Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

38x10 schreef: zo 3 januari 2021, 09:19 Hangt nogal van het seizoen af. In de warme maanden op de racer zelden een groet terug, in de winter zeker in de helft van de gevallen (en ben ik lang niet altijd de eerste die groet).

Zal wel komen omdat alle zure gevallen in de winter in het bos te vinden zijn zeker? :winkie: :winkie:

Overigens onder wandelaars ook een hoop zure niet - groeters. Zowel als ik op de bike zit, als als ik zelf loop (jaja, ik MTB, in baggy, racefiets, in lycra, en wandel, en ik ben geeneens schizofreen)
Dat je niet schizofreen bent valt of staat bij wat je aan hebt als je wandelt. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2068
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Het ironische is dat ik maar 1 groep ken die echt niet opzij wil op de trails als je achterop komt, en dat zijn de treintjes zelfde shirt dragende boswielrenners (die heel wat trager gaan, zeker als er bochten zijn, dan dat ze zelf denken).

Probleem is dat ze op de smalle bochtige stukken waar passeren niet zonder schouderduw zou lukken de boel enorm ophouden, om dan op de brede stukken zo hard mogelijk gas te geven, zodat je alsnog een soort all-out sprint moet doen om er langs te komen.

@maverick: een identiek anwb setje als mijn vrouw natuurlijk. Moet wel in stijl blijven! :lol:

(geintje)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als dikke pad met stalen fiets lijk ik dan vooral "last" te hebben van mensen met een gezonde BMI op een lichte carbon xc fiets. Komen je op de klim nét voorbij om vervolgens op alles wat niet steil omhoog gaat over brede paden in de weg te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik in het verleden me wel eens tot discussie heb laten uitlokken, maar tegenwoordig ga ik maar gewoon wat rustiger rijden, of even pauzeren als ik weet dat er snel een toffe afdaling aankomt.

Gelukkig heb ik nu al zo lang niet meer op de fiets gezeten dat ik bij een volgende rondje door zowel Crapton als Knakworst van de track ga worden geduwd. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Crapton schreef: zo 3 januari 2021, 10:22
Giant-E schreef: za 2 januari 2021, 21:46

Gezwam? Ik ben 't 100% met 'm eens.

Nu weet ik toevallig hoe Lars hierin staat, ongeveer hetzelfde als mij, en veel andere bikers die zich dus dood ergeren aan Castelli-Chagrijnen die op spitsuur iedereen opzij schreeuwen voor een kansloos pr-tje.
Ik zal ns een baggy kopen en dan lekker keihard over de trails raggen. Daarmee mag t vast wel van de trackpolitie.

Strava blijft aan.


Probleem blijft: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... dt-drukker. Ze hebben mij gefilmd op 1:00 :winkie: .Tracks aub niet moeilijker maken.
Nee maar, ben jij die sympathieke kerel met fluorescerend regenjack die een boompje probeerde te ontwortelen :~
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hanjovdberg schreef: zo 3 januari 2021, 02:10 Maar hoe zou je dat dan willen doen? Ik heb de vraag al wel eens vaker gesteld aan jou maar dan blijft het vaak stil. Een hele route zo moeilijk maken dat een deel de route niet kan fietsen is in NL echt lastig te realiseren.

Verder snap ik soms Knakworst wel een beetje. Het is dat ik mijzelf al voor corona aangepast had qua tijden maar soms denk je wel eens; 'geef mijn sport terug ...'. Niet uit arrogantie maar de MTB sport bestond voor mij ook uit rust en het ervaren van natuur. En het unieke. Niet van hele hordes families en fietstokkies in het bos. Nu ben ik ongewild lid van een steeds grotere groep waarin ik mijzelf soms nauwelijks herken ... :((

Dat dus even los van al die inhaalperikelen. Maar soms word ik ook wel een beetje moe dat het kleine deel wat hier op het forum komt denkt te kunnen beïnvloeden wat door een veel grotere groep die hier nooit komt wordt veroorzaakt.

Uiteraard geldt eigenlijk altijd het gezegde; 'verbeter de wereld, begin bij jezelf ..' :bier:
Er zijn plekken waar je prima heel lastige routes aan kunt leggen, maar dat blijft uitzonderlijk in NL en gaat dit probleem ook niet op lossen daar ben ik me heus van bewust.

Verder is het voor mij grappig te zien dat de zorgen die ik al sinds half jaren '90 heb (de komst van boswielrenners) nu wat breder gedeeld worden.
Dit jaar spant zeker de kroon en dat komt voor een groot deel door Corona en hopelijk zwakt het wat af als de velden weer open gaan. Maar het blijft druk in de Hollandse bosjes en parkjes, maar emigreren alleen voor mijn hobby gaat ook (nog) net te ver.

"verbeter jezelf begin bij de wereld" :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

The Grim Ripper schreef: zo 3 januari 2021, 10:46 Nee maar, ben jij die sympathieke kerel met fluorescerend regenjack die een boompje probeerde te ontwortelen :~
Ik ben kei sympathiek, ik heb veel zelfkennis dus dat wist ik al :tong :winkie: :lol: . Vele vrienden hier op dit forum zoals LarsTB en nog wat gelijkgestemden.

Verder weet ik dat ik geen bochtjes mag afsnijden maar lieve trackpolitie het ging hier net even mis, ik werd zenuwachtig van die camera en maakte een stuurfautje. Misschien kan het onderhoudsteam wat bomen weghalen en de track wat breder maken? Zou mij veel helpen, en dan kan je ook weer overal inhalen. In ruil daarvoor zal ik proberen te remmen voor wandelaars en koop ik een belletje.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 10:42 Als dikke pad met stalen fiets lijk ik dan vooral "last" te hebben van mensen met een gezonde BMI op een lichte carbon xc fiets. Komen je op de klim nét voorbij om vervolgens op alles wat niet steil omhoog gaat over brede paden in de weg te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik in het verleden me wel eens tot discussie heb laten uitlokken, maar tegenwoordig ga ik maar gewoon wat rustiger rijden, of even pauzeren als ik weet dat er snel een toffe afdaling aankomt.

Gelukkig heb ik nu al zo lang niet meer op de fiets gezeten dat ik bij een volgende rondje door zowel Crapton als Knakworst van de track ga worden geduwd. :-{
Ben je zo druk met je zaak dat je geen tijd meer hebt om te fietsen? Goed teken maar ook wel belangrijk dat je soms even kan trappen toch?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Het lijkt trouwens net alsof dit een Nederlands probleem is, met zijn te makkelijke en aantrekkelijke routes en teveel mensen, maar ik hoor vanuit ons omringende landen vrijwel dezelfde geluiden en ook in de VS spelen dit soort problemen al langer.

@Yo Eddy: Hoeveel ergenis en frustratie had het je wel niet gescheeld als je 10 jaar geleden (ipv over 5 jaar) gewoon naar Boulder oid was verhuisd? :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 3 januari 2021, 10:59 Ben je zo druk met je zaak dat je geen tijd meer hebt om te fietsen? Goed teken maar ook wel belangrijk dat je soms even kan trappen toch?
Voornamelijk, al liet de gezondheid het de afgelopen maanden ook wat afweten (al zou dat zomaar door het werk kunnen komen), en dat ik mijn mtb heb uitgeleend aan Wheelrunner werkte ook niet mee.
Al vermoed ik dat de laatste rit samen met Yo Eddy en Baron me zo heeft laten inzien dat ik eigenlijk gewoon niet kan fietsen dat het gewoon geen zin meer lijkt te hebben. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 10:42 Als dikke pad met stalen fiets lijk ik dan vooral "last" te hebben van mensen met een gezonde BMI op een lichte carbon xc fiets. Komen je op de klim nét voorbij om vervolgens op alles wat niet steil omhoog gaat over brede paden in de weg te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik in het verleden me wel eens tot discussie heb laten uitlokken, maar tegenwoordig ga ik maar gewoon wat rustiger rijden, of even pauzeren als ik weet dat er snel een toffe afdaling aankomt.

Gelukkig heb ik nu al zo lang niet meer op de fiets gezeten dat ik bij een volgende rondje door zowel Crapton als Knakworst van de track ga worden geduwd. :-{
Gister ook weer t zelfde meegemaakt, weliswaar met een bekende waar ik mee fietste.
Als volgt; op t vlakke en niet technisch klimmen hou ik deze overwinterende wielrenner nooit bij.
Echter op de nieuwe singletracks sla ik gelijk een gat, en behoorlijk ook. Om even aan te geven, iedereen heeft op andere vlakken zijn kwaliteiten.
En dat is niet erg, laat iedereen dan in zijn/haar waarde en blijf lekker bezig.
Het zal nog even doorbijten zijn maar ik verwacht dat de drukte snel weer afneemt als de sportscholen en overige sportverenigingen weer open mogen.
Tot die tijd ( en eigenlijk altijd al ) zullen we het kleine beetje bos dat we hebben gewoon moeten delen.
Wat al eerder gezegd is, wil je hard zonder rekening met anderen te hoeven houden, ga wedstrijden rijden of huur een crossbaan af.
Ik ga netjes voor ieder fatsoenlijke collega aan de kant, maar owee diegene die met een grote mond vanachter komt aanschreeuwen dat ik opzij moet, die kan op nul medewerking rekenen.. of deze nu in lycra, baggy of in zn blote kont rijdt :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Crapton schreef: zo 3 januari 2021, 10:54
The Grim Ripper schreef: zo 3 januari 2021, 10:46 Nee maar, ben jij die sympathieke kerel met fluorescerend regenjack die een boompje probeerde te ontwortelen :~
Ik ben kei sympathiek, ik heb veel zelfkennis dus dat wist ik al :tong :winkie: :lol: . Vele vrienden hier op dit forum zoals LarsTB en nog wat gelijkgestemden.

Verder weet ik dat ik geen bochtjes mag afsnijden maar lieve trackpolitie het ging hier net even mis, ik werd zenuwachtig van die camera en maakte een stuurfautje. Misschien kan het onderhoudsteam wat bomen weghalen en de track wat breder maken? Zou mij veel helpen, en dan kan je ook weer overal inhalen. In ruil daarvoor zal ik proberen te remmen voor wandelaars en koop ik een belletje.
Doe dat, koop een belletje. Heb ik ook gedaan en het helpt :lol: :lol:
En dat stukje waar jij reed was zo te zien breed zat. Bovendien valt dat lycra gehalte wel mee. Dacht eerder dat jij zo'n all-over castelli (semi) gravelbiker was.....
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 11:03 Het lijkt trouwens net alsof dit een Nederlands probleem is, met zijn te makkelijke en aantrekkelijke routes en teveel mensen, maar ik hoor vanuit ons omringende landen vrijwel dezelfde geluiden en ook in de VS spelen dit soort problemen al langer.

@Yo Eddy: Hoeveel ergenis en frustratie had het je wel niet gescheeld als je 10 jaar geleden (ipv over 5 jaar) gewoon naar Boulder oid was verhuisd? :winkie:
Het valt erg mee hoor, ik gebruik dit forum als overdrukventiel :winkie:

Verder zou Noord Spanje of Scandinavië mijn eerste keuze zijn
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: zo 3 januari 2021, 10:30
@maverick: een identiek anwb setje als mijn vrouw natuurlijk. Moet wel in stijl blijven! :lol:

(geintje)
Life Line afritsbroek en een Regatta Fleece trui :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 11:06
maverick76 schreef: zo 3 januari 2021, 10:59 Ben je zo druk met je zaak dat je geen tijd meer hebt om te fietsen? Goed teken maar ook wel belangrijk dat je soms even kan trappen toch?
Voornamelijk, al liet de gezondheid het de afgelopen maanden ook wat afweten (al zou dat zomaar door het werk kunnen komen), en dat ik mijn mtb heb uitgeleend aan Wheelrunner werkte ook niet mee.
Al vermoed ik dat de laatste rit samen met Yo Eddy en Baron me zo heeft laten inzien dat ik eigenlijk gewoon niet kan fietsen dat het gewoon geen zin meer lijkt te hebben. :-{
Iedereen heeft z'n kwaliteiten op andere vlakken zitten maar volgens mij kon jij altijd wel aardig trappen als je er weer een beetje in zit. Hopelijk dit jaar weer meer tijd om te fietsen en denk ook aan jezelf, ik snap dat het een beginnende business is maar even weg en er uit is ook wel erg belangrijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 10:42 Als dikke pad met stalen fiets lijk ik dan vooral "last" te hebben van mensen met een gezonde BMI op een lichte carbon xc fiets. Komen je op de klim nét voorbij om vervolgens op alles wat niet steil omhoog gaat over brede paden in de weg te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik in het verleden me wel eens tot discussie heb laten uitlokken, maar tegenwoordig ga ik maar gewoon wat rustiger rijden, of even pauzeren als ik weet dat er snel een toffe afdaling aankomt.

Gelukkig heb ik nu al zo lang niet meer op de fiets gezeten dat ik bij een volgende rondje door zowel Crapton als Knakworst van de track ga worden geduwd. :-{
Wij duwen niet, maar vragen uiteraard beleefd of je aan de kant wil gaan bij eerstvolgende gelegenheid. Zo zijn wij Strava lycrarijders! Joviaal, vriendelijk, groeten, bellen. Beter nog is als je dat zelf op eigen initiatief wil doen. **

Ik ben niet van de stalen fietsen maar vind het spul wat je bouwt wel heel mooi uitzien. Gaaf hoor.

(** Mensen die met kinderen niet aan de kant willen (zoals hier al iemand) zou ik willen vragen op een andere plaats of andere tijd die kinderen te laten oefenen. Maar om helemaal niet meer aan de kant te gaan met excuus "kind" vind ik echt niet kunnen. Kinderen die al wel snel en kunnen fietsen zijn is uiteraard geen probleem mee. Maar er rijden mensen met kinderen van 4-5 jaar op de singletrail vaste routes op drukke tijden. Sorry dat is gewoon geen rekening houden met anderen.)
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Plaats reactie