Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakworstkweker

Lars TB schreef: za 2 januari 2021, 21:01 Wil je hard gaan, dan ga je wedstrijden rijden. Op een afgesloten parcours. Waar je met 100 gelijkgestemden je een uurtje mag uitleven.
Wel vreemd dat mensen die van een 'afgesloten' veld dat respect niet meenemen naar andermans veld......
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

vasquez schreef: za 2 januari 2021, 21:37 Waar lees jij wat ik daar van vind dan :~
Dat lees ik nergens en daar deed ik dus ook geen aannames over. :-q
Sorry als het zo onbedoeld over kwam..
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 21:14
Lars TB schreef: za 2 januari 2021, 21:01

Je hebt als snelle man natuurlijk nooit recht op voorrang. Je bent altijd de eerste die afremt, aan de kant gaat, zich gedraagt.

Geen discussie over mogelijk.

Wil je hard gaan, dan ga je wedstrijden rijden. Op een afgesloten parcours. Waar je met 100 gelijkgestemden je een uurtje mag uitleven.
Wat een gelul zeg. Wie denk je wel dat je bent? De MTB god of zo?

Van dit soort gezwam krijg ik echt jeuk.
Gezwam? Ik ben 't 100% met 'm eens.

Nu weet ik toevallig hoe Lars hierin staat, ongeveer hetzelfde als mij, en veel andere bikers die zich dus dood ergeren aan Castelli-Chagrijnen die op spitsuur iedereen opzij schreeuwen voor een kansloos pr-tje.

Waar zou die anti-mtb trend toch vandaan komen? :~
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

KTManiac schreef: za 2 januari 2021, 21:39
vasquez schreef: za 2 januari 2021, 21:37 Waar lees jij wat ik daar van vind dan :~
Dat lees ik nergens en daar deed ik dus ook geen aannames over. :-q
Sorry als het zo onbedoeld over kwam..
Geen probleem hoor!

Mijn (algemene) punt was eigenlijk meer dat als mensen/wandelaars op een mountainbikeroute zouden weten WAAROM mountainbikers (juist en alleen) daar mogen "sporten" er wellicht al wat minder onbegrip zou zijn.

Wat overigens niet wegneemt dat er altijd aso's zijn die hun "rechten" op bijzondere wijze claimen :D

Alleen maar denken aan eigen genot brengt zelden iets goeds :lol:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Giant-E schreef: za 2 januari 2021, 21:46
Crapton schreef: za 2 januari 2021, 21:14

Wat een gelul zeg. Wie denk je wel dat je bent? De MTB god of zo?

Van dit soort gezwam krijg ik echt jeuk.
Gezwam? Ik ben 't 100% met 'm eens.

Nu weet ik toevallig hoe Lars hierin staat, ongeveer hetzelfde als mij, en veel andere bikers die zich dus dood ergeren aan Castelli-Chagrijnen die op spitsuur iedereen opzij schreeuwen voor een kansloos pr-tje.

Waar zou die anti-mtb trend toch vandaan komen? :~
Nu vind ik meestal dat Giant-E te ver door draaft in zijn anti wielren hetze (zal wel komen omdat ik naast een MTB ook 2 racefietsen bezit. En castelli kleding!), maar met posts als die van Crapton begin ik te snappen waar het vandaan komt...
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 21:39
Lars TB schreef: za 2 januari 2021, 21:01 Wil je hard gaan, dan ga je wedstrijden rijden. Op een afgesloten parcours. Waar je met 100 gelijkgestemden je een uurtje mag uitleven.
Wel vreemd dat mensen die van een 'afgesloten' veld dat respect niet meenemen naar andermans veld......
Eigenlijk is het een hele goede tip. Bij een wedstrijdsituatie is er sprake van een afgesloten veld met specifieke regels, net als bij andere sporten. Op een mtb route of elders in het bos is dat niet het geval en daar hoort dus ander gedrag bij. Je weet wel, een beetje rekening houden met elkaar enzo ;)
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

We zijn als mountainbikers te gast in het bos.
Onder bepaalde voorwaarden mogen we daar onze hobby beoefenen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

George schreef: za 2 januari 2021, 22:11Eigenlijk is het een hele goede tip. Bij een wedstrijdsituatie is er sprake van een afgesloten veld met specifieke regels, net als bij andere sporten. Op een mtb route of elders in het bos is dat niet het geval en daar hoort dus ander gedrag bij. Je weet wel, een beetje rekening houden met elkaar enzo ;)
Inderdaad, bij een wedstrijd kun je je breed maken om een positie te verdedigen op een MTB route is dat tamelijk zinloos... :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Schijn je ook weer niet te moeten overdrijven a la Dylan Groenewegen....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Toch weer die wielrenners :lol:

(voor de goede orde ik deed afgelopen jaar meer km's met m'n kromstuurfiets dan met m'n MTB gecombineerd)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Knakworstkweker

George schreef: za 2 januari 2021, 22:11
Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 21:39

Wel vreemd dat mensen die van een 'afgesloten' veld dat respect niet meenemen naar andermans veld......
Eigenlijk is het een hele goede tip. Bij een wedstrijdsituatie is er sprake van een afgesloten veld met specifieke regels, net als bij andere sporten. Op een mtb route of elders in het bos is dat niet het geval en daar hoort dus ander gedrag bij. Je weet wel, een beetje rekening houden met elkaar enzo ;)
Bij een trainingssituatie probeer je wedstrijdsituaties te simuleren dat gebeurt in sommige gevallen op een afgesloten veld met specifieke regels.

Dat wij de pech hebben dat het 'openbaar' terrein is moeten we maar voor lief nemen?

Moet je je voorstellen hoe druk het zou zijn als er bijvoorbeeld op de UHR of Veluwe geen vignetplicht zou zijn, want dat is nog een laatste drempel denk ik.
Of veel mensen nemen de gok gewoon, wat aannemelijker klinkt.

En dat ze dan ook maar eens gaan handhaven op wandelaars op de routes, dit kan nu nog niet, desnoods passen ze de wegenverkeerswet aan omtrent 'doelspecifieke recreatiepaden' dan kan het wel.

Ik mag nog blij zijn qua drukte als ik het mag geloven, maar ik ben al bang voor het voorjaar als de corona ellende doorzet.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik ben bang voor de publieke opinie als er nog meer knakworsten over de tracks gaan racen die denken dat ze het recht op voorrang en snelheid hebben....
ik mag hopen dat je hier een rol speelt en op de tracks niet de eikel bent die je hier pretendeert te zijn.
Bicycle, bicycle, bicycle
Knakworstkweker

Mijn gedachtes zijn oprecht, mijn reactie in het bos is vaak wat tammer.

Geen zin in gedoe, ben er ook voor mijn plezier, maar een sneer deel ik wel eens ooit uit ja.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Crapton schreef: za 2 januari 2021, 21:14
Lars TB schreef: za 2 januari 2021, 21:01

Je hebt als snelle man natuurlijk nooit recht op voorrang. Je bent altijd de eerste die afremt, aan de kant gaat, zich gedraagt.

Geen discussie over mogelijk.

Wil je hard gaan, dan ga je wedstrijden rijden. Op een afgesloten parcours. Waar je met 100 gelijkgestemden je een uurtje mag uitleven.
Wat een gelul zeg. Wie denk je wel dat je bent? De MTB god of zo?

Van dit soort gezwam krijg ik echt jeuk.
Afgezien van dat jij dus niet inziet dat jij jezelf hier neerzet als de persoon waar iedereen 'tegen' is, die 'Strava/bwr-onverlaat'', begrijp je ook niet wat er staat.


Het draait niet om jou, zoals jij blijkbaar wel denkt, maar zo belangrijk ben je echt niet. Het draait hier om iedere snellere rijder. En 'sneller' kan ook zijn die rustig toerende vrouw die achterop een beginner aankomt. Ook die toerende mevrouw gaat voorrang geven aan die beginner voor haar. Als ze er niet direct netjes langs kan, dan remt ze even af en blijft er even achter. Tot die persoon - eventueel na een waarschuwing - even aan de kant gaat of tot er voldoende ruimte is om er netjes langs te gaan.

Iedereen die achterop een ander rijdt gaat afremmen. Heb je dat fatsoen niet, dan ben je degene die het flink aan het verpesten is. En dat is dan blijkbaar nog bij bikers onderling... . Ik hoop dus dat je je in het echt een stuk beter gedraagt dan je hier doet voorkomen... .


En voordat je nogmaals denkt dat niemand voor je aan de kant gaat (ik las het namelijk niet in de woorden van The Grim Ripper...), ik probeer ook rekening te houden met snellere jongens die me achterop rijden. Meestal hoor ik ze aankomen, soms ook niet. Ik probeer of direct even de kant in te gaan of ik geef aan dat ik aan de kant ga als er ruimte is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Knakworstkweker

Als iedereen die laatste zin zou toepassen scheelde dat al veel gedoe.
Plaats reactie