijn niet altijd vooruitgang. Het is een verkeerd wensbeeld van natuurbeheerders.
Dit dus, dit is precies wat ik bedoel, waarom moet mijn norm veranderen terwijl ik hier al langer mee bezig ben?

Dat is nu zo Nederlands, we verlagen het niveau maar zodat iedereen mee kan doen en daar MOET je blij mee zijn, want iedereen kan meedoen.

Nee bedankt.
Cube AIM schreef: za 2 januari 2021, 18:17 Jij gaat heel het jaar niet meer rijden zeker :-q
Morgen weer :-q

Zoals ik al zei, op snelheid, in lycra met strava aan.

Waarschijnlijk vinden de meesten het toch te koud en dat komt me uitstekend uit.

Hoge zandgrond ligt er ideaal bij gezien het weer van de afgelopen tijd en de temperatuur is ook optimaal.

Als ik er een pr uitknijp zal ik dat met veel bombarie kenbaar maken!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 18:45
Morgen weer :-q

Zoals ik al zei, op snelheid, in lycra met strava aan.
Lekker vaste prik op de drukke zondagochtend, zoals 't hoort onder al die TWC bwr's. :-{
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 18:45
Morgen weer :-q

Zoals ik al zei, op snelheid, in lycra met strava aan.

Waarschijnlijk vinden de meesten het toch te koud en dat komt me uitstekend uit.
Dat zal je vies tegenvallen denk ik. Had die hoop vanochtend ook maar was helaas een stuk drukker dan de weken ervoor. Veel goede voornemens rijders denk ik.

En ik fiets altijd op zaterdagochtend om 0900. Het is vragen om moeilijkheden om op zondagochtend te gaan en later dan 0900. Dan zoek je het ook wel een beetje op...
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Knakworstkweker

Met zijn allen op een vaste plek een vaste periode eenzelfde oefening gaan doen en iedereen die niet in de juiste kleurstelling, met de goede uitrusting of niet uitgenodigd is mag niet meedoen.

Nu mag je aan mij vertellen wat er afvalt als je op een mtb gaat zitten en wat er afvalt als je op bijvoorbeeld een voetbalveld of hockeyveld wil meedoen.

Maar de 'veldsporters' die nu ineens op 'ons veld' komen hoeven zich nergens aan te houden blijkbaar, want het is openbaar.

Als dit het uitgangspunt wordt mag er van mij achter elkaar een landelijk mtb-vignet ingevoerd worden waar maar een beperkt aantal van wordt verstrekt per regio en gast-vignetten ook maar beperkt aan regio-vignet bezitters worden verstrekt.

Dat ik voor mijn sport uit te voeren een soort van contributie moet betalen is een kleine prijs om al die ergernis uit het bos te houden.

En ik ben voor 09.00 al 2 of 3 keer rond geweest hoop ik, zoals elke week.

En inderdaad na 09.00 begint de ellende meestal maar dan vraag ik me toch af waar die magische grens van 09.00 vandaan komt, lijkt wel bijna op de start van de meeste veldsporten.....oh wacht.....
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 18:32 Nou vraag ik mij dus af of jij voor mij aan de kant gaat als ik er aan kom stormen , of dat je hardnekkig voor mij blijft rijden op de singletrack. Is het sociaal en doe er niet moeilijk over om even plaats te maken, of juist sociaal om die snelle rijder beetje dwars te zitten met hun klote Strava (ik zal m wel eens even leren, mijn normen zijn leidend).
Als jij achter me zou zitten (moet je wel sneller zijn) en ik merk dat op of je maakt het kenbaar, dan maak ik uiteraard ruimte waar dat kan. En als het niet kan dan heb je maar geduld.

Met opzij gaan bedoelde ik de grote groepen die je tegenkomt. Die houden hun spoor vast en maken geen ruimte voor tegenliggers. Hopelijk ben jij minder asociaal. En tegen strava heb ik niks, maar als dat je gedrag zo beïnvloedt dat je in deze tijd koste wat kost je dingetje wilt doen dan heb je precies het punt te pakken wat ik bedoel. By the way, ik hou gewoon rekening met zowel de snellere als de langzamere biker
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 18:32
The Grim Ripper schreef: za 2 januari 2021, 01:36 Ik ben een ouwe lul van bijna 61. Rijd als een lamme zak. Heb een bel die ik ook gebruik en een flodderige outfit. Voor en achter vering en moddervangers. Haal het meeste plezier uit hobbels, bobbels, wortels, mul zand, smalle paadjes. Spelen en klooien in het bos is mijn ding. Waar ik niet mag rijden, kom ik niet. In ieder geval zo min mogelijk (soms met Komoot een route gemaakt die illegaal blijkt). Wandelaars met/zonder honden, kids etc zeg ik altijd gedag. Ik bedank dat ik ook de ruimte krijg. Zit op strava en vergelijk altijd mijn presentaties, zonder me druk te maken om het resultaat. Leuk als het weer een keertje sneller is gegaan. Voor de rest vooral genieten van de natuur, de vrijheid en mijn bike. En een PR is leuk, maar voor de rest vooral bullshit.

Genieten wordt op sommige plaatsen steeds lastiger. Rij vaak in het pwn gebied tussen wijk aan zee en egmond. Het wordt daar steeds minder leuk. Niet vanwege de wandelaars, maar vanwege asociale groepen mtb'rs die maar doorjakkeren, niet inhouden, niet aan de kant gaan en zelfs op single tracks inhalen waar dat niet kan. Eikels vind ik ze. Ja, ik ben een ouwe lul, maar wel met fatsoen. Als zeer enthousiast mtb'r stoor ik me vooral aan zogenaamde collega's die het m.i. verpesten voor veel anderen. Gelukkig rij ik ook veel in het GNR, waar die groepen er nauwelijks zijn. Ik hoop dat dit ook zo blijft. Wil nog lang doorgaan met plezier maken op mijn fiets.

On topic: Leven en laten leven. Wees sociaal en doe daar niet moeilijk over. En wandelaars die het niet accepteren groet ik ook. En als ik een opmerking krijg stop ik soms om met ze te praten. Over en weer begrip hebben kan geen kwaad.
Wat ben jij goed zeg! Jeetje.

Ik ben ook een ouwe lul van 60 met Lycra en Strava en carbon XC race HT. Ik kom voor snelheid. Meestal rij ik alleen, soms met 2. Tijd en adem om naar elkaar te schreeuwen heb ik niet. Wel heb ik uitstekende remmen, en ik kijk heel goed waar ik rijd (voor de veiligheid van mezelf en van natuurlijk ook voor anderen). Ik probeer niet op de drukste tijden te rijden, maar in de winter is dat lastig gezien de korte dagen.

Nou vraag ik mij dus af of jij voor mij aan de kant gaat als ik er aan kom stormen , of dat je hardnekkig voor mij blijft rijden op de singletrack. Is het sociaal en doe er niet moeilijk over om even plaats te maken, of juist sociaal om die snelle rijder beetje dwars te zitten met hun klote Strava (ik zal m wel eens even leren, mijn normen zijn leidend).

-----------------------------

PS. Vroegah (2 jaar geleden) waren er nog geen vaste routes in mijn omgeving en was vrij rijden mogelijk. Ook geen Corona. Er was dus NOOIT een probleem, ik zag amper mensen in het bos. Ik kon zo hard rijden als ik wilde, als ik een wandelaar zag nam ik een ander paadje. Ook bijna nergens kapotgereden paden.

Die vaste routes zijn niet altijd vooruitgang. Het is een verkeerd wensbeeld van natuurbeheerders.
Het PWN gebied is waar het Boswielrennen is uitgevonden denk ik vaak, dit i.c.m. een kwalijk beleid vd gebiedseigenaar en het recept voor veel conflicten is geboren ... nog los v.d. Noord Hollandsche inborst :bier:
Ik kwam er vroeger heel vaak (vooral Bergen Egmond) maar nu alleen nog op de zeldzame rustige momenten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RTL nieuws vanavond een item over de drukte in de bossen. Incl. Andre van MTB Challenge.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

The Grim Ripper schreef: za 2 januari 2021, 19:19
Crapton schreef: za 2 januari 2021, 18:32 Nou vraag ik mij dus af of jij voor mij aan de kant gaat als ik er aan kom stormen , of dat je hardnekkig voor mij blijft rijden op de singletrack. Is het sociaal en doe er niet moeilijk over om even plaats te maken, of juist sociaal om die snelle rijder beetje dwars te zitten met hun klote Strava (ik zal m wel eens even leren, mijn normen zijn leidend).
Als jij achter me zou zitten (moet je wel sneller zijn) en ik merk dat op of je maakt het kenbaar, dan maak ik uiteraard ruimte waar dat kan. En als het niet kan dan heb je maar geduld.

Met opzij gaan bedoelde ik de grote groepen die je tegenkomt. Die houden hun spoor vast en maken geen ruimte voor tegenliggers. Hopelijk ben jij minder asociaal. En tegen strava heb ik niks, maar als dat je gedrag zo beïnvloedt dat je in deze tijd koste wat kost je dingetje wilt doen dan heb je precies het punt te pakken wat ik bedoel. By the way, ik hou gewoon rekening met zowel de snellere als de langzamere biker
Dat is positief te lezen. Ik las iets over "lamme zak", "baggy" en fully met spabo's dus ik verwacht dat ik wel sneller zal zijn :D .

Waar het nog wel eens mis gaat is "maak ik uiteraard ruimte waar dat kan". Ik denk bv bovenaan een bultje als je toch al langzaam rijdt, maar ik merk ook vaak dat mensen doorrijden tot het einde van de singletrack. Ja "waar dat kan" kan erg verschillen. Gewoon rekening houden met is een verstandig advies, dat doe ik ook.

Aansluitend hierop: ouders die met kleine kinderen op een druk parkoers gaan rijden vind ik dus ook een zeer slecht idee. Ja het mag, ja het kan, ja het is schattig, ja ze moeten het leren, ja kom niet aan m'n kinderen (want heilig). Maar het is gewoon stom. Op de snelweg mag je ook niet met een trekker rijden. Pak elders een rustig en mooi paadje, of doe het lekker door de week (kinderen thuis, ouders thuis nu kan het). En ga niet in zo'n grote groep fietsen (vaak pa, ma, Jantje, Truusje en Gijsje en ook Keesje van de buren), en dan allemaal lekker net een beetje verspreid want Gijsje is niet zo snel als Keesje dus moet ma erbij blijven he. De werkelijke namen zijn bij de redactie bekend, de situatie is echter niet verzonnen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 19:59
The Grim Ripper schreef: za 2 januari 2021, 19:19
Als jij achter me zou zitten (moet je wel sneller zijn) en ik merk dat op of je maakt het kenbaar, dan maak ik uiteraard ruimte waar dat kan. En als het niet kan dan heb je maar geduld.

Met opzij gaan bedoelde ik de grote groepen die je tegenkomt. Die houden hun spoor vast en maken geen ruimte voor tegenliggers. Hopelijk ben jij minder asociaal. En tegen strava heb ik niks, maar als dat je gedrag zo beïnvloedt dat je in deze tijd koste wat kost je dingetje wilt doen dan heb je precies het punt te pakken wat ik bedoel. By the way, ik hou gewoon rekening met zowel de snellere als de langzamere biker
Dat is positief te lezen. Ik las iets over "lamme zak", "baggy" en fully met spabo's dus ik verwacht dat ik wel sneller zal zijn :D .

Waar het nog wel eens mis gaat is "maak ik uiteraard ruimte waar dat kan". Ik denk bv bovenaan een bultje als je toch al langzaam rijdt, maar ik merk ook vaak dat mensen doorrijden tot het einde van de singletrack. Ja "waar dat kan" kan erg verschillen. Gewoon rekening houden met is een verstandig advies, dat doe ik ook.

Aansluitend hierop: ouders die met kleine kinderen op een druk parkoers gaan rijden vind ik dus ook een zeer slecht idee. Ja het mag, ja het kan, ja het is schattig, ja ze moeten het leren, ja kom niet aan m'n kinderen (want heilig). Maar het is gewoon stom. Op de snelweg mag je ook niet met een trekker rijden. Pak elders een rustig en mooi paadje, of doe het lekker door de week (kinderen thuis, ouders thuis nu kan het). En ga niet in zo'n grote groep fietsen (vaak pa, ma, Jantje, Truusje en Gijsje en ook Keesje van de buren), en dan allemaal lekker net een beetje verspreid want Gijsje is niet zo snel als Keesje dus moet ma erbij blijven he. De werkelijke namen zijn bij de redactie bekend, de situatie is echter niet verzonnen.
Opzij waar het kan is niet op een helling :lol: het lukt bijna altijd ff een sprongetje opzij te maken. Als ze echt snel zijn dan heb je er geen last van. Maar soms heb je single tracks waar je ingesloten bent tussen de struiken... En gezinnen met kinderen op een parcours is gewoon link. Nu de bladeren van de bomen zijn kun je ze soms zien, maar van de zomer op LV/HV genoeg keren m'n remmen kunnen testen. En dan de ouders zonder helm :evil:

Ik heb een fully en baggy kleding en de rest was ehhhh beetje sarcastisch bedoeld :tong
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Plaats reactie